Films met het beste 3D effect

Started by J.A.F._Doorhof, December 7, 2010, 09:20:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scareface1984

Quote from: skank1 on December  9, 2013, 21:29:12
Hoe is the hobbit 3d?
Enige die ik nog mis die ik eigenlijk echt wil is how to train your dragon

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en omdat ik mezelf onlangs op een LG 47LA6908 heb getrakteerd met 3D, was ik nieuwsgierig naar ervaringen van anderen.

Omdat ik momenteel herstellende ben van een knie-operatie, heb ik de afgelopen dagen veel (3D) films op Bluray gekeken.

Ik durf te stellen dat ik een zeer kritische kijker ben, die altijd veel oog voor grafische pracht, kleurgebruik en special effect's heeft.


Onderstaand mijn top5 3D Bluray films tot nu toe (thuis bekeken):

- Pacific Rim : erg indrukwekkend in 3D, goed gebruik gemaakt van diepte en zeer mooi kleurgebruik (audio/visueel top) ondanks dat bijna de hele film in het donker afspeelt.
- Wolverine : veel diepte in de film, gevechten mooi in 3D uitgevoerd.
- The Hobbit, An Unexpected journey : settings komen in 3D net iets meer tot leven. Met name laatste stuk van de film goed gebruik van gemaakt. 
- Promotheus : mis wel de mooiste intro op 3D gebied, daarna vallen de effecten wat weg met af en toe een leuk dieptemoment, waaronder de abortus.
- Final Destination 4 : oude film, maar leuke uit het beeld komende/springende effecten wat vaak nog in films ontbreekt.

Avatar 3D en dergelijke heb ik uiteraard in de bios gezien en ik weet niet of die thuis ook zo indrukwekkend is. Welke film zouden jullie mij nog tippen (audio/visueel) om te zien in 3D???

Groet, Pieter

nuts

Thor: The Dark World
Deze heb ik laatst in de bioscoop gezien en was onder de indruk van de mooie 3d effecten. Wat ook een bonus is dat het verhaal 10x beter is dan deel 1.

Mijn 3D tip als hij uitkomt Thor!! bijna net zo goed als Avatar  :eh:



Scareface1984

Quote from: nuts on December 27, 2013, 10:09:37
Thor: The Dark World
Deze heb ik laatst in de bioscoop gezien en was onder de indruk van de mooie 3d effecten. Wat ook een bonus is dat het verhaal 10x beter is dan deel 1.

Mijn 3D tip als hij uitkomt Thor!! bijna net zo goed als Avatar  :eh:

Thanx! Ben benieuwd, ga hem in de gaten houden. Vanavond eerst met een maatje naar The Hobbit: The desolation of smaug 3D in de bios.

Scareface1984

Quote from: Scareface1984 on December 27, 2013, 15:18:21
Thanx! Ben benieuwd, ga hem in de gaten houden. Vanavond eerst met een maatje naar The Hobbit: The desolation of smaug 3D in de bios.

Ook dit vervolg is mij erg goed bevallen en dit keer in de bios. Met name het deel met de draak ´Smaug´ is geniaal in beeld gebracht. Nu wat mij betreft al één van de vetste draken in een film gepresenteerd.

Zonet de Texas Chainsaw 3D nog thuis op m´n tv gezien. Veel mindere recensies over gelezen, maar ik heb me er kostelijk mee vermaakt. Ook een paar leuke pop-outs met de zaag. Uiteraard valt er iets over het verhaal te zeggen, maar dat laat ik voor wat het is......

 

borkaenjo@work

Hotel Transalvanie, is een van de beste 3D films die ik gezien heb.

john2910

Rise of the guardians..

