PS3 3D settings en problemen

Started by J.A.F._Doorhof, December 7, 2010, 09:15:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Wat een mooi apparaat de PS3, ooit gereleased in een tijd dat we 3D nog niet eens aan zagen komen, en nu 3D compatible.
ECHTER..... een paar opmerkingen.

Als je 3D niet aan de gang krijgt probeer dan een directe kabel naar de projector/tv te gebruiken, bij het lopen via een switch bv krijg ik met geen mogelijkheid 3D aan de gang, bij een directe verbinding wel.

En dan een kleine vraag.
Als de PS3 vraagt om screensize heeft iemand dan een idee welke waarde ?
Meestal is dit diagonaal maar ondertussen zijn er ook spelers die om de width (breedte) vragen.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Roger Black

Bij mij werkte het in 1 keer, direct aangesloten inderdaad. Hij vroeg de screensize, ik heb gewoon de maat van mijn tv gekozen.

J.A.F._Doorhof

Bij directe verbinding hier inderdaad ook geen probleem.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

freak1

directe verbinding werkte, via de sony str-da3400es niet. is dan ook geen 3d receiver. morgen komt de onkyo nr 5008, dan gaan we kijken of die het oplost :)

Mrwhoopie

Is het eigenlijk normaal dat je bij een Panasonic 50" nog steeds banden hebt boven en onder de film?of moet ik dan iets instellen in de ps3?

J.A.F._Doorhof

ja dat is normaal als het een 2.35:1 film is.
Bij 1.85:1 zie je ze niet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Hoe goed werkt deze optie van 3D? Ik was van de week in een winkel en die verkoper zei tegen mij dat het niet werkte?
Ik keek hem vreemd aan want ik weet eigenlijk dat het wel zou ''moeten'' werken. Hij vertelde mij dat een 3D bd speler beter was.
Ik weet dat de PS3 maar tot 720p kan gaan in 3D maar voor de rest werkt hij toch gewoon goed?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

kawa74

het is toch voor games dat die tot 720P gaat maar voor film is het gewoon 1080P in 3D.

verder als je er een switch of reciever tussen zet moet die wel 3D ondersteunen, anders gaat het niet werken.

Bij mij loopt het gewoon via mijn pioneer sc-lx73.
werkt perfect.

J.A.F._Doorhof

Onzin verhaal weer.
Draait gewoon 1080p alleen hij zet ddhd en dtshd om naar DD en dts.
Dat is de enige beperking.
Waanzinnig knap trouwens van sony dat ze een "oude" console zo up to date blijven houden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Quote from: J.A.F._Doorhof on February  6, 2011, 23:03:44
Onzin verhaal weer.
Draait gewoon 1080p alleen hij zet ddhd en dtshd om naar DD en dts.
Dat is de enige beperking.
Waanzinnig knap trouwens van sony dat ze een "oude" console zo up to date blijven houden.



Duidelijk verhaal Frank.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Quote from: kawa74 on February  6, 2011, 18:07:44
het is toch voor games dat die tot 720P gaat maar voor film is het gewoon 1080P in 3D.

verder als je er een switch of reciever tussen zet moet die wel 3D ondersteunen, anders gaat het niet werken.

Bij mij loopt het gewoon via mijn pioneer sc-lx73.
werkt perfect.



Ik neem aan dat je hier het geluid mee bedoelt. Als ik een 3D tv heb en een ps3 kan ik toch gewoon 3D bekijken. Ook al heb ik geen reciever of wat dan ook. Dus het geluid gewoon via de tv.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

kawa74

Quote from: reza on February  7, 2011, 11:23:22
Ik neem aan dat je hier het geluid mee bedoelt. Als ik een 3D tv heb en een ps3 kan ik toch gewoon 3D bekijken. Ook al heb ik geen reciever of wat dan ook. Dus het geluid gewoon via de tv.

tuurlijk is dat gewoon mogelijk.

Ik wou alleen aangeven wanneer je een apparaat tussen je HDMI kabel zet van de ps3 en TV deze de 3D optie aan moet kunnen, dus in principe hdmi 1.4 moet ondersteunen.


Roger Black

Terwijl de PS3 toch gewoon HDMI 1.3 is.. Rara  :turn:

ferry34

Dat is waarschijnlijk de reden dat dolby true hd en dts hd t bij 3d niet doen.
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

bmateijsen

Quote from: Roger Black on February  7, 2011, 12:16:57
Terwijl de PS3 toch gewoon HDMI 1.3 is.. Rara  :turn:

Gaat om de bandbreedte, je hoeft helemaal geen 1.4 te hebben voor 3D, maar 1.4 heeft wel meer bandbreedte voor 3D, HD Audio, ethernet via HDMI, etc.

LittleNinja

Afgelopen week nog een demootje gezien, met als uitgangspunt de PS3.

Het was een een (download) SBS presentatie, die na het inschakelen van de 3D optie op de projector en het inschakelen van de brillen, gewoon SBS bleef... Wat gaat er verkeerd? De brillen maakten er dus geen één samengesteld 3D beeld van, maar bleef twee aparte beelden naast elkaar weergeven.

Het is een verbinding met draad, waarbij ik als kanttekening moet zeggen dat er waarschijnlijk een passieve splitter tussen zat. Mijn vermoeden ( nu achteraf ) is dat dit dan ook het euvel was..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

evilniek

Quote from: LittleNinja on January  1, 2012, 16:02:24
Afgelopen week nog een demootje gezien, met als uitgangspunt de PS3.

Het was een een (download) SBS presentatie, die na het inschakelen van de 3D optie op de projector en het inschakelen van de brillen, gewoon SBS bleef... Wat gaat er verkeerd? De brillen maakten er dus geen één samengesteld 3D beeld van, maar bleef twee aparte beelden naast elkaar weergeven.

Het is een verbinding met draad, waarbij ik als kanttekening moet zeggen dat er waarschijnlijk een passieve splitter tussen zat. Mijn vermoeden ( nu achteraf ) is dat dit dan ook het euvel was..

stond de PS3 wel op 60Hz?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

LittleNinja

Quote from: evilniek on January  1, 2012, 16:07:31
stond de PS3 wel op 60Hz?

Niet gecontroleerd... Waar zou ik dat verder aan kunnen zien?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

evilniek

Ik ken de PS3 verder niet, maar ik neem aan dat je ergens resolutie settings hebt.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

LittleNinja

Resolutie wel, maar nergens de 60hz settings gevonden..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Logix

Kan je gewoon een HDMI 1.3 kabel gebruiken van ps3 naar een 3DTV? Of moet dat persee HDMI 1.4 zijn?

kawa74

naar mijn idee kan dit via ps3 gewoon hdmi 1.3 omdat de resolutie max 720P is.

ik heb nu overal hdmi 1.4 goedkope kabel.

heb eerst ook via ps3 gespeelt en dat was via 1.3 geloof ik.

Nooff

Quote from: kawa74 on January 24, 2012, 21:00:29
naar mijn idee kan dit via ps3 gewoon hdmi 1.3 omdat de resolutie max 720P is.

ik heb nu overal hdmi 1.4 goedkope kabel.

heb eerst ook via ps3 gespeelt en dat was via 1.3 geloof ik.
Alleen de game resolutie in 3D is 720p, films zijn gewoon 1080p. De discussie HDMI 1.3 of 1.4 kabels kunnen we gelijk sluiten, zoiets bestaat namelijk niet en is puur marketingtechnisch in het leven geroepen.

Overigens moet je Full SBS of half-SBS met een setting van de weergever instellen.

Logix

Oke, dus HDMI 1.3 voldoet prima. Maar wat bedoel je precies SBS full of half instellen?

Nooff

Quote from: logix on January 24, 2012, 22:09:07
Oke, dus HDMI 1.3 voldoet prima. Maar wat bedoel je precies SBS full of half instellen?

Je weergever dien je in geval van SBS (Side By Side) 3D in te stellen op 3D SBS via het 3D oproep menu.