LEES DIT !!! NIEUWE SERVER !!!!

Started by J.A.F._Doorhof, December 6, 2010, 19:50:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Hi,
Zoals je misschien gemerkt hebt waren we er een tijdje niet.
En nee het was geen test om jullie allemaal te laten voelen hoe een ban voelt :D

Onze server is gecrashed en dankzij snel ingrijpen van ons technische team en Mevers hosting zijn we NIETS verloren zoals het er nu uitziet.
Denk een beetje als een baby redden uit een brandend huis (ja zo erg was het).

We hebben direct een drop shipment gemaakt met een nieuwe server naar Mevers en die zijn dit weekend en vandaag druk bezig geweest om de gecrashte database te repareren en alles over te zetten, waarvoor denk ik een groot digitaal applaus. Er is geprobeerd een noodoplossing te vinden met een virtuele server maar dat is jammer genoeg niet stabiel genoeg gevonden vandaar dat we de keuze hebben gemaakt toch maar tot vandaag offline te blijven en de database te behouden.

We hebben wel maatregelen genomen.
De nieuwe server is een HEEL stuk sneller en heeft 2 HDD's in een backup oplossing lopen.
Tevens draaien we nu op zgn AV extreme schijven, deze schijven zijn ontworpen voor de AV wereld en zijn een stuk duurder maar ZEER betrouwbaar.
Valt er 1 schijf uit dan word deze vervangen door de onsite service en draaien we door op de 2e schijf.

Laten we dus hopen dat dit nooit meer gebeurt.

Ook zul je hopelijk merken dat de snelheid een stuk hoger ligt, de oude server is langzaam aan steeds slechter geworden met waarschijnlijk een zwevend hardware probleem dat we gemist hebben.
Het is een FLINKE aanslag op ons potje voor het forum maar het forum gaat natuurlijk voor alles vandaar dat we dan ook geen seconde gedacht hebben en meteen een goede nieuwe server hebben neergezet die MAKKELIJK weer een tijd mee moet.






Zoek je dus nog een projector, calibratie of PC denk dan even aan ITC :-)


Veel plezier en sorry dat we er even niet waren.

MvrGr.
J.A.F. Doorhof
en het gehele modteam.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Joris1971

#1
Wat kost nu zo een server Frank?

Potverdikkie dat gaat wel lekker snel dat laden!!  :pompom: :pompom: :pompom:

J.A.F._Doorhof

We hebben nog geen exacte kostenpost aangezien we niet weten wat er verder gebeurt, of wel hoe "lief" Mevers voor ons is :D

De server alleen met dropshipment en plaatsing moet je rekenen op een kleine 2000.00 ex BTW.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

blue-eyes

#3
2000 euro voor een server is niet veel...... Al hoewel ik 2000 euro persoonlijk wel weer veel geld vindt :D .



@joris, ik begrijp uit je vraag dat je weer gaat doneren :D :D

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Vincent P

Blij dat alles weer draait zoals het hoort, zal een flink gestress geweest zijn, Hulde aan het team !! :pompom: :pompom:
Denon, B&W, Philips, Ixos

blue-eyes

Quote from: Vincent P on December  6, 2010, 19:56:11
Blij dat alles weer draait zoals het hoort, zal een flink gestress geweest zijn, Hulde aan het team !! :pompom: :pompom:

Absoluut, dikke applaus.

Ik was verstoken van internet, mail etc. heb derhalve weinig meer mee gekregen dat de andere leden. Dus ik heb letterlijk en figuurlijk niets gemist :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

MarkD

Inderdaad, hulde voor jullie goede werken! Viel toch even een gat in mijn dagelijkse routine... :nopompom: :pompom:
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

phmeijer

#7
Frank, complimenten voor het snelle aanpakken en bedankt voor de nieuwe server!
Kunnen we er weer even tegenaan.
Bij deze haal ik nog even de donatiemogelijkheid aan, wij hebben zojuist zelf ook een donatie gedaan, als bijdrage in de nieuwe server!
Misschien zijn er meer mensen die hierin mee willen doen.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Crissis

#8
Zo zie je maar weer hoe balangrijk donateurs en sponsoren zijn... Ik htforum wel erg gemist moet ik zeggen! Welcome back!
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

R


J.A.F._Doorhof

Zonder sponsoren kan zoiets als dit niet draaien.
Let wel de hardware is natuurlijk in principe EEN kosten post, er hangt veel meer omheen.
Maar goed Mevers heeft ons altijd een warm hart toegedragen dus wie weet valt het achter af mee.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Perfectionist

Het was wel even afkicken, maar erg veel waardering voor de gekozen oplossing!