Prachtig 3d.... ;)

hdnoob

zojuist The Avengers gezien. Een erg goede film! met o.a. supergevechten in New York op klaarlichte dag.

deed me denken aan toen ik in de jaren 80 ik de strips nog las :)

Pas bij de aftiteling zag ik dat Joss Whedon hem had gemaakt en toen snapte ik gelijk waarom het zo goed was. Die typische humor van Whedon zit erin.

mental-marco

Ik heb laatst Dredd 3D gezien. Het verhaal is leuk en vrij simpel. Maar de 3D effecten vind ik erg goed in deze film. Ik heb me er erg mee vermaakt :popcorn:
Samsung UE-46F7000 | Marantz SR5007 | 4x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | BK XLS200 FF | Norstone Stylum 3 | Sony BDP-S470 | Sony Playstation 4 | Logitech Harmony 700 | Canare 4S8 |

snicky

Beste 3D film die ik in de bios heb gezien is Beowulf.

De meeste films in de bios is het altijd net even niet. Jammer en van het geld.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

skank1

Art of flight! Visueel en ook op audio vlak een pareltjé!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

LuPo

Quote from: skank1 on January 21, 2014, 20:00:33
Art of flight! Visueel en ook op audio vlak een pareltjé!

Bestaat die in 3D?

RonG

Quote from: LuPo on January 21, 2014, 21:19:03
Bestaat die in 3D?

yep. heb deze en is idd ook in 3D erg mooi.


Vind trouwens ook alleen al het BR menu van despicable me 2 geweldig in 3D, film moet ik nog zien maar menu geeft mooie 3D effecten.

skank1

Quote from: LuPo on January 21, 2014, 21:19:03
Bestaat die in 3D?

Ik zou het anders niet in Dit topic plaatsen he
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

squeek

Oz the great and powerful gezien. Blijft een leuke film met een mila kunis in strakke leren broek  :tounge2: en in 3 D nog strakker  :pompom: verder is het geen uitblinker maar toch blij dat ik em aan de collectie heb toegevoegd.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

VTEC_genieter

Erg mooie kleuren heeft die film!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

squeek

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

VTEC_genieter

Haha! Scherp!
De eerste 15 minuten ofzo is inderdaad een soort poppenkast in het zwartwit.....ik dacht dat er iets aan de hand was met de mijn TV :)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

sanderkevdw

Gravity is sterk in 3D. Volgende week Thor eens bekijken!
(en Hugo blijft mijn favoriete 3D film)

Spollie

Quote from: sanderkevdw on February 18, 2014, 14:31:12
Gravity is sterk in 3D. Volgende week Thor eens bekijken!
(en Hugo blijft mijn favoriete 3D film)

Ik ben bij Thor en bij Gravity halverwege in slaap gevallen... maar dat zal wel aan mij liggen ::)

hdnoob

Quote from: Spollie on February 18, 2014, 15:13:13
Ik ben bij Thor en bij Gravity halverwege in slaap gevallen... maar dat zal wel aan mij liggen ::)

Thor is een opstapje naar The Avengers :) en die is wel de moeite waard :)

skank1

Turbo
Super gewoon! Beeld is om weg te kwijlen!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

hdnoob

Zojuist met gezin Frozen (2013) gekeken. Mooi hoor!

squeek

Quote from: hdnoob on March 22, 2014, 00:45:38
Zojuist met gezin Frozen (2013) gekeken. Mooi hoor!
De film of het 3d effect? Heb deze in 2 d gezien in de bios en is een erg leuke film. Vooral de 'let it go' zang stukje was erg knap. Ik koop deze zeker in 3D .
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

hdnoob

Quote from: squeek on March 22, 2014, 08:49:27
De film of het 3d effect? Heb deze in 2 d gezien in de bios en is een erg leuke film. Vooral de 'let it go' zang stukje was erg knap. Ik koop deze zeker in 3D .

Allebei :) We hadden deze toevallig ook al in 2D bioscoop gezien en toen was hij al leuk. Maar nu in 3D is het toch leuker. Het sneeuw en ijs komen mooi over.

lapino

In cinema? Of is die al uit op bluray?