Front firing sub

Started by Pb, October 6, 2003, 15:05:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pb

Hi,

Ik heb een peerless XLS-10 sub staan, maar ben niet helemaal tevreden met de plaatsing er van. Een paar kleine dingen:

1) Hij moet toch vrij staan van de muur ongeveer 30 cm.( hij staat nu ik de hoek van mijn kamer maar schuin de kamer in gericht)
2) Moet mijn sub vrij kunnen "stralen" naar de luister positie?
3) En een moeilijkere vraag: ik heb schuine daken en in de hoeken, onder het schuine dak, is de bas veel harder kan daar nog iets aan doen??

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Pb
Stereo: Devialet, Marten
HT: Front loos, 99.25MKII, Focal SIB, Marantz 8801

Vigier

Hoi Pb,

netjes in de hoek gezet? Dan heeft ie in ieder geval 3 wanden waartegen netjes gereflecteerd wordt ;D GEINTJE....

De plaatsing van je sub: Kort gezegd: zet de sub weg op de plaats waar je luistert. Ga in de kamer rondlopen. Waar jij vindt dat de sub het lekkerste klinkt, daar zet je hem weg (evt rekening houdend met het esthetische ...)

Groet, Joris

Pb

Hi,

Dat is een beetje het probleem dat gaat niet echt mijn kamer is niet groot en er staat best veel in(bed, bank, bureau, pc, kasten) ik heb ongeveer 1.5 vierkante meter over waar hij kan staan of liggen. Toch wil ik er zo vel mogelijk uit proberen te halen.

Pb
Stereo: Devialet, Marten
HT: Front loos, 99.25MKII, Focal SIB, Marantz 8801

Vigier

Hoi Pb,

dan kun je 2 dingen doen
1) Je bed eruit gooien (je kunt toch in de bank slapen?)
2) Als je geen ruimte hebt om op bovenstaande manier alles te plaatsen (ik ken het gevoel...same here) dan zit er niets anders op dan de sub elke keer een stukje te verdraaien tot hij naar je zin staat...Iets beters kan ik er niet van maken!  :(

Groet, Joris

Pb

Hi,

Ok ga ik proberen maar moet je sub vrij kunnen starlen naar je sewwt spot??

Pb
Stereo: Devialet, Marten
HT: Front loos, 99.25MKII, Focal SIB, Marantz 8801

Vigier

Hoi,

dat hoeft niet hoor, maar het geeft vaak wel een beter resultaat.
Als jij hem namelijk gaat draaien, dan zal hij meer "via de muren" gaan spelen (reflectie dus).
Plaatsing is niet aan regels gebonden, de enige regel is jouw goedkeuring.

Groet, Joris