Jans' HT Zolder - Extra Plaats

Started by jvanhambelgium, December 7, 2010, 17:40:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jvanhambelgium

Mooie schermpjes, die Kingpin spullen ;-)

Heb gisteren de Epson nu aan het plafond gehangen en dankzij de royale 96% vertikale lensshift  :worship: blijft de lengte van de stang beperkt tot zo'n 42cm.
Helemaal tevreden ben ik nog niet. De beugel hangt niet echt helemaal goed en is wel gevoelig voor aanraking. Raar maar waar hangt die projector niet echt "vast". (of toch niet zoals ik verwacht had...)
Ik heb miniem last van keystone-effect doordat de lens van de Epson niet exact parallel is met de muur. Alleen is het niet prettig "fijnregelen" met deze beugel precies.
De beugel is een NEWSTAR C-100

Ik heb ook bovenaan in de beugel een gat gemaakt zodat er geen enkele kabel te zien is op de plaats waar het in het valse plafond verdwijnt. (daar gaat m'n garantie ;-)
Zoals hij nu is opgehangen totaal onhoorbaar (fan or iris), zelfs bij filmische "stiltes" (voor zover je van echt stilte kan spreken)

Als laatste TO-DO wil ik nog even die glimmende rondellen en vijzen effe met een potje zwarte verf bewerken. Leuk zo'n zwarte beugel, maar waarom niet even zwarte vijzen bijleveren....




HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

larzie

Erg netjes geworden Jan! Je hebt het ook mooi een mogelijke (slaap)kamer gelaten :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

jvanhambelgium

Quote from: larzie on January 22, 2012, 17:23:09
Erg netjes geworden Jan! Je hebt het ook mooi een mogelijke (slaap)kamer gelaten :)

Inderdaad. Deze oude 2-zit veranderen door een blitse zit/slaap combinatie is zo gepiept.
Wat ook nog ooit zou kunnen is dat alle apparaten ooit in zo'n "kast" verdwijnen  (dewelke vlak bij de SVS sub staat)
Kwestie van de speaker-cables / HDMI even te herleggen, niet echt een probleem.
De warmte-ontwikkeling is wel een probleem in zo'n kast, dus eventueel een kleine ventilator die afvoer doet naar de "holle ruimte" erachter is dan geen luxe.

Zoals de ruimte er nu uit ziet is mischien al iets "donkerder" (qua kleuren) dan dat ik voorzien had, maar achteraf gezien is dit nog net OK.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

larzie

Quote from: jvanhambelgium on January 22, 2012, 19:27:31
Wat ook nog ooit zou kunnen is dat alle apparaten ooit in zo'n "kast" verdwijnen  (dewelke vlak bij de SVS sub staat)
Kwestie van de speaker-cables / HDMI even te herleggen, niet echt een probleem.
De warmte-ontwikkeling is wel een probleem in zo'n kast, dus eventueel een kleine ventilator die afvoer doet naar de "holle ruimte" erachter is dan geen luxe.

Soort serverkast (maken) ? Daarin wordt ook rekening gehouden met de warmte volgens mij.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

jvanhambelgium

Quote from: larzie on January 22, 2012, 23:10:42
Soort serverkast (maken) ? Daarin wordt ook rekening gehouden met de warmte volgens mij.

Neemt niet weg dat de warmte weg moet kunnen naar "ergens". Die 6 "ingebouwde kasten" die ik gemaakt hebt (op basis van IKEA keukenkasten 80cm breedte) zouden wel goed de apparatuur kunnen dragen enz, maar vb de Onkyo is een echte kachel je voldoende luchtstroming wil geven om te koelen ;-)
Een kleine ventilator op de uitgang van de receiver is mischien geen slecht idee om de lucht geforceerd weg te blazen in de zij-compartimenten van dak die nu "hol" zijn.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

larzie

Snap alleen niet zo goed waarom je een mooi apparaat als een versterker wil wegwerken in een kast  :D
Gewoon een mooi open audiomeubel. Dan heb je helemaal geen last van ventilatieproblemen.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

jvanhambelgium

Kleine update ... heb dit weekend eindelijk het grote gordijn opgehangen...
2.6m breedte op 2.2m hoogte , maar ze is zo gemaakt dat als ze toe is er nog een dik pak stof te verdelen valt en dus niet "vlak" ligt.
(denk het 3 voudige qua stof in de breedte, dus +- 8 meter)
Verduistering overdag is dik in orde, dus laat de lange dagen maar komen Twisted Evil



