3D opties naast elkaar

Started by J.A.F._Doorhof, December 7, 2010, 10:18:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

celerontje

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 12, 2010, 21:53:38
Ik weet bv dat de PS3 rechtstreeks naar de projector herkend word als een HDMI 3D device maar via mijn octava switch niet.
Of wel, waar zit dit ?
Alle kabels die ik gebruik zijn high speed kabels, maar blijkbaar communiceert de switch anders dan de PS3.
Logisch, die Octava weet niks van het 3D protocol. Qua kabels hoef je niks te veranderen. (tenzij je van ethernet over HDMI gebruikt maakt)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

J.A.F._Doorhof

We hebben een paar zgn gecertificeerde HDMI 1.4 kabels, inderdaad met ethernet.
Wil niets dan zullen we ook daarmee gaan testen.
Als het goed is moeten inderdaad zoals aangegeven gewoon de high speed kabels werken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

celerontje

Zelfs mijn ouwe HDMI kabel uit 2006 moet voldoen, hij geeft immers probleemloos 1080p60 door, dus qua bandbreedte is-ie al goed bevonden. :)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

riwi

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 12, 2010, 22:43:49
We hebben een paar zgn gecertificeerde HDMI 1.4 kabels, inderdaad met ethernet.

Nogmaals, er bestaat geen HDMI 1.4 certificering voor kabels. Je bent opgelicht  :nowink:

J.A.F._Doorhof

#29
 Niet opgelicht, je leest niet helemaal wat ik bedoel.
HDMI 1.4 gecertificeerde kabels zijn Inderdaad in principe highspeed HDMI kabels.
Let goed op de term GECERTIFICEERD of wel COMPATIBLE.
Er zijn ook geen HDMI 1.3 kabels BV, alle HMDI kabels worden alleen maar aangeduid met speeds of wel bandbreedte.
Een 100% HDMI 1.4 compatible kabel zal echter BV ook ethernet ondersteunen, de kabels die ik nu gebruik doen dat niet, of dit uitmaakt lijkt me ENORM stug (lees verder)

De kabel naar de projector die ik hier heb liggen is wel een highspeed kabel maar als dit niet mocht werken pak ik een nieuwe kabel die volgens de fabrikant 100% compatibel is met HDMI 1.4  en dus ook ethernet heeft.

Feitelijk mag dat inderdaad niet uitmaken aangezien beide dezelfde bandbreedte ondersteunen, vandaar dat ik ook aangaf dat alleen optie 1-2 eigenlijk me niet zouden verassen en optie 3 me zeer zou verassen. Ook aangezien de PS3 het bij mij met een rechtstreeekse verbinding wel gewoon perfect doet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jowi

Wel opmerkelijk dat het hele idee van '3D is HDMI 1.4' wat ik blijkbaar ook opgepikt heb, totale onzin is...

jaco

Ik vrees dat je je switch ook wel kunt inruilen voor een unit die 3D begrijpt.

2 p24 frames aan elkaar geplakt tot 1 frame zal een switch ook niet zo leuk vinden.
Een switch doet volgens mij meer dan alleen de maximale bandbreedte doorsturen. Hij moet het binnenkomende signaal ontvangen en opnieuw opbouwen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Switch kan gelukkig blijven, de Oppo bv heeft 2 uitgangen.
1 gaat naar de switch voor het omzetten van de audio en 1 gaat rechtstreeks naar de projector.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

En de Oppo kan op 1 uitgang 3D en op de andere 2D uitsturen ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Als het goed is stuurt hij op beide hetzelfde uit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jowi

Hoe gaat het in de toekomst trouwens met 3D op TV? Stel dat ze in hun onmetelijke wijsheid besluiten een film in een side by side formaat uit te zenden, ik neem aan dat daar dan een apart kanaal voor moet komen? Want backwards compatibility eist dat mensen met een gewone tv deze film gewoon normaal in gewone, volledige HD ;) kunnen blijven zien. En wat gebeurt er met die vreselijke reclameblokken van een kwartier om de 5 minuten? Zijn die dan ook in 3D? Of zijn die weer normaal? En hoe gaat die bril daar mee om? Gaat die dan ook uit tijdens de reclames? Hoe werkt dat?

