Software update Topfield

Started by Shorty, December 8, 2010, 22:44:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shorty

Mijn 3 of 4 jaar oude Topfield heb ik nog nooit een software update gegeven. In de handleiding staat hoe ik dat moet doen, maar wat er helaas niet in staat: moet ik alleen de allerlaatste update er in stoppen, of moet ik één voor één alle eerdere updates ook inladen?  :blink: En trouwens: wat schiet ik er mee op? Meer bedieningsgemak? Minder beelduitval?

VrGr,

Bart J.

Dennis N

Misschien handig om te vermelden om welk model het gaat....

Meestal voegen updates wel wat toe of halen bugs eruit, maar als die probleemloos werkt gewoon zo laten.
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

frankly

kan simpel via je menu updaten via OTA,
NL manual op http://www.gebruikershandleiding.com/Topfield-TF-7710-HD-PVR/handleiding-5-60910.html
De firmware updaten via OTA
U kunt nieuwe firmware bekomen van de zender die is aangeduid doorTopfield.
Deze updatemethode wordt OTA (Over The Air) genoemd en is een standaard voor het versturen en
ontvangen van applicatiegebonden informatie in een draadloos communicatiesysteem.
Om firmware 'over the air' te updaten, selecteert u Installatie > OTA Firmware Upgrade.
Wanneer u de instructie Start selecteert begint de update van de firmware.
( Satelliet Astra (19.2° E) Frequentie 12603 MHz Symbol rate 22000 KS/s Polariteit Horizontaal PID 347)
In de linkertabel vindt u informatie over de transponder die door Topfield is aangeduid voor de OTA update.
De informatie over de transponder voor de OTA update kan gewijzigd worden. U kunt de informatie vinden op de website
van Topfield op http://www.i-topfield.com.

je kunt de update ook downloaden via http://www.topfield.co.kr/
en dan via USB op je decoder zetten.
er worden best wel wat hickups mee verholpen,
maar echt snel gaat het daar niet, de laatste update voor mijn 7710 is van april 2009
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Shorty

Dennis, het is een 7700. En Frankly: die handleiding voor het updaten had ik al gevonden, maar daar staat niet nu juist niet bij of je één voor één alle eerdere firmwares moet installeren, óf alleen de laatste....  :unhappy:

VrGr,

Bart J.

gerard1

via ota heb je geen keus die doet gewoon de laatste. Dus de goede.
via de site van topfield kan je zelf 1 kiezen, zodat als die niet bevalt je nog terug kan.

Dennis N

Ik heb ook de laatste software erin zitten maar ik bleef problemen ondervinden met de 7710hdpvr , nu ook nog de voeding kapot en na reparatie zijn de LNB-A chips ook nog stuk gegaan.
Kan nu alleen nog maar gebruik maken van tuner 1 en niet alle HD zenders werken meer.
Topfield maar naar de slaapkamer gedaan voor SD en een rebox 9000 gekocht welke echt een verademing is na de 7710.

Jullie verder wel tevreden over de 7710 / 7700?

LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

frankly

@Dennis, ik heb tot nog toe weinig problemen gehad, maar weet dat dat eerder uitzondering si...
Ik had problemen met mijn CAM, maar die is nu ook geupdate en draai nu een klein jaar zonder problemen.
@Shorty je hoeft alleen de laatste update te draaien.
of je kunt hem hier ophalen en dan via een usb stick updaten.

http://www.topfield.co.kr/include/download.asp?dn_dir=1&fname=TF7700HDPVR%2D23231%2D2009Apr07%2Etfd
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

addy

Topfield ook gekocht onder het mom van beste tuner voor sateliet, dus echt niet he.
De 7710 draait op het moment 5 maanden zonder problemen, ( van de 2 jaar ) maar daarnaast werkt toch niet alles
naar behoren. De digitale tv gids geeft vaak geen info, sommige zenders zijn verdwenen, moet je allemaal weer zelf
opzoeken en verplaatsen. Kennen jullie me een beetje ?, niks voor mij dus.
Vriend had deze ook, nu via canal plus de nieuwste philips tuner met harde schijf gratis gekregen,, superbeeld, eenvoudige bediening,
automatische update, EPG werkt altijd, etc,..
Als de Topfield weer begint de klooien, dan weet ik het ook wel.

Shorty

Quote from: frankly on December 25, 2010, 14:10:59
@Shorty je hoeft alleen de laatste update te draaien.

http://www.topfield.co.kr/include/download.asp?dn_dir=1&fname=TF7700HDPVR%2D23231%2D2009Apr07%2Etfd

OK, bedankt Frankly! Op sat4all.com heb ik achterhaald dat de vastlopers van de tuner (scherm bevriest, wordt na een seconde zwart en weer wat later verschijnt de tekst 'geen of gecodeerde uitzending. Kort daarna herstellen beeld en geluid zich. En dat dan soms 5 keer per kwartier.  :(  ) waarschijnlijk met een firmware te verhelpen zijn. Aangeraden wordt trouwens niet de laatste te nemen, maar die van april 2008...

VrGr,

Bart J.