Ik heb dan ook direct eens 2 RTA metingen gedaan om de invloed MET en ZONDER gordijn te maken om te zien of de absorptie wat beter is ... oordeel zelf maar ...

GORDIJN OPEN


GORDIJN GESLOTEN


...Ik hoop toch een verbetering en dat is ook op de grafieken te zien dat de nagalmtijd op sommige frequenties een beetje omlaag gegaan is...
Ik hoor ook een verbetering.


Tja, nu wachten op het hoogtepunt van 2012 ... de komst van de Klipschen, dat zal een heuse stap voorwaarts zijn !!  :worship: :worship:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

skyfox

De gordijnen zien er netjes uit. Zie ik goed dat ze niet tot aan de grond gaan?

Je nagalmtijden zijn sowieso erg netjes. Optimaal is dacht ik tussen 0,2 en 0,4. Deze grafiek met gordijnen dicht benaderd dat al heel erg aardig! Ik zit met een dikke 1,6 seconden nagalm in het laag...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

jvanhambelgium

Gisterenavond was het zover, zaakvoerder Sven van Tubeaudio kwam m'n vernieuwde fronts + center leveren & mee installeren.
Het is de Klipsch RF7-MKII (fronts) geworden met de RC64-MKII (center).

Een propvolle Volvo V70 reed de oprit op en toen begon het vermoeiende sleepwerk (40kg voor de fronts, 24kg voor de center) met véél te grote dozen naar de zolder.
Deze spullen zitten natuurlijk netjes ingepakt en niet veel later stond ze te schitteren in de ruimte.
Wat een joekels, altijd denk je dat ze wat kleiner zijn tot je ze ziet staan ; 123cm hoogte,41cm diep en 30cm breedte en voorzien van 2x10" + 1x 8" Tractrix hoorn met gekoppelde een 1,75" titanium compression driver.
De center is ook niet van de kleinste...



Dat ze goed zullen klinken op m'n Onkyo TX-SR875 had ik al mogen horen op locatie, wat ze zullen doen op zolder is even afwachten.
We plaatsen ze royaal vrijstaand (ze hebben immers 2 reflexpoorten achteraan) op een dikke 110cm van de achterliggen muur ... ademruimte genoeg dus.

Na alle kabelwerk aangesloten te hebben snel even getest of alles werkte om dan vervolgens een hapje te eten om daarna verder te doen...

...Met de installatie van de nieuwe speakers moest uiteraard de Audyssey calibratie terug gedaan worden en die heb ik op 3-puten even gedaan.
De Onkyo geeft netjes voor Front-L , Center , Front-R een "Full Band" freq-respons mee wat niet abnormaal is voor deze jongens en ik activeer ook de "Double-Bass" feature waardoor ook m'n SVS PB13 nog mee mag doen ;-) bij normaal gebruik.
M'n kleine monitors blijven gebruikt voor de Surround-kanalen, maar dit "beperkt" geenzins de Fronts/Center (onafhangkelijk Auddyssey filters)

Dan is het wat tijd voor muziek ; ik kan direct voelen dat het geluidsbeeld een pak volwasseren klinkt, als je de ogen sluit kan ik echt beter de instrumenten plaatsen.
Direct ervaar je de RF7-MKII sound. Realistisch, ongekleurd,neutraal en een "live" gevoel ... exact wat een luidspreker moet doen!
Deze jongens hebben toch redelijk wat inspeeltijd nodig, de 2x10" drivers moeten nog goed los komen maar daar kan ik wel wat op verzinnen de komende dagen...
Heb even een filmpje gekeken en natuurlijk valt onmiddelijk de enorme verbetering van de center op. Alles klinkt echt,helder,gedetailleerd ! M'n vorige center had precies een "doek" erover liggen oid.