bmateijsen

3D TV's en projectoren kunnen automatisch schakelen tussen wel en niet 3D. Met een actieve shutter zie je dat ook gelijk doordat het brilletje minder donker wordt ;). Maar ik verwacht dat te allen tijde 3D als apart kanaal doorgegeven gaat worden. Niet alles is ook leuk in 3D (mijn inziens).

Quote from: jowi on December 13, 2010, 10:55:51
Hoe gaat het in de toekomst trouwens met 3D op TV? Stel dat ze in hun onmetelijke wijsheid besluiten een film in een side by side formaat uit te zenden, ik neem aan dat daar dan een apart kanaal voor moet komen? Want backwards compatibility eist dat mensen met een gewone tv deze film gewoon normaal in gewone, volledige HD ;) kunnen blijven zien. En wat gebeurt er met die vreselijke reclameblokken van een kwartier om de 5 minuten? Zijn die dan ook in 3D? Of zijn die weer normaal? En hoe gaat die bril daar mee om? Gaat die dan ook uit tijdens de reclames? Hoe werkt dat?

riwi

Quote from: jaco on December 13, 2010, 10:10:03
En de Oppo kan op 1 uitgang 3D en op de andere 2D uitsturen ?

How do the dual HDMI outputs work?

The second HDMI output is, in functionality, very similar to how the component video output (still present) worked in the Oppo BDP-83. The difference is that you can use one HDMI for audio and one for video. You can also have dual outputs in parallel, and also you can specify a resolution for one of the outputs, which will engage the video processing on that output while leaving the other to output the native resolution of the disc. It's incredibly flexible and the component video output can still mirror the HDMI output when resolution is set to 1080i or lower.

riwi

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 13, 2010, 07:01:22
Niet opgelicht, je leest niet helemaal wat ik bedoel.
HDMI 1.4 gecertificeerde kabels zijn Inderdaad in principe highspeed HDMI kabels.
Let goed op de term GECERTIFICEERD of wel COMPATIBLE.

Zoek "gecertificeerd" eens op in het woordenboek svp. Certificering is een keurmerk dat afgegeven wordt door een betrouwbare organisatie, meestal door toepassing van een set tests die na positief te zijn tot 'certificering' leiden.

Maar goed mijn hele betoog en aandacht hierover waren om slechts EEN reden :  Voor 3D is GEEN andere kabel nodig dan voor 2D.
Al jou 'geleuter' (excusez le mot) over kabel ratings  en HDMI1.3 en HDMI 1.4 kabels (die dus NIET bestaan) maakt dat de lezer misschien gaat denken dat er voor 3D mogelijk wel een andere kabel nodig zou zijn. Dat is pertinent NIET zo!

MaxxMark

Ik kan compleet abuis zijn, maar ik dacht dat de  HDMI1.4 standaard een extra ader nodig heeft en dat er een mogelijkheid is dat HDMI kabels die gemaakt zijn volgens de HDMI1.3 specificaties deze ader missen.

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

#40
Klopt dat is de ethernet aansluiting.
Daarom snap ik ook niet de reactie van riwi.
Ik geef alleen maar aan gecertificeerd, maw die beschikt over alle mogelijkheden.
Mijn highspeed kabels hebben geen ethernet BV.
Ik geef trouwens ook overal aan dat het in principe gewoon moet werken met highspeed kabels.
Alleen in geval van twijfel ga ik een kabel proberen die dus volledig HDMI 1.4 compatible is, dus met ethernet, wat mijn inziens het enige verschil zou moeten zijn.

