Gaat 3d het deze keer wel of niet halen? met Poll

Started by eduard, December 12, 2010, 14:44:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gaat 3d het deze keer wel of niet halen.

3d is here to stay
3d is een hype en is over 5 jaar weer weg
3d is de voorloper op iets nog mooiers?
ik ga voor 3d
3d is niks voor mij.

Matthieu

Ik dacht eerst wel even dat het weer voor even was.
Vanwege mijn 3D Foto hobby natuurlijk wel blijvend, maar niet voor de grote massa.
Dat komt omdat ze veel Blu-Ray's hebben waarbij zowat alle scene's door het schijnraam naar buiten komen.
(We spreken in 3D altijd over schijnraam.  Ik kan wel TV zeggen, maar bij projectie of 3D Slide-Viewers gaat dat al niet op.)
Dit is vermoeiend.
In een attractiepark voor 10 minuten wel leuk, maar niet voor 2 uur.
Je moet ook minstens zo;n 3x de beeldbreedte van het scherm afzitten, om het een beetje uit te houden.
Waarschijnlijk is dit ook het gevolg van de eerste generatie releases.

3D Transfers kijk ik niet eens.
Mijn eerste ervaring met Alice in wonderland was voldoende.
Je kunt bij Wikipedia precies zien welke film origineel gefilmd is in 3D en welke later werd overgezet.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_3-D_films
Computer animated films vallen na transfer wel onder Real-3D omdat ze bij die films, in de computer er een 2e camera positie bij plaatsen, wat het dan wel weer echte diepte en vooral belangrijk, dikte aan personages geeft.

Toen ontving ik Avatar 3D vanwege mijn Panasonic TV aktie.

Geweldig.
Alles zit netjes achter het schijnraam, of ze hebben het bewust/berekend en niet storend door het schijnraam naar buiten laten komen.
Ik heb ongeveer 1,5 meter van mijn 50" plasma gezeten en ik had nergens last van.
Het mooie vindt ik dat het haast geen film kijken was, maar meer een vakantie naar Pandora.
Ik weet ook niet of dat aan het 3D ligt of aan de film zelf.
Ik heb hem namelijk nooit in 2D gezien.
Wel stukjes op de Epson R4000 (reflective LCD) op de ISE Beurs.
Het kon me niet betoveren.
Nu had die projectie ook geen Pop&Wow.

Ja ik zeg nu dus ook gewoon 3D4ever.

neptune

here to stay, en uiteraard zal het continu in ontwikkeling blijven en worden verbeterd.

Afgelopen weekend naar Tron 3D geweest, toch in t begin weer kritisch (ondanks dat ik geen tegenstander van 3d ben) zitten denken of 3d nou wel wat toevoegt behalve een onrustiger beeld.
Maar ik moet zeggen dat ik dat al vrij snel vergeten was en volledig in de film werd gezogen.
Wat een film, echt te gek en hoe geschikt ook voor 3D!

Dus I am again a believer O0
zet hier iets neer

Matthieu

De aankomende Shutter-contactlenzen lossen het brilprobleem ook op.
;D ;D ;D

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

coned (banned)

Quote from: Matthieu on February  2, 2011, 14:04:09
Ik dacht eerst wel even dat het weer voor even was.
Vanwege mijn 3D Foto hobby natuurlijk wel blijvend, maar niet voor de grote massa.
Dat komt omdat ze veel Blu-Ray's hebben waarbij zowat alle scene's door het schijnraam naar buiten komen.
(We spreken in 3D altijd over schijnraam.  Ik kan wel TV zeggen, maar bij projectie of 3D Slide-Viewers gaat dat al niet op.)
Dit is vermoeiend.
In een attractiepark voor 10 minuten wel leuk, maar niet voor 2 uur.
Je moet ook minstens zo;n 3x de beeldbreedte van het scherm afzitten, om het een beetje uit te houden.
Waarschijnlijk is dit ook het gevolg van de eerste generatie releases.

3D Transfers kijk ik niet eens.
Mijn eerste ervaring met Alice in wonderland was voldoende.
Je kunt bij Wikipedia precies zien welke film origineel gefilmd is in 3D en welke later werd overgezet.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_3-D_films
Computer animated films vallen na transfer wel onder Real-3D omdat ze bij die films, in de computer er een 2e camera positie bij plaatsen, wat het dan wel weer echte diepte en vooral belangrijk, dikte aan personages geeft.

Toen ontving ik Avatar 3D vanwege mijn Panasonic TV aktie.

Geweldig.
Alles zit netjes achter het schijnraam, of ze hebben het bewust/berekend en niet storend door het schijnraam naar buiten laten komen.
Ik heb ongeveer 1,5 meter van mijn 50" plasma gezeten en ik had nergens last van.
Het mooie vindt ik dat het haast geen film kijken was, maar meer een vakantie naar Pandora.
Ik weet ook niet of dat aan het 3D ligt of aan de film zelf.
Ik heb hem namelijk nooit in 2D gezien.
Wel stukjes op de Epson R4000 (reflective LCD) op de ISE Beurs.
Het kon me niet betoveren.
Nu had die projectie ook geen Pop&Wow.

Ja ik zeg nu dus ook gewoon 3D4ever.

