Lip/sync probleem met Dune HD Smart

Started by Duffel, November 30, 2010, 00:44:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Duffel

Beste forum-bezoekers,

  Ik heb afgelopen week na veel wikken en wegen een besluit kunnen nemen over welke mediaspeler ik aan zou schaffen. Uiteindelijk is het een Dune HD Smart geworden. Ik heb deze aangesloten via HDMI aan mijn receiver (Onkyo TX-SR608), deze zit via HDMI aangesloten aan mijn tv (Panasonic VT20e) Nu heb ik alleen na aansluiten het idee dat bij best wat bestanden er een vertraging is in het beeld/geluid.  :crazy:
  Nu heb ik me zo lopen opwinden en heb zo'n beetje alle combinaties van instellingen geprobeerd. :nervous: Ook aan anderen gevraagd naar hun mening, maar kom er niet uit. Het enige wat lijkt te helpen is handmatig de delay in te stellen. -0.22 lijkt het beste te zijn, maar na zoveel uren te staren zie ik het niet meer duidelijk.
  Nu las ik dat mijn speler dezelfde chipset heeft als een aantal andere modellen. Vandaar dat ik hier zou willen vragen of er meer mensen zijn die lipsync problemen hebben met dune spelers of dat het aan een apparaat in mijn schakel zou kunnen liggen.
  Het is jammer want de speler produceerd een zeer degelijk beeld, maar denk er toch aan om hem retour te sturen als het een bekend probleem van de dune spelers blijkt te zijn. Alle hulp en advies is van harte welkom. Alvast bedankt.

Mvg

Charlemagne

Lipsync wordt vaker gemeld bij de Dune. Over de Max is een 'mini-review' gaande op de volgende topic.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=104935.0

Daar wordt het lipsync-probleem herhaaldelijk genoemd
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Duffel

Ja, dat maakt het niet makkelijker. Iedereen lijkt ermee bekend maar lijkt toch voorkeur te geven aan de dune spelers. Is er geen alternatief dat dezelfde kwaliteit beeld geeft maar geen lip/sync issues heeft?

Hanky Panky

Dit is al zo sinds de 1.0 BD Prime. HDI is gewoon te beroerd om een vaste Lipsync delay (zoals ik vroeger had bij mijn Tvix 4100) te implementeren.
Waarom naar je klanten luisteren als ze toch blind apparaten van 500 euro kopen....

Die -0.22 is herkenbaar, DTS heeft meestal -0.16 nodig.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Duffel

Mmm, het feit dat dit al vanaf de eerste bekend is doet me twijfelen aan de firmware support van HDI en of dit issue ooit opgelost zal worden. Het klopt toch wel dat deze spelers hoog aangeschreven staan? Dat idee kreeg ik in ieder geval. Zijn er betere alternatieven als bijvoorbeeld een xtreamer pro waar ik niet veel goeds over lees?
   Bedankt voor de antwoorden zover.

snopper

Ik heb een xtreamer pro en heb geen last van enige lip/sync problemen. Verbinding loopt voor 1 apparaat direkt per HDMI naar een Philips lcd en een 2e mediaplayer loopt via optische toslink naar een Rotel combinatie met HDMI voor het beeld naar een Sanyo Z3.

Ik bekijk veel soorten M2TS, MKV en AVI containers.

Snopper

Douma

#6
Ik heb op alle spelers die ik heb gehad lipsync problemen geconstateerd. Op de ene speler bij wat meer bestanden dan bij de andere. Ik geef daarom de voorkeur aan de Dune base 2.0 die ik nu bezit, omdat deze de lipsync kan bijstellen. Daarnaast heeft de Dune veruit de beste beeld en geluidskwaliteit van de spelers die ik heb gehad, in mijn ogen en oren. De spelers die ik heb gehad zijn:

TViX HD-4100
Popcornhour A-110
WDTV Live
AC Ryan mini
TViX HD-6500
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Aeron

Ik heb ook de Dune Smart (D1), maar heb totaal geen last.
Ik heb de Dune via toslink aangesloten ipv hdmi, kan dit verschil uitmaken?

WilcoL

Ook ik heb de Smart D1 en helemaal geen enkel probleem met lip-synch issues... Heb ik trouwens ook helemaal nooit gehad met m'n voormalige Playon!. Op mijn Denon AVR-2808 staat de optie "Auto Lip-Synch" wél aan; ik begin me af te vragen of die optie mijn media=speler leven zo makkelijk maakt.

Anders is de oplossing "eenvoudig": regel een AVR met deze optie. Wel erg vervelend!

Succes ermee!

Groeten, Wilco
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

MaxxMark

Quote from: Hanky Panky on November 30, 2010, 12:03:16
Dit is al zo sinds de 1.0 BD Prime. HDI is gewoon te beroerd om een vaste Lipsync delay (zoals ik vroeger had bij mijn Tvix 4100) te implementeren.
Waarom naar je klanten luisteren als ze toch blind apparaten van 500 euro kopen....

Die -0.22 is herkenbaar, DTS heeft meestal -0.16 nodig.

En hoe ga je dat dan oplossen met een 'vaste' lipsync delay?

Ze zouden dan per bestandstype een 'vaste' lipsync moeten hebben. Of eigenlijk per codec type. Want zoals je zegt is het anders als het DTS is of DD.

Trouwens, voor een vaste lipsync kan je ook de lipsync correctie in je A/V-receiver gebruiken.

Zelf heb ik de lipsync in mn versterker vast gecorrigeerd op basis van een BR disc (deze heeft geen last van lipsync issue's).

Vervolgens stel ik alleen op videobestanden bij (-0.11 tot -0.16).

Series willen nog wel eens driften van -0.11 naar 0 naar +0.11. Mogelijk door er uitgeknipte reclames en/of missende codec frame's.

En als klap op de vuurpijl zijn HDAudio formaten (DTS HD/ TrueHD) in een MKV ook altijd spot on.


En om antwoord te geven op de topic starter: De dune is inderdaad een prima product! Het heeft alleen wat nukkigheden. Maar laat ik je meteen uit de droom helpen er is geen enkele mediaspeler die alles 100% goed doet. Bij het kopen van een mediaspeler doe je er dan ook goed aan de voor en nadelen af te wegen. Waar kan je wel mee leven en waar niet mee.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com