Er zijn trouwens veel fabrikanten die schermen met de HDMI 1.4 aanduiding, jammer genoeg is het pas vanaf 2012 verboden volgens mij, onze klanten adviseren we al maanden om high speed kabels te gebruiken voor de toekomst, sowieso met de hedendaagse techniek te adviseren.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

riwi

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 13, 2010, 20:44:06
Alleen in geval van twijfel ga ik een kabel proberen die dus volledig HDMI 1.4 compatible is, dus met ethernet, wat mijn inziens het enige verschil zou moeten zijn.

Heel goed :) Dit keer noem je het niet een HDMI 1.4 kabel :) Dat is wat ik zocht.

Er zijn HighSpeed HDMI kabels met en zonder ethernet kanaal. Die kabels werken op HDMI1.3 en HDMI1.4 interfaces. Het ethernet kanaal kan alleen werken met aan beide zijden een HDMI1.4 apparaat met ethernet kanaal ondersteuning en verbonden met een (HighSpeed) HDMI kabel met ethernet kanaal.

Voor het ethernet kanaal zijn 2 extra aders in de HDMI connector ondergebracht.

celerontje

En.... de consument snapt er helemaal niks meer van! :( (er werd in de folder van een plaatselijke elektronicaboer ook gelogen dat je per se een ''HDMI 1.4'' kabel nodig hebt voor 3D)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

J.A.F._Doorhof

Dat zul je meer gaan zien.
En dat is jammer, op dit moment worden we er gemiddeld 10-15x per week over gebeld, en vaker gemaild.
We hadden goed kunnen verdienen ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

celerontje

Jouw wijze woorden en een goede demo verkopen vanzelf! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

J.A.F._Doorhof

Heeft niets met wijs te maken, we proberen gewoon altijd de klant eerlijk te woord te staan.
Vorige week heeft me dit een klant gekost omdat hij perse een HDMI 1.4 kabel moest en de bestelde kabel van ons had dit niet op de doos staan, dus liet hij hem liggen.

Je kan dan lullen als brugman, maar hij had een ander bedrijf die hem verteld had dat voor zijn tv het echt een kabel moest zijn met de tekst 1.4.

Veel succes dus ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

celerontje

Pffff, lastige klant... Zo'n klant kan 'm toch gewoon kosteloos retourneren als het niet werkt? (wat het uiteraard wel doet, jij verkoopt immers geen rommel en leugens)

Kan je niet één of andere brief schrijven die via de branchevereniging verspreidt kan worden onder elektronica en- computerzaken?
Want iedereen lijkt nu onzin te roepen van heb ik jou daar! :o
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

J.A.F._Doorhof

Kunnen we doen maar goed wij geven liever zelf dat advies ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

B.

Het is gewoon een gezonde manier om meer omzet te genereren voor bedrijven, tenzij er verteld wordt dat 3D onmogelijk is met ''oude'' HDMI kabels.
''Wil je optimaal van je high-end 3D setup genieten, dan heb je deze kabel nodig!'' Zo mag het gebracht worden.

Even een andere vraag.
Winkels staan nu vol met 40 ~ 46 inch 3D LED TV's. Vinden jullie het zinvol om in dit formaat 3D te kijken, ook gelet op dat je voor 3D redelijk moet verduisteren, waardoor de backlight leakage optreedt?

Plasma's in 3D ken ik van Panasonic, de VT20. Samsung heeft ook enkele modellen. Maar plasma's gaan toch vele malen minder over de toonbank dan LED's. Terwijl ook bij 3D de plasma techniek alweer in z'n voordeel is.

J.A.F._Doorhof

Moeilijk te zeggen.
Wat ik van veel klanten hoor is dat ze op een kleinere led of plasma wat onnatuurlijk vinden, een soort kijkdoos effect.

Op een projector vind ik het wel mooi, kan me indenken op een 60" display op een wat kortere afstand ook.

Gezonde manier van geld verdienen is investeren in je klant, en dit betekend soms nee verkopen. Als je het vertrouwen wint van de klant komt hij dat geld toch wel uitgeven maar dan voor iets wat hij/zij echt nodig heeft.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"