iPad en muziek streamen op je audioset: ATV2 / XBMC pag 3, AE, Sonos, SqueezeBox

Started by pagr, December 14, 2010, 15:55:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TheoPrime

Stereo: Mark Levinson No 532H - Classé cp-50, Sony xa-7es, Stello da100 Signature, JBL Century gold
      Kabels: Inakustik, Nordost, LAT International, Xindak, Supra Sword

pagr

Update met Apple TV2/XBMC en iPad XBMC Commander
Dit weekend mijn ATV2 ge-JB'd en XBMC er op gezet.  Was wel technisch pielen maar het is gelukt. Op de iPad XBMC Commander er op gezet en spelen maar.
Ook al staat de iOS versie van XBMC nog in de kinderschoenen het ziet er wel heel mooi uit, met name het artwork van de content icm met scrapework (scrapers die op Internet extra content halen en combineren, zoals bij een film de filmp[oster erbij halen met een beschijving van IMDB).  Ik merk nog wel dat het niet helemaal robust is (soms nog wel eens een rest geven nav HDMI handshake) maar dat wordt wel beter gezien de grote community.

Komende dagen nog wat testen (en spelen) en kijken of het ook family proof is.   Ik heb nu de mooiste iPad afstandsbediening die ik kan bedenken  :pompom:.

Hieronder wat foto's.

De Denon web interface op de iPad


Album browsen op de  iPad  ;D




Met als bonus voor films met IMDB en YouTube



Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

pagr

Quote from: pagr on December 14, 2010, 15:55:26
Wellicht niet in de juiste topic maar toch hier geplaatst want het is begonnen door mijn iPad. Ik heb veel gelezen verspreid over dit forum maar wilde dit bij elkaar bundelen omdat meer mensen deze muziekwens delen.

De behoefte is gekomen sinds ik mijn iPad heb: Hoe krijg ik de muziek (incl artwork) van mijn NAS afgespeeld op mijn versterker waarbij de bediening loopt via een mooie interface op mijn iPad?
Hierbij mijn samenvatting van een kort onderzoekje.  Aanvullingen, verbeteringen en tips zijn welkom!

Oplossing 1: Apple Airport Express
Allemaal leuk leuk bedacht maar AE en Apple TV2 hebben een volwaardige iTunes nodig die dus draait op een computer. De implementatie van de iTunes Server op de meeste NAS-en zijn een subset en kunnen alleen "lijstjes" doorgeven ipv artwork en andere metadata.  Deze oplossing valt dus af.

Oplossing 2: Sonos Zoneplayer, Met een ZP90 icm Sonos iPad app een mooie oplossing.
Plussen:  Bewezen en stabiele oplossing. Goede ondersteuning. Mooie gratis iPad app. Stabiele hardware met eigen database.  Geen add-on op de NAS. Optical/Coax out om gebruik te maken van DAC eigen versterker.
Minnen: Duur (ZP90 is rond de 345 Euro). Naast je eigen wifi gebruikt Sonos een eigen draadloos netwerk.  Hierdoor dus een "vertraging" tijdens bediening (van Wifi naar Sonos netwerk en terug. Geen ervaring of je dit ook merkt).  Eigen database die helaas een maximum heeft van 60.000 tracks.

Oplossing 3: SqueezeBox, Met een "kale" receiver of SB Touch. Met iPad app SqueezePad.
Plussen: prijs voor kale receiver is rond de 120 Euro, SB Touch 260 Euro. Mooie iPad app (wel rond de 8 Euro). Optical/Coax out om gebruik te maken van DAC eigen versterker.
Minnen: SB server software draait op NAS. Bij veel tracks kan de performance significant minder worden door de beperkte NAS cpu/memory. Voor Squeezebox Server is een processor van minimaal 500 Mhz en een werkgeheugen van 256 Mb noodzakelijk. Dus veel muziek, grotere database nodig, vereist zwaardere NAS hardware.


