Commentaar op foto's

Started by VlisChris, November 29, 2010, 22:33:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

is het een idee om af te spreken dat het op prijs gesteld wordt als je commentaar op in ieder geval iets geeft dat voor je gepost is als je zelf een nieuwe foto(serie) online knalt?
Het komt net te regelmatig voor dat er wel foto's bijgezet worden zonder dat er ook maar iets van commentaar gegeven wordt op de voorgaande foto's.
Nu vraag ik niet om op iedere foto die tussen je vorige en je huidige post is geplaatst te reageren, maar diegene die er uit springen zou wel tof zijn om daar even op te reageren.
Zijn jullie het daar mee eens? Of zeur ik?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

VlisChris

Ben ik niet met je eens.
Want daar moet je een nieuwe foto posten wanneer je commentaar geeft op een andere foto, en dat gaat van de ene foto over naar de andere foto.
Dus er zullen daar nooit meerdere mensen zijn die hun mening geven over foto x.
In mijn ogen komt het net te vaak voor dat foto's hier (en ook op andere fora overigens) geplaatst worden om ze maar online te hebben, en dat de mensen dan geen zin hebben om inhoudelijk te reageren op hun collega's.
Zonde imho.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Weet je, ik heb altijd geleerd dat als je niets kan toevoegen je beter niets kan posten.
Ik vind het enorm moeilijk om commentaar te geven op bepaalde foto's aangezien het commentaar in 80% van de gevallen niet word gewaardeerd.

En om alleen maar oh, ah, mooi te posten als ik andere dingen zie dat doe ik niet.
En dan kun je maar beter gewoon delen en de sfeer positief houden ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob Eric Blank

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 29, 2010, 23:20:43
Weet je, ik heb altijd geleerd dat als je niets kan toevoegen je beter niets kan posten.
Ik vind het enorm moeilijk om commentaar te geven op bepaalde foto's aangezien het commentaar in 80% van de gevallen niet word gewaardeerd.

En om alleen maar oh, ah, mooi te posten als ik andere dingen zie dat doe ik niet.
En dan kun je maar beter gewoon delen en de sfeer positief houden ;)
Dus erg jammer dat je niet kritisch kan zijn op dit forum.

Gaeje

Quote from: Rob Eric Blank on December  7, 2010, 08:37:08
Dus erg jammer dat je niet kritisch kan zijn op dit forum.

ik denk dat frank bedoeld dat hij de meeste foto's niet zo super vind en gewoon niet wil overkomen als een negativo om het wat vrolijk te houden

eddy135

Mag je commentaar geven op foto's die beter zijn dan je eigen resultaten? ???
Ik zie soms een onduidelijkheid of tekortkoming in foto's, die ik ook in eigen werk ook wel tegen kom, terwijl we allemaal weten dat de maker op dat moment (gaan we even van uit, natuurlijk) z'n best heeft gedaan om er een mooi plaatje van te maken, of een bepaalde bedoeling heeft, die niet 1-2-3- duidelijk is.
Commentaar is toch bedoeld om je verder te kunnen ontwikkelen. :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Gaeje

ja ik snap wat je bedoeld, maar ik heb ook vaak de reactie van Frank (dat ik me inhou omdat het anders gewoon ronduit vervelend wordt om op élke foto kritiek te hebben)
(niet dat ik ze allemaal slecht vind natuurlijk) maar soms kan dat toch net leerzaam zijn? Als het uberhaupt een inhoudelijk comment betreft.

Op foto's waar ik helemaal niets inzie (het zoveelste veldje, grasveld, plantje met dauw op...) begin ik ook niet aan. Tis pas als ik een foto met een potentieel zie (en ik het gevoel heb iets zinnigs te kunnen zeggen) dat ik reageer

J.A.F._Doorhof

Kritisch zijn mag altijd.
Echter elke foto is wel wat op aan te merken, als ik bv naar mijn eigen werk kijk vind ik ook meer dan genoeg waar ik wel wat op aan te merken heb.

Als je dan inderdaad op elke foto gaat vertellen wat JIJ/IK anders zou doen krijg je een denk ik niet al te lekkere sfeer. Voor echte kritieken zou ik meer zoeken op een foto kritiek forum, of je mag me altijd mailen.

Het is trouwens meer persoonlijk van mijn kant, ik wil best kritieken geven maar dan liever privé.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DVDGuy

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 17, 2010, 04:47:29
................. ik wil best kritieken geven maar dan liever privé.

Zal Annewiek leuk vinden  :D ;)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Jimmy Conway


Ernst Haas:

QuoteCritics know everything about photography except it's joy

Gaeje