3D opties naast elkaar

Started by J.A.F._Doorhof, December 7, 2010, 10:18:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

celerontje

Alleen ben je die klant kwijtgeraakt doordat hij een ander bedrijf in het kabeloerwoud kennelijk betrouwbaar heeft geacht en jou dus niet. (wat niet aan jou ligt)
Het ouderwetst ''nee verkopen'' vind ik hier een beetje knagende gedachte omdat dit allemaal puur op misinformatie gebaseerd is. :(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

J.A.F._Doorhof

Ik ga een klant niet pushen, je legt het uit, en laat het zien op de kabels die je hebt.
ls hij blijft beweren dat bedrijf x een echte 1.4 kabel heeft met de aanduiding op de verpakking dan moet ik hem toch laten gaan.
Hij komt waarschijnlijk terug als blijkt dat het daar ook niet op de verpakking staat ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

B.

Ik verkoop de Profigold HDMI kabel waarbij 1.4 er echt op staat.
Nu moet ik je wel bekennen dat ik nog geen klanten heb gehad die over HDMI 1.4 begonnen zijn.
Maar zelfs mijn collegae geloven mij niet als ik zeg dat je met een kabel van 10,- euro uit 2008 ook gewoon 3D kan kijken..

En Frank, wat is er nu zo vernieuwend aan het ''1.4'' verkoopargument?
In 2006 dacht het 'hele' forum nog verschil te zien tussen Monster/Ixos/no-name HDMI kabels op hun Sony 32'' LCD met 720P upscaled DVD materiaal.



J.A.F._Doorhof

Tja............
Feit is gewoon dat je geen HDMI 1.4 op de verpakking mag zetten, alleen de speed.
Aan de andere kant wij geven ook aan dat als we een highspeed kabel verkopen met ethernet dat dit een 100% compatibel HDMI 1.4 kabel is.
Echter wij vertellen er wel bij dat elke high speed kabel gewoon 3D kan weergeven.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

freak1

iig verhelderend artikel. wat ik me dan wel afvraag is hoe ga je full-sbs afspelen? die resolutie trekt de receiver toch niet?

J.A.F._Doorhof

Full SBS is er volgens mij niet.
Full HD word zover ik weet boven elkaar afgespeeld (niet te verwarren met top and bottom).
Of wel er zijn 2 echte full res frames boven elkaar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MaxxMark

Als ik het me goed herinner is FullSBS niet iets wat binnen een officiele standaard zit maar wat door hobbyisten en de warez-scene in het leven is geroepen.

Normale afspeel apparatuur (hardware) zal niets met de FullSBS files aankunnen aangezien het simpelweg 2x 1080p naast elkaar is en afspeel apparaten hier niets mee kunnen.

Het wordt gebruikt in setups met PC's welke speciale afspeel software hebben die de frames  weer in 2 losse frames splitst en deze na elkaar weer geeft. In combinatie met de NVision (Nvidia's 3d setup) wordt het dan mogelijk om op je monitor 3D te kijken in Full HD.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Fox

Quote from: garmtz on December  7, 2010, 11:40:35
Simpel artikel, geschreven door ondergetekende... ;)

http://www.hifi.nl/artikel/2081/Hoe-werkt-3D.html

Ik mis nog een heel belangrijke!!!!   IMAX 3D

bmateijsen

Quote from: Fox on February 12, 2011, 13:42:45
Ik mis nog een heel belangrijke!!!!   IMAX 3D

Het gaat hier om technieken... en in Imax 3D wordt vaak circulaire polarisatie gebruikt. (maar ook andere technieken overigens)

mradem

Hoe krijgen ze het bij spelcomputers nou voor elkaar om het apparaat 3D compatible te maken dmv een software update? Waarom kan dat bijv niet bij BD spelers..

Erik

Misschien kunnen ze het wel maar willen ze niet ;)
Het is toch leuker als de klant er eentje bij koopt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

mradem

Dat zou ook kunnen. Wel vies als het puur om een firmeware update gaat.

J.A.F._Doorhof

Vergeet niet dat de PS3 feitelijk niet 100% 3D ondersteund.
Je kan bv geen ddhd track luisteren, alleen DD.
Daarnaast gebruikt de PS3 natuurlijk een totaal andere hard/software structuur dan een bd speler.

Maar eerlijk is eerlijk is was ook verrast en totaal happy dat een in principe oude console toch dit soort dingen kan, waanzinnig wat ze met de met de PS3 gedaan hebben qua updates innde afgelopen jaren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mradem

Ah ok. Vind je het ook echt een aanvulling op je games? Of speel je liever 2D.

J.A.F._Doorhof

Soms vind ik het wel wat hebben.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"