Het was een serieus investering, maar ik ga hier vele jaren plezier van hebben!


Enkel pics ;

Nieuwe center vs Oude Center oftewel ... David <-> Goliath


Totaalbeeldje



HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

jvanhambelgium

Quote from: jvanhambelgium on April 29, 2012, 22:52:58
Gisterenavond was het zover, zaakvoerder Sven van Tubeaudio kwam m'n vernieuwde fronts + center leveren & mee installeren.
Het is de Klipsch RF7-MKII (fronts) geworden met de RC64-MKII (center).

Een propvolle Volvo V70 reed de oprit op en toen begon het vermoeiende sleepwerk (40kg voor de fronts, 24kg voor de center) met véél te grote dozen naar de zolder.
Deze spullen zitten natuurlijk netjes ingepakt en niet veel later stond ze te schitteren in de ruimte.
Wat een joekels, altijd denk je dat ze wat kleiner zijn tot je ze ziet staan ; 123cm hoogte,41cm diep en 30cm breedte en voorzien van 2x10" + 1x 8" Tractrix hoorn met gekoppelde een 1,75" titanium compression driver.
De center is ook niet van de kleinste...



Dat ze goed zullen klinken op m'n Onkyo TX-SR875 had ik al mogen horen op locatie, wat ze zullen doen op zolder is even afwachten.
We plaatsen ze royaal vrijstaand (ze hebben immers 2 reflexpoorten achteraan) op een dikke 110cm van de achterliggen muur ... ademruimte genoeg dus.

Na alle kabelwerk aangesloten te hebben snel even getest of alles werkte om dan vervolgens een hapje te eten om daarna verder te doen...

...Met de installatie van de nieuwe speakers moest uiteraard de Audyssey calibratie terug gedaan worden en die heb ik op 3-puten even gedaan.
De Onkyo geeft netjes voor Front-L , Center , Front-R een "Full Band" freq-respons mee wat niet abnormaal is voor deze jongens en ik activeer ook de "Double-Bass" feature waardoor ook m'n SVS PB13 nog mee mag doen ;-) bij normaal gebruik.
M'n kleine monitors blijven gebruikt voor de Surround-kanalen, maar dit "beperkt" geenzins de Fronts/Center (onafhangkelijk Auddyssey filters)

Dan is het wat tijd voor muziek ; ik kan direct voelen dat het geluidsbeeld een pak volwasseren klinkt, als je de ogen sluit kan ik echt beter de instrumenten plaatsen.
Direct ervaar je de RF7-MKII sound. Realistisch, ongekleurd,neutraal en een "live" gevoel ... exact wat een luidspreker moet doen!
Deze jongens hebben toch redelijk wat inspeeltijd nodig, de 2x10" drivers moeten nog goed los komen maar daar kan ik wel wat op verzinnen de komende dagen...
Heb even een filmpje gekeken en natuurlijk valt onmiddelijk de enorme verbetering van de center op. Alles klinkt echt,helder,gedetailleerd ! M'n vorige center had precies een "doek" erover liggen oid.

Het was een serieus investering, maar ik ga hier vele jaren plezier van hebben!


Enkel pics ;

Nieuwe center vs Oude Center oftewel ... David <-> Goliath


Totaalbeeldje




HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

skyfox

Holy moly, dat zijn serieuze speakers!! Vooral die center maakt indruk, hahaha! Zo bovenop dat kleintje...  :crazy:

Geniet van je aankoop!  :music:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

koosnaampje-audiofiel

Gave set en ruimte....lijkt wel een beetje op onze ruimte op zolder...alleen een stuk groter.

Waarschijnlijk als ik vd zomer ook een luidspreker upgrade krijg, dan volgen de foto´s

Geniet er van zou ik zeggen.
Klipsch, Denon.

