Von Schweikert Unifield Model One reviews

Started by Deleted member, December 7, 2010, 11:40:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

Wellicht is er dan nog wat met de prijs te doen,

hier 5000 euro en in de US ....$ :google: verschil schrok ik wel een beetje van.

Deleted member

Quote from: RA SUBS on January  5, 2011, 17:00:25
Wellicht is er dan nog wat met de prijs te doen,

hier 5000 euro en in de US ....$ :google: verschil schrok ik wel een beetje van.

Klopt, in de US kosten ze $4000,- had ik eerder al opgeschreven. De prijzen daar zijn echter altijd exclusief de BTW/VAT en hier inclusief. De import- en transportkosten zijn wel fors heb ik ook zelf gemerkt en wellicht gunt Von Schweikert zijn dealers slechts een kleine marge, weet ik niks van. Ze hebben in elk geval geen Europees/Aziatisch kantoor/fabriek waardoor de prijzen lager kunnen blijven. De Nederlandse prijs (4999,-) is in elk geval niet specifiek extra hoog t.o.v. andere landen, in Engeland kosten ze bijvoorbeeld 4995 pond.

Deleted member

Voor de grap heb ik trouwens nog eens opgezocht wat het vroegere 2-way instapmodel van Von Schweikert (de VR-1's) kostte. Die kostten in 2003 slechts $995 in de VS en €1490 per paar in Nederland exclusief stands. Dus ja, de Unifield I's zijn t.o.v. de VR-1's (waar ik ook een setje van heb staan als rears :)) relatief veel hoger geprijsd maar de prijzen van de Unifield 1 in NL vs. de VS vallen dus nog mee, zeker gezien de huidige euro-dollar koers.

Nou ja, 't zijn nog altijd geen Magico, Avalon, Karma en Wilson prijzen zeg ik maar tot slot en dat zijn de merken waarmee je moet vergelijken!  ;)

solitaire

Quote from: B_FORCE on January  5, 2011, 14:37:25
Overigens zijn prototypes in het algemeen verwaarloosbaar qua kosten.
Die kun je namelijk gewoon maken van kaal MDF. De functionaliteit verandert daardoor niet.

... veel onzin gelezen in deze thread ... en dit stukje tekst is eigenlijk wel een leuke om er in te houden ...

Wanneer variabelen in ontwerp en uitvoering wegens blindheid niet meer worden waargenomen, is productontwikkeling idd. een eitje ! Dit geeft wel aardig inzicht in je positie in dezen.


succes



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Duck Twacy

Quote from: Antoine on January  5, 2011, 17:29:57
Voor de grap heb ik trouwens nog eens opgezocht wat het vroegere 2-way instapmodel van Von Schweikert (de VR-1's) kostte. Die kostten in 2003 slechts $995 in de VS en €1490 per paar in Nederland exclusief stands. Dus ja, de Unifield I's zijn t.o.v. de VR-1's (waar ik ook een setje van heb staan als rears :)) relatief veel hoger geprijsd maar de prijzen van de Unifield 1 in NL vs. de VS vallen dus nog mee, zeker gezien de huidige euro-dollar koers.

Nou ja, 't zijn nog altijd geen Magico, Avalon, Karma en Wilson prijzen zeg ik maar tot slot en dat zijn de merken waarmee je moet vergelijken!  ;)
Maar na een tijdje zakte de prijs naar (ik meen) 1100 euro per paar.

Ik had toen al een demo setje gekocht bij Audio-Cube voor rond de 1000 (als ik me goed herinner).

marcelm

prijs nieuw is hoog klopt, oplossing koop een 2e hands, vaak voor minder dan helft van de prijs met goede kwaliteit