Wellicht toch weer een nieuwe oproep voor een donatie?
Een beter forum begint bij jezelf.

J.A.F._Doorhof

Ik laat dat aan de mensen zelf over.
Ga er geen oproep voor doen..... of doen we dit nu wel ??
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Perfectionist

Altijd eigen keus, maar zou wel sympathiek zijn!
Een beter forum begint bij jezelf.

Crissis

Tja hoe stond je er voor voordat de server het begaf? Waren er reserves?
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

celerontje

#15
Congrats, wat een werk allemaal! :o

Waarom moest je nou specifiek zo snel zijn om geen data te verliezen?

Quote from: Perfectionist on December  6, 2010, 19:59:40
Wellicht toch weer een nieuwe oproep voor een donatie?
Frank moet gewoon de Sinterklaascadeautjes van z'n kinderen innemen en weer terugbrengen naar de winkel, in 't kader van 't algemeen belang! ;D

Quote from: Perfectionist on December  6, 2010, 20:01:24
Altijd eigen keus, maar zou wel sympathiek zijn!
Om Edwin Rutten te citeren: Ik ben toch zeker Sinterklaas niet?! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

phmeijer

#16
Quote from: Perfectionist on December  6, 2010, 19:59:40
Wellicht toch weer een nieuwe oproep voor een donatie?

Had ik al gedaan:

Quote from: phmeijer on December  6, 2010, 19:57:51
Bij deze haal ik nog even de donatiemogelijkheid aan, hebben zojuist ook een donatie gedaan als bijdrage in de nieuwe server!
Misschien zijn er meer mensen die hierin mee willen doen.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

brtram

Ha, heerlijk dat "we"weer in de lucht zijn  :clapping:

Om het "we" te onderstrepen, zal ik de PayPal Donatieknop weer eens gebruiken.

HTip

Heb zeker het forum gemist. Zeker als je met een verkoop bezig bent en het enige contact ging via PM. Uiteindelijk allemaal goed gekomen. Hulde dat de database gerepareerd is. Moet er niet aan denken dat mijn topic weg was :o

Bedankt voor de snelle actie!! :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Pffff, onnodig duur allemaal, ik had nog wel een oude 1,6 GHZ Pentium 4 bak staan, voldoet ruim! :P (als we Snutchz even een bandbreedterestrictie opleggen :D)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MarkD

Moment van bezinning zo'n crash. :( Daarom toch maar een kleine donatie gedaan onder het motto alle beetjes helpen...
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

RubenV.

Fijn dat het forum weer online is, ik maak er meer gebruik dan ik dacht!
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

EJ

Gelukkig maar dat het allemaal weer werkt. ;)

O, ik weet niet of het aan mij ligt hoor, maar een server van 2000 euro... Dat is redelijk instapmodel denk ik dan maar. ;) En databases op een virtual server? Dat kost je wat performance, maar is absoluut zeker wel stabiel te krijgen (xen+mysql of xen+mssql met gepaste frontend vm's). Been there, done that.

Je hebt toch wel remote backup hoop ik?

Maar laat graag eens weten wat de stand van het potje voor het event was en de stand nu. Nieuwe donaties kunnen altijd worden overwogen. :D

Mag ik je tenslotte wijzen op het belang van goede monitoring? Ik werk met zenoss, en weet echt wel van te voren of er iets kapot aan het gaan is.

master30

Wat afzien de laatste dagen:
het voelde als een grote leegte, de afgelopen week, elke avond weer, extra bier gedronken om het verdriet te verdrinken.

Ik ben weer blij.  :pompom:
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Snowmaster

Vanavond zal ik ook een donatie doen want dan kleuren mijn cameraatjes weer mooi  :P.
Frank heeft vast heel wat uurtjes aan de server besteed afgelopen dagen
en het is koud in Emmeloord.....dus jongens....help Frank de winter door !
:D :D :D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)