Ik heb geen idee/ervaring of een SqueezeBox oplossing voor dat geld al meer dan genoeg is of dat een Sonos oplossing toch een minimum is vanuit degelijkheid.  Graag jullie hulp!

Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

Palu

Op je Ipad kun je ook de POPCORNHOURS op afstand bedienen.
GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

jeepee

Weet iemand welke mediaplayers tegenwoordig allemaal via de Ipad kunnen worden bediend?

Ten 2e een netwerk vraagje.
Bij mijn ouders loopt het netwerk via hhet stroom net. Dat werkt niet altijd goed. Maar als nu in een ruimte de media player bedraad is aangesloten op een router met wireless, kan dan gewoon gecommuniceerd worden via die router, of loopt alles via de centrale modem/router?

Erik

Vandaag ging ik de AppleTV kopen. Ideaal alles streamen van/via de iPad. Geen pc nodig.
Ik liet hem even uitpakken om te kijken wat er wel en niet aan kabels bij zat. Je wilt tenslotte niet thuiszitten om tot de ontdekking te kopen dat je een kabel had moeten bijkopen maar men niets vertelde in de winkel ;D
Er zat dus niets bij behalve stroomkabel wat is dat ding trouwens klein!
Even kijken wat ik nodig had voor de koppeling naar mijn stereo Tag mclaren.
Niets want hij ondersteunde alleen spdif en hdmi en beide bestonden nog niet in het TAG tijdperk. Dus ging ik teleurgesteld naar huis. Wel tof van de winkel dat men net moeilijk deed.
Een aparte converter kopen van spdif naar analoog kan vast wel maar maakt de prijs weer een behoorlijk stuk duurder. Tja daar had ik even geen rekening mee gehouden.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Tinus_

Quote from: pagr on February 21, 2011, 21:14:36
Update met Apple TV2/XBMC en iPad XBMC Commander
Dit weekend mijn ATV2 ge-JB'd en XBMC er op gezet.  Was wel technisch pielen maar het is gelukt. Op de iPad XBMC Commander er op gezet en spelen maar.
Ook al staat de iOS versie van XBMC nog in de kinderschoenen het ziet er wel heel mooi uit, met name het artwork van de content icm met scrapework (scrapers die op Internet extra content halen en combineren, zoals bij een film de filmp[oster erbij halen met een beschijving van IMDB).  Ik merk nog wel dat het niet helemaal robust is (soms nog wel eens een rest geven nav HDMI handshake) maar dat wordt wel beter gezien de grote community.

Komende dagen nog wat testen (en spelen) en kijken of het ook family proof is.   Ik heb nu de mooiste iPad afstandsbediening die ik kan bedenken  :pompom:.

Hieronder wat foto's.

De Denon web interface op de iPad


Album browsen op de  iPad  ;D




Met als bonus voor films met IMDB en YouTube




Dat is toevallig ik ben er sinds gisteren ook mee bezig en ik gebruik ook XBMC commander. Wel loopt nog niet alles even soepel.
Kan jij nummers toevoegen aan je playlist? (engueue'en)
Rebuilding my HT

pagr

Quote from: Tinus_ on May  3, 2011, 22:00:02
Dat is toevallig ik ben er sinds gisteren ook mee bezig en ik gebruik ook XBMC commander. Wel loopt nog niet alles even soepel.
Kan jij nummers toevoegen aan je playlist? (engueue'en)
Ja hoor dat is geen probleem. Bij Music een album kiezen, dan zie je de tracklist. Op een nummer tikken en dan krijg je een submenu met o.a. Play this album en Enqueue this song. In Playlist zie je dan je eigen speellijst.

Ik zag in het menu van XBMC Commander ook een item YouTube. Heb jij dit al aan de praat gekregen?
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

Kingpin

Quote from: pagr on May  3, 2011, 22:27:52
Ja hoor dat is geen probleem. Bij Music een album kiezen, dan zie je de tracklist. Op een nummer tikken en dan krijg je een submenu met o.a. Play this album en Enqueue this song. In Playlist zie je dan je eigen speellijst.