R


hr15

Poeh wat zien dat paar RF7 er mooi uit :D Ik geloof zeker dat je daar de komende jaren heel wat plezier aan gaat beleven!

larzie

Nice! Ziet er netjes uit hoor!  :pompom:
Ga je je center ook nog op een stand of iets dergelijks plaatsen om je frontstage nog meer te verbeteren?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

jvanhambelgium

Quote from: larzie on May  4, 2012, 23:23:08
Nice! Ziet er netjes uit hoor!  :pompom:
Ga je je center ook nog op een stand of iets dergelijks plaatsen om je frontstage nog meer te verbeteren?

Nope, ik dacht dat dit nadelig zou klinken, maar zelfs zo laag opgesteld naar boven gericht klinkt dit precies als "front". Dialogen in film komen van "recht voor" ipv "beneden" ;-)
Dus voorlopig blijft hij gewoon zo staan.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

larzie

Quote from: jvanhambelgium on May  4, 2012, 23:25:55
Nope, ik dacht dat dit nadelig zou klinken, maar zelfs zo laag opgesteld naar boven gericht klinkt dit precies als "front". Dialogen in film komen van "recht voor" ipv "beneden" ;-)
Dus voorlopig blijft hij gewoon zo staan.

Als het maar goed klinkt hè? Dat is het belangrijkste!  :thumbs-up:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Thesqualer

Erg mooie set.
Ben verliefd op de rf-7 en die rc-64. Maar wat is die groot die center :o
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

rovinggecko

Mooi hoor! Wou dat ik zo'n ruimte over had!

  Je gaf aan dat de speakers op 1.10 van de muur staan, maar op de foto leek het net of de linker er strak tegen aan stond. Verder door jouw mooie topic bladerend zag ik dat achter de linker speaker het trapgat zit. Vandaar de visuele vertekening :).

Vraag me wel af of je nog van plan bent om een hek voor het trapgat te zetten. Zou toch heel zonde zijn als iemand tijdens een feestje je speaker een zetje geeft....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

nielvm

Op de laatste foto lijkt de nieuwe center eigenlijk niet zo erg groot. Zal wel aan de zuilen liggen zeker?  :P
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

jvanhambelgium

Quote from: nielvm on May  6, 2012, 10:10:15
Op de laatste foto lijkt de nieuwe center eigenlijk niet zo erg groot. Zal wel aan de zuilen liggen zeker?  :P

Klopt, het projectie-scherm lijkt ook niet zo groot op deze foto, nochtans heeft het 270cm breedte.
De RC64-II is 90cm breed, 30cm diep en 20hoog

Bon, vandaag ga ik nog een klein kabelgootje plaatsen om die kabel van de center netjes te doen verdwijnen en dan ook eens op zoek naar een soort "kous" of "netje" of hoe je het ook wil noemen om de kabels van de fronts in te steken (vb zwart) zodat het koper minder opvallend is.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

jvanhambelgium

Uit enkele RT60 metingen zie ik dat er nog een piek ziet rond de 600Hz.
Ben wat aan het lezen geweest rond diffusors, the zogenaamde PRD (Skyline) zien er dan nog leuk uit ook. (sommigen vinden deze vreselijk onrustig)

Ipv bijkomende te absorberen ga ik proberen om enkele diffusors te hangen links en rechts van het gordijn, en enkele onderaan tegen plafond.
Bij Toine op Soundscapes staat een mooi plannetje voor een 12x12 elementen (+- 60cm x 60cm "tegel")

http://www.soundscapes.nu/rb_prd.htm

Heb ondertussen ook een calculator gevonden zodat ik 1 kan maken waarbij we rond de 600Hz zitten ("mijn" RT60 piek) terwijl het ontwerp bij Toine rond 860Hz wat de homogene diffusie betreft.

Ik wil ze in isomo gaan maken, maar dan wel de "hardste" EPS variant (50kg/m³ densiteit) wat stevige blokken zijn.
Heb prijs gevraagd bij een bedrijf om dus een hele hoop op bepaalde maten gemaakte isomo balkjes te maken van 50mm x 50mm te snijden.