Je hebt het over schijnraam. Het beeld kan wel voor het schijnraam komen, maar nooit buiten de randen van je scherm vallen.
iets wat men nochtans probeert te doen uitschijnen bij reclame voor 3D.

volgende plaatjes zijn dus allemaal bedrog:






kijk zelf maar:

reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

Snutchz

hoe wil je 't anders op 'n 2D plaatje laten zien..  :dozingoff:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

coned (banned)

reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Dreamer

Paar dagen geleden bij een vriend van mij Avatar gekeken op zijn nieuwe Pana tv 42inch. Vond 't wel mooi, maar had toch veel minder impact als in de bioscoop.
Voor mij hoeft het niet op tv, te klein waardoor het veel minder WOW is. En het grote nadeel is dat het beeld te donker is waardoor er veel kleur verloren gaan. Tevens is het vermoeiend kijken als het een lange film is.

celerontje

Quote from: coned on February  2, 2011, 16:57:01
zonder false advertising
Ik ben bang dat jouw idealisme een beetje onrealistisch is. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Hans47

Tot nu nog toe alle in de bios beschikbare 3D films gezien en vond er eigenlijk maar 1 echt mooi gedaan, overbodig om te noemen.
De rest lelijk absoluut geen 3D en zonder van de moeite.

Neem niet weg dat het wel de toekomst is, maar het is nog te vroeg en de formaten wisselen nog veel te veel......
Ik schat nog een kleine 3 jaar voordat ik echt denk wowwwwwww wil ik wil ik

Matthieu

Quote from: Dreamer on February  2, 2011, 18:40:24
Paar dagen geleden bij een vriend van mij Avatar gekeken op zijn nieuwe Pana tv 42inch. Vond 't wel mooi, maar had toch veel minder impact als in de bioscoop.
Voor mij hoeft het niet op tv, te klein waardoor het veel minder WOW is. En het grote nadeel is dat het beeld te donker is waardoor er veel kleur verloren gaan. Tevens is het vermoeiend kijken als het een lange film is.

Hij moet de setting dan wel op Normaal zetten en het contrast op 53 en kleur op 27.
In de THX of Proffesional is het zelfs op contrast 60 niet licht genoeg.

42" is voor 3D ook veel te klein.
Mijn 50"vindt ik zelfs te klein.
Ik had liever een 65" gekocht.
Dat was precies mooi genoeg hier in mijn huiskamer, maar voor dat extra geld koop je al een leuke projector, of 2 van deze 50" modellen.

Dreamer

Quote from: Matthieu on February  3, 2011, 16:32:13
Hij moet de setting dan wel op Normaal zetten en het contrast op 53 en kleur op 27.
In de THX of Proffesional is het zelfs op contrast 60 niet licht genoeg.

42" is voor 3D ook veel te klein.
Mijn 50"vindt ik zelfs te klein.
Ik had liever een 65" gekocht.
Dat was precies mooi genoeg hier in mijn huiskamer, maar voor dat extra geld koop je al een leuke projector, of 2 van deze 50" modellen.

Ik weet niet welke instellingen hij gebruikt, ik vond het in ieder geval te donker en te klein. Heb 'm ook gezegd of het misschien een goed idee is om de tv te laten calibreren, maar dat vond ie allemaal niet nodig, hij is een beetje eigenwijs.  ;)

celerontje

Da's hetzelfde als zeggen dat een dringende hartoperatie niet nodig is terwijl je 0,0 verstand hebt van medische zaken... :baaa:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

ferry34

Er is op dit moment nog echt veels te weinig 3d content!

Op forums las ik maanden geleden van mensen die trots een 3d tv hadden gekocht, maar nu na 6 maanden kan je de 3d films bijna op 1 hand tellen en daar zaten nogal wat animatiefilms bij.
De beste film (Avatar) is nog steeds niet te koop pfff!

Zodra er ook heel goede games in 3d uitkomen, kan t hard gaan. Wel weer n punt over na te denken, omdat ik aan t kijken voor n projector
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

bmateijsen

Quote from: ferry34 on February 12, 2011, 10:52:04
Er is op dit moment nog echt veels te weinig 3d content!

Op forums las ik maanden geleden van mensen die trots een 3d tv hadden gekocht, maar nu na 6 maanden kan je de 3d films bijna op 1 hand tellen en daar zaten nogal wat animatiefilms bij.
De beste film (Avatar) is nog steeds niet te koop pfff!

Zodra er ook heel goede games in 3d uitkomen, kan t hard gaan. Wel weer n punt over na te denken, omdat ik aan t kijken voor n projector

Op dit moment zijn er uit mijn hoofd 25 titels beschikbaar, met nog ongeveer 10 die in het komende 2  maanden uitkomen.
Daar zit dan wel een IMAX catalogus bij, dus niet echt films... Maar het worden er steeds meer..

Gaeje

uiteindelijk heeft '3d is niks voor mij' toch de overhand.

ik hoop echt dat het snel over is

Nooff

Quote from: coned on February  2, 2011, 16:08:59
Je hebt het over schijnraam. Het beeld kan wel voor het schijnraam komen, maar nooit buiten de randen van je scherm vallen.
iets wat men nochtans probeert te doen uitschijnen bij reclame voor 3D.
Je begrijpt het idee er achter niet. Het is geen false advertising, het is een manier om te laten zien hoe 3D tot leven komt, niets meer dan dat.


Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini