Mac mini 2010 hdmi audio

Started by Nosoforos, December 14, 2010, 18:56:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nosoforos

Ik krijg geen geluid over hdmi vanaf mijn nieuwe Mac mini naar mijn Denon avr1909. Op internet zijn er wel wat verhalen te vinden van mensen met hetzelfde probleem. Het lijkt om een handshake probleem te gaan. Alleen, ik krijg het niet opgelost. Het maakt niet uit of ik opnieuw opstart, de receiver eerst aanzet of juist andersom etc. Is er nog iemand op het forum die de nieuwe mini heeft en misschien kan helpen?
Ik heb in systeemvoorkeuren natuurlijk gewoon gekozen voor hdmi als audio-out. Daar staat mijn Denon ook gewoon meteen als herkend tussen. Video loopt ook over hdmi, alleen audio dus niet...
In de info op de receiver kan ik alleen iets vinden dat er op lijkt te duiden dat hij het signaal niet herkent.

5061

Schijnbaar is toslink de oplossing. Succes
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Nosoforos

Ja, dat zou de uiteindelijke 'oplossing' zijn... Maar daar heb ik uiteraard weinig zin in. Het voordeel zou nou juist zijn dat ik nog maar 1 kabel heb lopen hier. Ik zoek iig nog wat verder...

Nosoforos

Grote problemen, kleine oplossingen. Ik heb het opgelost. De truc? Even de hdmi kabel eruit en er weer in gedaan terwijl zowel de mac als de receiver aan stonden...  ;)

VlisChris

Lost het probleem blijven op?
Dus als je dan je mac en je amp eens uitzet en weer aanzet dat die het dan nog goed doet?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nosoforos

#5
Even getest. Ja, als ik de receiver uit zet schakelt hij vanzelf over naar de interne speaker, zet ik de receiver weer aan dan gaat het weer over de grote luidsprekers. Ik zal later nog even kijken wat er gebeurt als ik alles tussendoor heb uitgezet.
edit: Ook bij volledig uitschakelen gaat alles goed. Mooi zo.  :)