Gaat 3d het deze keer wel of niet halen? met Poll

Started by eduard, December 12, 2010, 14:44:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gaat 3d het deze keer wel of niet halen.

3d is here to stay
3d is een hype en is over 5 jaar weer weg
3d is de voorloper op iets nog mooiers?
ik ga voor 3d
3d is niks voor mij.

eduard

De afgelopen 50a60 jaar is 3d al een aantal malen op het toneel verschenen maar ook vervolgens weer verdwenen.

Denken jullie dat 3d nu blijft of is het over een jaar of 5 weer verdwenen.

Julie kunnen 2 keer stemmen.

http://en.wikipedia.org/wiki/3-D_film


Eduard

maxtrash


Snutchz

uiteraard wordt 't ooit 3D.. eerst met bril.. dan zonder... dan in 4K... dan met hologrammen... vervolgens 'n haarnetje.... gereduceerd tot 'n paar pads op den kop... tot aan draadloos in de VR... en da's dan 't eindstation  :eh:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Stadium III

Ik denk dat 3d wel zal komen en vooral omdat het op BD meer bekend gemaakt word al
Dus verder zal het zeker wel doorbreken maar ik wacht erop dat we geen brillen meer nodig hebben
5.2.4 Marantz Klipsch setup

marcobuurlage

whaha wel grappig dat men altijd zeurt over de 3d brillen ik vind dit er juist bijhoren ! 3d zonder bril vind ik niet echt de beleving zoals ik dat nu heb haha :P :popcorn:
Beamer: JVC D-ILA HD1 , Receiver: Onkyo TX-SR 607 , Frontspeakers: Klipsch RB61 , Rearspeakers: Klipsch RS3 , Center: Magnat Monitor 210 , Subwoofer: Jbl , Bekabeling speakers: Freitag High perfomance cable Bekabeling subwoofer: Oehlbach

celerontje

Een zeer comfortabele bril in een HT vind ik geen probleem, maar voor gewoon TV kijken...? (en op zo'n klein scherm wordt het niets meer dan een kijkdoosje met diepte)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

marcobuurlage

Klopt ik vind 3d enkel mooi voor echte films zoals avatar etc in combinatie met groot scherm in een home theater ik zou het enkel ver weg laten liggen voor normale tv uitzendingen
Beamer: JVC D-ILA HD1 , Receiver: Onkyo TX-SR 607 , Frontspeakers: Klipsch RB61 , Rearspeakers: Klipsch RS3 , Center: Magnat Monitor 210 , Subwoofer: Jbl , Bekabeling speakers: Freitag High perfomance cable Bekabeling subwoofer: Oehlbach

Ronin79

Ik denk dat 3D een Hype is.

Sommige mensen kunnen ook geen 3D film kijken, omdat ze dat gewoon niet zien.
Mijn Broertje (forum member: TealCrowd) en mijn ma, zien het bijvoorbeeld niet.
Ik zelf heb geen idee, ik kom niet meer in de bioscopen (ivm de oren) ... anders had ik het kunnen testen.

Wat ik al aangaf .. ik denk dat het een Hype is. Het is ook veel te omslachtig. Je moet een Bril op (niet handig voor bril dragende), speciale speler, TV etc.
Vergeet ook de hoofdpijn niet, die het met zich mee kan brengen.
Persoonlijk voel ik mij ook niet geroepen om zoiets aan te gaan schaffen. Misschien is het wel een opstapje naar iets veel mooiers ... ik zat te denken
aan Hologram etc. De tijd zal het leren.  ;)

jowi

Quote from: marcobuurlage on December 12, 2010, 17:35:33
whaha wel grappig dat men altijd zeurt over de 3d brillen ik vind dit er juist bijhoren ! 3d zonder bril vind ik niet echt de beleving zoals ik dat nu heb haha :P :popcorn:
eeeh... maar zonder bril IS het ook geen 3D... het is niet een kwestie van zeuren of er bij horen maar van noodzaak.

Persoonlijk denk ik dat surround geluid ook nooit van de grond was gekomen als het alleen met een hoofdtelefoon gehoord had kunnen worden... wat mij betreft is de huidige 3D techniek met brillen, slechts een gimmick die een bescheiden rol naast de normale media zal spelen.

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ronin79

Zo zo Snutchz .... diepzinnig.

Ik heb er ook een;

Creëer nu je eigen toekomst, voordat een ander het voor je doet

J.A.F._Doorhof

Toch vreemd dat mensen al dingen denken te weten die ze nog niet getest hebben ;)
Mijn vrouw is brildragend en die zet gewoon de 3D bril voor haar bril, werkt perfect en zit gewoon goed.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

german

Ik zie het niet zitten met zo'n brilletje. In de bioscoop vind ik het nog wat anders, zoals bijv. Avatar (mijn vrouw kreeg er overigens hoofdpijn van), maar voor thuis gaat het volgens mij voorlopig nog lang niets worden. De hype zal stoppen als er geen betere oplossing en genoeg content komt.
De invoering van breedbeeld televisie uitzendingen was een drama en heeft jaren op zich laten wachten en zelf HD content is nog maar zeer beperkt, misschien 15 op de 160 zenders die ik momenteel kan ontvangen?
Ik heb geen serieuze verwachtingen dat het met 3D beter en sneller zal gaan.
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

Ronin79

Als het idd zo langzaam zal gaan als de invoering van HD ... dan hebben we nog genoeg tijd, om in de toekomst eventueel het een en ander aan te schaffen.
Misschien gaan ze ook wel verder in het ontwikkelen van 3D, waar je geen bril voor nodig hebt.

J.A.F._Doorhof

Voor film materiaal vind ik de invoering van HD toch wel redelijk rap gaan op dit moment.
Een jaar geleden keek ik nog 50% DVD en 50% HD, nu is dat 95% HD.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Snutchz

Quote from: SillentWolf on December 12, 2010, 20:16:33
Misschien gaan ze ook wel verder in het ontwikkelen van 3D, waar je geen bril voor nodig hebt.
met den 3DS aan kop  8)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

digitalboy


''en zelf HD content is nog maar zeer beperkt, misschien 15 op de 160 zenders die ik momenteel kan ontvangen?
Ik heb geen serieuze verwachtingen dat het met 3D beter en sneller zal gaan''.


Dat geld mechien voor digitale tv nog een beetje (maar niet voor amerikaanse tv bv.)
Ik heb hier discovery hd en national geopgraphic hd docus afleveringen en diverse series in hd.
kun je gewoon downloaden. zijn er al vrij veel.
En moet je eens zien hoeveel concerten ,films, series, docu al op bluray is uitgebracht.
Sommige mensen zeggen nog steeds HD is de toekomst is FOUT, HD is het heden en hier en nu.
tv omroepen hebben altijd lang nodig om zich aan te passen het kopen van dure hd apparatuur etc.
Was met breedbeeld ook zo, maar dit is eigenlijk nog een grotere stap.

eduard

Pas 62 stemmers na 2 weken, kom heren dat kan vast beter. :)

Eduard

EJ


screamhouse

ik wacht nog even met een nieuwe tv.....eerst zien of er content komt....of wordt het net als met HD.
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

danielo

Hai,

3d is net als internet ooit een 'hype' maar dat houd nog niet in dat het er niet gaat komen of de gewoonste zaak van de wereld wordt. Voor de poging tot 3d tov de vorige keren is er natuurlijk wel een verschil dit keer is het een digitaal iets en is er naast films een belangrijke rol voor sport en games die er toen nog niet was. Persoonlijk denk ik dat op termijn de belangrijkste extra push uit sport en games zal komen omdat productie hiervan (in uren gezien) veel eenvoudiger is.

Voor mij nu (films) geen eis maar het zal bij de volgende vervanging van pre/pro (of update) en projector wel vanzelf erbij komen en dat rol je er weer in.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

skyfox

Zelf denk ik dat 3D op dit moment absoluut een hype is, vooral in de bioscoop nog  :popcorn:

Eerlijk gezegd zit ik er zelf niet op te wachten, gezien je in veel bioscopen gedwongen wordt voor een 3D versie te kiezen waarvoor je moet bijbetalen. De niet-3D versie draait veel minder of wordt helemaal niet vertoond. Echter, als het kostenaspect buiten beschouwing wordt gelaten geeft het bij sommige films (lang niet alle 3D producties) wel wat extra's mee.

Na de hype zal het gewoon en geaccepteerd worden. Ik denk dat we in de toekomst (over een jaar of tien) alleen maar 3D televisies kunnen kopen. Hologrammen zullen de volgende stap zijn, denk ik. Het idee dat we daarna dingen in ons hoofd laten projecteren vind ik toch wat ver gaan.. Maar wie weet  :D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Nahpets

Lui oog en 3D gaan niet echt lekker samen. Hoofdpijn is dan al snel een 'aanwinst'.

Voor de rest van NL is 3d zo te zien wel een aardige optie.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

vtuinen

Quote from: Nahpets on January  5, 2011, 15:40:06
Lui oog en 3D gaan niet echt lekker samen. Hoofdpijn is dan al snel een 'aanwinst'.

Voor de rest van NL is 3d zo te zien wel een aardige optie.
:withstupid:

Hier nog een 'slachtoffer'. 3D is niet echt een optie voor me. Los daarvan denk ik dat het ook een hype is die overwaait. Ik zie mensen niet nieuwe tv's en br-spelers kopen voor die occasional film die ze (eventueel) in 3D willen bekijken, en voor de rest hoef ik Philip Freriks of Jeroen Pauw ook niet op schoot te hebben..
Equipment check my avatar