"Vreemde" lichtnetaansluiting op Chord SPM 1200E

Started by garmtz, October 7, 2003, 13:20:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Net mijn SPM 1200E binnen en zie dat er een vreemde lichtnetaansluting op zit (wel 230V), met de pinnetjes op dezelfde plek als bij een normale IEC ingang, maar de pennetjes zitten horizontaal en niet verticaal. Iemand bekend hiermee? Zijn er netsnoeren voor?

blue-eyes

Geen idee, maar iig gefeliciteerd!

Mischien dat de Chord dealer in Nijmegen dit weet? (Mijn Hifi dacht ik).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

patrick_vdb

Hi Garmt,

Congrats 8)

Kun je een "pic" posten van de lichtnetaansluiting?

Mvrgr

Patrick

Martin_M

#3
Hé Garmt,

Gefeliciteerd hij is er dus!

Ik begrijp nu goed dat je 'm nu dus niet kan aansluiten en gehoormatig kan bewonderen??
Ik ken 't gevoel :-\, hopelijk heb je snel een oplossing.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

garmtz

Nee, kan geen "pic" posten, ik zit op mijn werk... Maargoed, ik heb een plaatje getekend, misschien wordt het dan wat duidelijker.

Spacebass

#5
Hier Garmt:
Link


patrick_vdb

#6
Hi Garmt,

De aansluiting van de Chord is net zoals de "normale" ook vrij gangbaar, alleen gespecificeerd voor echte stroomvreters ;D De normale is volgens IEC-norm geschikt voor 10A-250V, deze van de Chord is een 16A-250V goedgekeurde steker.

Als het goed is is deze steker verkrijgbaar bij de electronica-handel en/of doehetzelver (kan alleen niet zo gauw op het typenummer komen).

<edit> Na link SB weet ik het weer :D C19, de normale was een C15<edit>

Mvrgr

Patrick

garmtz

Cool guys, thanks voor de info...! Tja, het is nogal een powerhouse... :-\ 8) Jammer dat het netsnoer er niet bijzat... >:(

Martin_M

#8
Aha, nu herken ik hem.
Deze zit dus ook op de Kemp powerstrip en was bij mij bekend onder de noemer van een 20amp connector.
Wil je snel een audiofiel netsnoer wilt kan je bij hun wel een aanschaffen verwacht ik.

De laatste series van Krell (FPB enzo) hebben ook deze aansluiting. Mijn KSA heeft nog een 'gewone' euroconnector.

De aansluiting is gelukkig dus niet zo heel erg zeldzaam.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Weer wat geleerd. Wat is het verbruik van de versterker Garmt? Laat je hem aanstaan?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

garmtz

Verbruik weet ik niet (staat nergens gespecificeerd), maar zal denk ik wel meevallen. De schakelende voeding is vrij efficiënt. De praktijk zal uitwijzen of de klank beter wordt van aan laten staan.

garmtz

P.S.: hij is MOOI van uiterlijk! Niet normaal! Veel mooier dan nog dan op de plaatjes...

blue-eyes

Zo'n uitspraak verplicht je tot foto's.............. ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

garmtz


jaco

Zulke connectoren kom ik ook wel op netwerk apparaten tegen.
Helaas zitten er nooit te veel bij..
Je kunt er altijd nog draad vast aan solderen ;D Heb je ook de minste contactovergang ;)

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

garmtz

Ik probeer wel een adapter te scoren bij de DHZ elektronicazaak.

Spacebass

Quoteadapter
:o

Is zo'n plug niet te bestellen, misschien dat je die aan je audiofiele netsnoer kan bevestigen (of laten doen)

patrick_vdb

#17
Hi,

Die connectors (IEC320-C19) moeten idd los leverbaar zijn net zoals de bekende Wattgate's ;) Een netsnoer met zo'n plug lijkt me ook een betere optie dan een adapter ertussen (misschien effe zo'n Kemp snoer scoren?)

Mvrgr

Patrick

VlisChris

ik neem aan dat je gewoon een nieuwe aansluiting wilt plaatsen op de plek van een ander ofzow? Of zelf een kabel wilt maken?
Want als je een los opzet stukje op een bestaande kabel gaat zetten, krijg je dan geen vervuiling of vermindering van de kwaliteit van de stroom?
Dit omdat ondertussen toch wel gebleken is dat ook stroomvoorziening belangrijk is voor je geluid :)
Mvg,

Christiaan
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

garmtz

In eerste instantie wil ik gewoon kunnen draaien, maar ga uiteraard op zoek naar een "echte" oplossing. Ik denk i.d.d. aan KEMP.

squamish

Lijkt me 'n prima idee Garmt!

Kemp's powerfilter draait bij mij top icm aparte audiogroep. Volgens mij met jou superset een weldaad!!

kijk ook eens op de vernieuwde website van Ron Kemp.
Hij heeft nu z'n produkten uitgebreid met PowerShunt en ik ben zeer benieuwd naar z'n PowerPlant.
(zou 'n PowerPlant nu een komplete stroomfabriek zijn??)

Groet,

Dave

jeroenskie

HEEE Garmt gefeliciteerd,hoop dat je snel een powercord vindt !

garmtz


suyver

Never underestimate the predictability of stupidity...

garmtz

Hij staat ook nog steeds hier op mijn werk... Misschien vanavond...