Ben benieuwd of het niet te prijzig is, zelf met een gloeidraad snijden is ook een werkje van lange adem  :-X


Zijn er nog mensen die zo'n "Skyline" diffusors in elkaar gestoken hebben ? Houten versies zijn allemaal aan de zware kant zeker wat de plafond-montage betreft ;-)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Peerless Monster

Quote from: jvanhambelgium on June  2, 2012, 08:44:56
Uit enkele RT60 metingen zie ik dat er nog een piek ziet rond de 600Hz.
Ben wat aan het lezen geweest rond diffusors, the zogenaamde PRD (Skyline) zien er dan nog leuk uit ook. (sommigen vinden deze vreselijk onrustig)

Ipv bijkomende te absorberen ga ik proberen om enkele diffusors te hangen links en rechts van het gordijn, en enkele onderaan tegen plafond.
Bij Toine op Soundscapes staat een mooi plannetje voor een 12x12 elementen (+- 60cm x 60cm "tegel")

http://www.soundscapes.nu/rb_prd.htm

Heb ondertussen ook een calculator gevonden zodat ik 1 kan maken waarbij we rond de 600Hz zitten ("mijn" RT60 piek) terwijl het ontwerp bij Toine rond 860Hz wat de homogene diffusie betreft.

Ik wil ze in isomo gaan maken, maar dan wel de "hardste" EPS variant (50kg/m³ densiteit) wat stevige blokken zijn.
Heb prijs gevraagd bij een bedrijf om dus een hele hoop op bepaalde maten gemaakte isomo balkjes te maken van 50mm x 50mm te snijden.

Ben benieuwd of het niet te prijzig is, zelf met een gloeidraad snijden is ook een werkje van lange adem  :-X


Zijn er nog mensen die zo'n "Skyline" diffusors in elkaar gestoken hebben ? Houten versies zijn allemaal aan de zware kant zeker wat de plafond-montage betreft ;-)

Yep. Leuk werkje.
Werkt prima, alleen je moet oppassen omdat PS ook absorbeert.

Wat is de prijs die je moe betalen voor de PS blokjes?
Mooier is om ze gewoon te kopen (volgens mij 50 eu of zo per stuk?).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

jvanhambelgium

Quote from: Peerless Monster on June  2, 2012, 12:32:42
Yep. Leuk werkje.
Werkt prima, alleen je moet oppassen omdat PS ook absorbeert.

Wat is de prijs die je moe betalen voor de PS blokjes?
Mooier is om ze gewoon te kopen (volgens mij 50 eu of zo per stuk?).

Ik wacht nog een beetje op de prijs van de isomo balkjes. Moet inderdaad afwegen of kant-en-klaar kopen dan geen optie indien die veel zou zijn.
In theorie zou deze EPS/isomo echt niet zoveel mogen kosten, zeker niet voor de gewone balk-vorm op verschillende lengtes...

Ik zou ook de meest rigide EPS gebruiken, met 50kg/m³ densiteit.
Voor de diffusors opgehangen tegen de stenen muren *zou* ik nog hout kunnen overwegen, maar aan m'n zwevende plafond no way ;-)  :nowink: :nowink: :nowink:

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Peerless Monster

Quote from: jvanhambelgium on June  2, 2012, 12:44:26
Ik wacht nog een beetje op de prijs van de isomo balkjes. Moet inderdaad afwegen of kant-en-klaar kopen dan geen optie indien die veel zou zijn.
In theorie zou deze EPS/isomo echt niet zoveel mogen kosten, zeker niet voor de gewone balk-vorm op verschillende lengtes...

Ik zou ook de meest rigide EPS gebruiken, met 50kg/m³ densiteit.
Voor de diffusors opgehangen tegen de stenen muren *zou* ik nog hout kunnen overwegen, maar aan m'n zwevende plafond no way ;-)  :nowink: :nowink: :nowink:



Ik zou ook geen hout proberen. Dat is echt mega zwaar.
Voor 2 diffusers heb je ook heeeeel veel balkjes nodig (288), dus dat ziet er zo uit in lekker onduidelijke iphone photo's:
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler