Wie heeft er ervaring met de KEF TDM-34DS THX dipool?

Started by Peter van Kralingen, October 6, 2003, 18:27:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peter van Kralingen

Heeft er iemand op het forum ervaring met de Kef TDM-34DS?

Ik wil 2ehand misschien een dergelijke dipool kopen.
Mijn versterker (Denon AVC-A1D) bied namelijk de mogelijkheid om 2 paar verschillende surround speakers aan te sluiten (bijv direct en een dipool). Je kunt dan desgewenst kiezen uit een van de surround speakers, ook onthoud hij alle instellingen per speaker.

Alvast bedankt voor het antwoorden!

Peter van Kralingen

Peter van Kralingen

Is er niemand op dit forum in het bezit van deze speakers ???

Arno P


Peter van Kralingen

Ik heb er wel te koop gezien maar hij woont vrij ver weg en verkoopt deze alleen met een center een fronts en die heb ik niet nodig :(
Ik kan ook niet in een hifizaak dichtbij gaan luisteren want ze worden nieuw niet meer gemaakt en ze zijn ook niet meer leverbaar. Ik zou daarom graag wat ervaringen willen zodat ik weet of dat ik moet wachten tot ze weer eens 2e hands verschijnen of gewoon naar andere speakers moet gaan kijken.

Peter

Arno P

Of...eerst wat reviews lezen en tevens je vraag voor die luidsprekers als gezocht op marktplaats zetten

Peter van Kralingen

#5
Hoi,

Ik kan maar 2 reviews vinden en daar zijn ze heeeeel lovend 8)

http://www.homecinemachoice.com/testbench/SurroundSpeakers/KEF/KEFTDM34DS.shtml
http://www.homecinemachoice.com/testbench/SpeakerPackages/KEF/KEFTDM23FTDM23CTDM34DSTDM45B.shtml

Om onder andere deze reden vind ik het een interessante speaker.
Ook het dipool principe spreekt mij bij films wel aan, bij muziek niet maar daar heb ik weer andere surround speakers voor.
In ieder geval bedankt voor het meedenken ;)

Arno P

Zij doen overigens over het algemeen goede en betrouwbare reviews.....oftwel als je de LS tegen komt...kopen.. ;)

Arno P

Ah en ik zie dat je ook sinds vandaag je zoektocht op marktplaats bent gestart...nu maar wachten...succes !


Arno P


Peter van Kralingen

Had ik net gedaan voor ik je reply las :D
We zitten in iedergeval op 1 lijn ;D

Peter

Arno P

Misschien een laatste....kijk eens wie Kef importeur is, wellicht weet hij waar nog een oude voorraad is oid..

jaco

DE importeur is Transtec. Die zit in Rotterdam. www.transtec.nl
Ik heb deze speakers wel eens gehoord bij iemand die ze had in een complete KEF THX set.
Helaas woonde hij nog bij zijn moeder, en had de beschikking over een vrij kleine zolder.

Ik kan je niet een zinvol oordeel geven over de absolute kwaliteit. Ik heb zelf wel al jaren Kef speakers, en ben nog nooit teleurgesteld door de kwaliteit in absolute zin. Als de klank je aanstaat zul je geen miskoop doen denk ik (mocht je ze kunnen vinden)

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Peter van Kralingen

Op de internetsite van Transtec wordt de Kef THX set niet meer vermeld.
Ik denk dat de set niet meer geproduceerd wordt maar ik zal eens een mailtje naar hun doen voor de zekerheid!
De klank van Kef staat mij zeker aan. Ik heb al mijn speakers van kef vandaar dat ik deze speakers wel interessant vond. Ik heb wel eens BMW gecombineerd met Kef maar dat was geen gehoor.

Ik laat wel weten of ze nog te leveren zijn!

Scarp


Peter van Kralingen

Ja, ik weet het......ik heb gezondigd....zal het me ooit vergeven worden ;D

MdB

QuoteOp de internetsite van Transtec wordt de Kef THX set niet meer vermeld.
Ik denk dat de set niet meer geproduceerd wordt maar ik zal eens een mailtje naar hun doen voor de zekerheid!
De klank van Kef staat mij zeker aan. Ik heb al mijn speakers van kef vandaar dat ik deze speakers wel interessant vond.
Vermoedelijk is de Kef THX set op gegaan in de reference serie waarvan de dipool luidspreker de Ref206DS is.

Welke type Kef's heb je ???
Beter duur dan niet te koop.

Peter van Kralingen

De 104.2 uit de oudere reference reeks.

De Kef TDM-34F en Kef TDM-34c komen qua klankkleur wel redelijk overeen met mijn 104.2 Als de TDM-34DS bij de TDM-34F en TDM-34c past dan zal hij ook wel bij mijn 104.2 passen lijkt mij. Ik kan natuurlijk wel de nieuwe dipool uit de preferente serie kopen maar dat zou geen verhouding zijn met de 104.2. Dan zou ik eigenlijk eerst de 104.2 moeten upgraden maar ze bevallen me nu juist zo goed. Zeker met de bijbehoorde Kef kube 104.2 heb ik geen sub nodig. Hij haalt nu 20 Hz op -6dB en 25 Hz op -3 dB en dat is echte geen slechte prestatie. Ook vind ik de kleuring (wat elke speaker heeft) van de B110 heel plezierig en ook de hoge tonen van de T33 zijn lekker rustig.

Peter van Kralingen

Heb geinformeerd bij Transtec en de Kef THX serie is niet meer leverbaar :'(

Ik zal dus echt naar 2e hands moeten kijken, dus dat doe ik maar!