Philips 32PW9308 RGB probleem?

Started by Leon van der Ham, October 6, 2003, 21:57:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leon van der Ham

Ik ben sinds enkele weken in het bezit van een Philips 32PW9308
Bij het bekijken van een DVD, via de RGB scart, zie ik bijna continu horizontale balken van ongeveer 2 cm breed verschijnen op wisselende hoogte in het beeld. Ik vermoed een horizontaal synchronisatie probleem. (dit probleem treedt alleen op bij gebruik van de RGB scart aansluiting)

Ik ben benieuwd of er andere PW9308 bezitters zijn die hetzelfde hebben (gehad).

Uiteraard ben ik zelf even op onderzoek uitgegaan en heb een mogelijke oorzaak gevonden:

Op de website van Philips Semiconductors kwam ik toevalligerwijs tegen dat o.a. horizontale synchronisatie problemen zijn opgelost bij de TDA 933xH display processor chip na een modificatie.

www.semiconductors.philips.com/pip/TDA9332H_N3.html#description

"Modification list HOP N3D
Changes from TDA933xH/N2 to TDA933xH/N3D
7. Horizontal phase disturbance problem (with vertical position that depends on brightness and contrast setting) is solved."

Laat deze chip (TDA9330) nu precies worden gebruikt in de PW9308 (zie electrisch schema B4). Mijn vermoeden is dat de PW9308 nog is uitgerust met de niet gemodificeerde versie van de TDA 933x.

Maar wellicht schiet ik te ver door en is één en ander via de ISF calibratie te verhelpen. Het lijkt mij echter niet handig om eerst te calibreren waarna vervolgens blijkt dat ik het toestel alsnog kan gaan inruilen.

Zijn er medestanders die hierover iets zinnigs kunnen roepen.
Alvast bedankt!

J.A.F._Doorhof

Hi,

EERST hardware matig oplossen dan pas calibreren.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview