Films met het beste 3D effect

Started by J.A.F._Doorhof, December 7, 2010, 09:20:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rho

#200
Wat is er zo matig aan? Is 't zoveel minder dan de serie of interesseert je het onderwerp niet?

Edit: Ah, ik heb net ontdekt dat enkel de naam en het onderwerp "Dino's" gemeenschappelijk is en dat de film niet als een soort documentaire is opgevat maar als een familie-film. Jammer.

squeek

Quote from: skank1 on May 23, 2014, 14:59:14
Ik hoef pompeii niet te zien in 3d

Wel net gezien:
Walking with dinosaurs. Enkel voor de 3d that is. Beeld is super scherp en veel diepte. De film zelf is erg mager 5/10

Vraag ik toch niet?! Ik wil weten of het de moeite is, zowel de film als het 3D. Iemand ervaring mee?
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

rho

Quote from: squeek on May 23, 2014, 18:07:45
Vraag ik toch niet?! Ik wil weten of het de moeite is, zowel de film als het 3D. Iemand ervaring mee?

Dat zegt ie toch:
QuoteBeeld is super scherp en veel diepte. De film zelf is erg mager 5/10

skank1

Quote from: rho on May 23, 2014, 15:42:47
Wat is er zo matig aan? Is 't zoveel minder dan de serie of interesseert je het onderwerp niet?

Edit: Ah, ik heb net ontdekt dat enkel de naam en het onderwerp "Dino's" gemeenschappelijk is en dat de film niet als een soort documentaire is opgevat maar als een familie-film. Jammer.

Ik heb de miniserie niet gezien..
Ben wel een dinofan.. Maar de story telling bah. Niet goed.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Midcall

Quote from: rho on May 23, 2014, 18:15:25
Dat zegt ie toch:
Nee, als je naar zijn vraag kijkt, dan zie je dat het antwoord daar niets mee te maken heeft.
Quote from: squeek on May 22, 2014, 18:39:00
Iemand pompeii al gezien in 3D? Lijkt me wel de moeite?!
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

squeek

Quote from: rho on May 23, 2014, 18:15:25
Dat zegt ie toch:

Niet dus

Mja, maakt niet uit, kga morgen toch eens langs mediamarkt passeren, en dan neem ik em wsl wel mee.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

rho

Ik heb 'm door. 't Ging jou om een andere film.

skank1

Sammy's avonturen zowel 1 als 2
Behoort tot beste 3d ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Zopas sammy's avonturen in 3d getest

Paar fragmentjes. Ik kan nu al zeggen, dit is misschien de mooiste 3d die ik tot nu toe al gezien heb !

HAARSCHERP 3d beeld, enorm veel diepte, en af en toe, heel maar ook heel dichtbij popups

I just love it !

De kleuren spatten van het scherm!
Ik dacht dat nemo knap was maar dit is toch wel nog meer hoor.

Ik had stukjes hiervan in 3d gezien in bellewaerde park, in een attractie, dus ik wist bepaalde stukken.
Daar vond ik de 3d ook erg goed, maar beeld was wazig en totaal niet scherp.

Nu de bluray gezien en echt... ongelooflijk, voor de 3d liefhebbers: MUST MUST MUST HAVE !

Deel 2 blijkt van dezelfde kwaliteit te zijn !!!!!!!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

squeek

Ik heb hugo 3D op de kop kunnen tikken voor een prijsje. Op zich geen verkeerde film, goed geacteerd van de kleine jongen. Ook mooi in beeld gebracht.

Het 3D gedeelte was best goed, vooral het stukje dat de stationschef de twee kinderen aanspreekt, en vooruit begint te leunen. Ik heb nog geen enkele keer zo'n sterk pop-out effect ervaren als dit stuk. Als ik mijn been uitstrekte zag ik zijn hoofd letterlijk naast mijn voet hangen  :colgate: en ik zit er toch een 3,5 m van het beeld af. Erg knap.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

skank1

Wacht tot je turtles tale ziet!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Ronald75

Net Gravity 3D en Avatar 3D gekocht. Ben erg benieuwd..
Avatar was in normale versie al erg mooi.

felix01

Quote from: Ronald75 on May 30, 2014, 16:22:27
Net Gravity 3D en Avatar 3D gekocht. Ben erg benieuwd..
Avatar was in normale versie al erg mooi.
zal je niet teleurstellen,gravity is heel mooi in 3 D,en Avatar nog steeds van referentie niveau wat mij betreft :clapping:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

hdnoob

#213
Coraline (2009) is een aanrader als je van animatie/horror houdt.  http://www.imdb.com/title/tt0327597/

Het is geen film met schrik effecten en/of een luide soundtrack die je vaak in enge films verwacht, maar de spanning wordt er juist ingehouden door de bizarre wereld waar de hoofdrolspeelster in terecht komt.

De stijl is erg freaky en leent zich erg voor 3D. Voor een horror film zijn de scenes behoorlijk bright met veel detail.

rho

Het is dan ook kinder-horror.
Maar de sfeer is wel redelijk freaky. Ik weet niet of veel kinderen er een goeie nachtrust aan overhouden...

Ronald75

Gravity is inderdaad prachtig!
Alleen Sammy's avonturen aangezet voor mijn zoon, maar het lukte niet om die in 3D te kijken.. Binnenkort nog maar eens proberen.....

hdnoob

Journey 2: The Mysterious Island is erg mooi in 3D!

hdnoob

Voor een leuke avond met bezoek kun je Hansel and Gretel: Witchhunters gerust opzetten. Leuke popcorn film :)

De 3D kijkt lekker weg, geen crosstalk.

squeek

Vandaag avatar in 3D op de kop kunnen tikken. Maar ik kan hem niet bekijken, wel, vanwege het slechte beeld. Ik krijg hoofdpijn en scheel zicht. Het is alsof de bril en projector niet in sync lopen met elkaar. Maar als ik andere films opzet lijkt er niets mis te zijn met de projector of brillen. Het ligt dus echt wel aan de disc. Maar ik heb er hier of ergens anders nooit over gelezen. Gewoon pech of herkent iemand dit?

Ik heb het signaal van de brillen ook al omgekeerd etc, er veranderd niets. De film is niet kijkbaar zo en er is zelfs amper 3D te zien.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

hdnoob

Quote from: squeek on June 14, 2014, 19:25:26Gewoon pech of herkent iemand dit?

Avatar doet het gewoon normaal op mijn tw9100. Ik kom tegenwoordig zelden aan de 3D instellingen op de projector. Alleen depth verander ik wil eens als er teveel crosstalk is. Probeer eens op een andere player als je die hebt?

squeek

Quote from: hdnoob on June 14, 2014, 23:16:51
Avatar doet het gewoon normaal op mijn tw9100. Ik kom tegenwoordig zelden aan de 3D instellingen op de projector. Alleen depth verander ik wil eens als er teveel crosstalk is. Probeer eens op een andere player als je die hebt?

Ja tis echt bizar, ik moet normaal ook nooit aan mijn instellingen zitten hoor. Gisteren nog een deel andere films geprobeerd en alles ging normaal. Enkel avatar is niet goed. Goed idee van de andere player. Ik heb nog een ps3. Vanavond eens proberen.  Thx
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

hdnoob

Quote from: squeek on June 15, 2014, 09:41:52
Ja tis echt bizar, ik moet normaal ook nooit aan mijn instellingen zitten hoor. Gisteren nog een deel andere films geprobeerd en alles ging normaal. Enkel avatar is niet goed. Goed idee van de andere player. Ik heb nog een ps3. Vanavond eens proberen.  Thx

Anders download je het een keer om te testen?

Je had het destijds over 'missing frames bij bijvoorbeeld zwaardgevechten'. Als je zin hebt kijk eens naar dat effect op je PS3. Ik ben best benieuwd of er verschil is tussen je Pioneer en je PS3.

Bij mij is 3D met snelle scenes op mijn Panasonic beter dan op mijn Oppo. Wat dat betreft ben ik nog steeds op zoek naar de 'beste' 3D speler.

squeek

Quote from: hdnoob on June 15, 2014, 12:31:37
Anders download je het een keer om te testen?

Je had het destijds over 'missing frames bij bijvoorbeeld zwaardgevechten'. Als je zin hebt kijk eens naar dat effect op je PS3. Ik ben best benieuwd of er verschil is tussen je Pioneer en je PS3.

Bij mij is 3D met snelle scenes op mijn Panasonic beter dan op mijn Oppo. Wat dat betreft ben ik nog steeds op zoek naar de 'beste' 3D speler.

Ja maar die missing frames lag aan de projector, niet de speler(s) in de winkel. Heb een half jaar later op de 9200 en dezelfde speler dit effect niet meer gezien, thuis ook niet. Ik heb een tijdje met de ps3 gespeeld en kan qua beeld geen verschil aanduiden wat beter is. Maar ik check de disc vanavond nogmaals op beide spelers.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

squeek

Ik snap er geen bal van. Nu net terug opgezet en gewoon goed beeld. Extreem 3D en pop out effect. Mn voeten liggen op tafel en het woud bengelt naast mijn voeten uit het scherm  ;D

Volgens mij moet de speler of projector toch ergens een foute sync hebben gegeven. Vermoedelijk de projector en de brillen die niet sync liepen denk ik.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

hdnoob

Quote from: squeek on June 15, 2014, 17:05:56
Ja maar die missing frames lag aan de projector, niet de speler(s) in de winkel.

ja dat dacht ik ook  ;D maar toch maakt een speler ook uit want dat heb ik met mijn eigen ogen gezien (en gecheckt met anderen) ;)