Ik zag in het menu van XBMC Commander ook een item YouTube. Heb jij dit al aan de praat gekregen?
Hoe heb jij je htpc aangesloten op je NAS zodat jij albumart kunt zien op je iPAD?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

pagr

Quote from: Kingpin on August  2, 2011, 17:19:07
Hoe heb jij je htpc aangesloten op je NAS zodat jij albumart kunt zien op je iPAD?
Dat regelt XBmc Commander zelf als je hebt gezorgd dat bij je muziekverzameling de album art is toegevoegd via de (mp3) tags. Daarnaast kan via XBMC album art handmatig worden tegevoegd. Tevens ook ander artwork van de betreffende artiest.

Ik heb en maak geen gebruik van een htpc. Op mijn NAS staat mijn centrale muziek/film bilbliotheek.
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

Kingpin

Quote from: pagr on August  2, 2011, 22:12:15
Dat regelt XBmc Commander zelf als je hebt gezorgd dat bij je muziekverzameling de album art is toegevoegd via de (mp3) tags. Daarnaast kan via XBMC album art handmatig worden tegevoegd. Tevens ook ander artwork van de betreffende artiest.

Ik heb en maak geen gebruik van een htpc. Op mijn NAS staat mijn centrale muziek/film bilbliotheek.
Dus je speelt via je NAS je mp3/flac files af via XBMC Commander op je iPAD als ik het goed begrijp?
Laat je dit spelen op je iPAD of via een mediaspeler op je HT?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

pagr

Quote from: Kingpin on August  2, 2011, 22:20:33
Dus je speelt via je NAS je mp3/flac files af via XBMC Commander op je iPAD als ik het goed begrijp?
Laat je dit spelen op je iPAD of via een mediaspeler op je HT?
Ah, begrijp nu je vraag beter.

Het is als volgt: Op mijn NAS staat mijn media. Via netwerk (bekabeld maar kan ook via WiFi) heeft mijn Apple TV2 een verbinding met deze NAS en Internet. De ATV2 is gejailbraked en daarop draait oa XBMC. De ATV2 is via hdmi aangesloten op mijn Denon receiver voor beeld en geluid. 
Op mijn iPad draait app XBMC Commander die via wifi/netwerk XBMC bestuurt op de ATV2. Op mijn iPad kies ik dan de muziek (of ietss anders uit) om af te spelen.

Ik hoop dat het nu duidelijk is anders ga ik het morgen in een plaatje zetten.

Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

Kingpin

Quote from: pagr on August  2, 2011, 22:39:24
Ah, begrijp nu je vraag beter.

Het is als volgt: Op mijn NAS staat mijn media. Via netwerk (bekabeld maar kan ook via WiFi) heeft mijn Apple TV2 een verbinding met deze NAS en Internet. De ATV2 is gejailbraked en daarop draait oa XBMC. De ATV2 is via hdmi aangesloten op mijn Denon receiver voor beeld en geluid. 
Op mijn iPad draait app XBMC Commander die via wifi/netwerk XBMC bestuurt op de ATV2. Op mijn iPad kies ik dan de muziek (of ietss anders uit) om af te spelen.

Ik hoop dat het nu duidelijk is anders ga ik het morgen in een plaatje zetten.
Duidelijk !

Dus met andere woorden ipv je apple TV zou je ook een HTPC met wifi kunnen gebruiken waarop XBMC staat.
Is dit ook 2 weg verkeer, dus je kan op je ipad ook je albumarts etc zien wat je aan het doen bent?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

pagr

Quote from: Kingpin on August  2, 2011, 22:52:13
Duidelijk !

Dus met andere woorden ipv je apple TV zou je ook een HTPC met wifi kunnen gebruiken waarop XBMC staat.
Is dit ook 2 weg verkeer, dus je kan op je ipad ook je albumarts etc zien wat je aan het doen bent?
Yep, HTPC ipv ATV kan. (ATV2 was koopje, omgerekend 75 euro)
XBMC commander op de iPad verstuurd commando's en ontvangt status, artwork van XBMC op de ATV
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22