Vinyl is terug in !!

Started by Thesoundmen, November 28, 2010, 00:02:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

phy

Quote from: Thesoundmen on December 17, 2010, 07:50:33
Ben ik mis dan hoge toleranties wilt toch zeggen dat we de perfectie willen bereiken niet ?
lage toleranties geven hogere precisie
hoge toleranties vergroten de toelaatbare maatafwijkingen

Thesoundmen

Weet er iemand waar ik makkelijk een printplaat kan laten maken ?

phy


scrutinizer

#53
DaVinci Audio/ AAS Gabriel mkII/ Grandezza Ebony/ Koetsu - Coralstone Platinum Cartridge.

:smile:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

Van zulke componenten gaat mijn polsslag omhoog  :inlove:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P


scrutinizer

#56
Quote from: Arno P on December 23, 2010, 10:34:06
En de rest  ;D :blink:
Money or gear-wise? :sneaky2:

:)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

...ik denk dattie onze mannelijke trots bedoeld...(one-eyed-trouser-snake)  :)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on December 23, 2010, 12:05:47
...ik denk dattie onze mannelijke trots bedoeld...(one-eyed-trouser-snake)  :)

Big "A" dude  ;)

scrutinizer

#59
Stuff 'dreams' are made off.



Met als gevolg een rectifier beperkt in bewegingsvrijheid.

:dry:

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Thesoundmen

Even melden na lang stil liggen heb ik het project terug opgenomen.

Terug aan het denken en tekenen gegaan de eerste stukken zijn ook bijna af, binnenkort meer daar over.

Zijn er hier mensen die wat ervaring hebben met aandrijving van draaitafels ? DC / AC ?

Mordante

Ik moet direct aan Micro Seiki denken toen ik de eerste ontwerpen zag. De da Vinci is toch IMHO minder fraai. Succes.

Thesoundmen

Quote from: Mordante on November 22, 2011, 15:27:28
Ik moet direct aan Micro Seiki denken toen ik de eerste ontwerpen zag. De da Vinci is toch IMHO minder fraai. Succes.
Klopt ook de eerste ontwerpen waren op Micro Seiki gebaseerd.

Groovy

@ Thesoundmen.
Dat is een mooi project.
Knap dat je dat zelf ontwerpt en bouwd.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Thesoundmen

om jullie even een idee te geven hoe ik hem ga bouwen volgende screen :



de spatie tussen beide stukken word gevult met lagen berken multiplex

Erik van Voorst (in memoriam)

Wat is het idee achter het gebruik van berken als je het plateau toch koppelt middels die "staven" ?
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Thesoundmen

Quote from: Erik van Voorst on November 23, 2011, 11:45:13
Wat is het idee achter het gebruik van berken als je het plateau toch koppelt middels die "staven" ?

ja het probleem is dat ik die "staven" moeilijk kan laten vallen want anders moet ik Alu gaan verlijmen met berken , lijkt mij redelijk moeilijk

Thesoundmen

iemand hier ervaring met aandrijvingen voor draaitafels ?

Erik van Voorst (in memoriam)

Je kunt dus niet het bovenste plateau geschroefd koppelen aan het berken (eerste laag berken) en het onderste plateau geschroefd koppelen aan het berken(laatste laag berken) en de "tussen lagen" berken vrij van contact overdracht houden ?
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Thesoundmen

Quote from: Erik van Voorst on November 24, 2011, 10:44:01
Je kunt dus niet het bovenste plateau geschroefd koppelen aan het berken (eerste laag berken) en het onderste plateau geschroefd koppelen aan het berken(laatste laag berken) en de "tussen lagen" berken vrij van contact overdracht houden ?
eigenlijk goed idee nu je het zo vertelt Erik, moet wel mogelijk zijn ja dan verlijm ik de rest van de lagen aan elkaar dat is doenbaar.
goed plan waarvoor dank!

Thesoundmen

Ik heb ook al wat aan het ontwerp van de bearing gewerkt.

De bearing is eigenlijk wat gebaseerd op de Teres bearing.

hier even een beginnende doorsende :



De bearing zelf zal brons worden de spindel die erin moet komen word gepolijst staal.
De uitsparingen die je in het midden ziet zijn ter bevordering van de smering en ook om minder wrijving te bekomen.

In het onderste deel komt een Delrin plaatje van 2 mm te liggen daar gaat de stalen kogel op draaien waar op zijn beurt weer de spindel zal op rusten.

Thesoundmen

weet er iemand of aluminium makkelijk en stevig te verlijmen is ?

ruud2

dat moet geen probleem zijn als het lijmoppervlak maar groot genoeg is tov de kracht.
Wel nauwkeurig een verlijmingsprocedure aanhouden.
ontvetten, opschuren, ontvetten en daarna pas lijmen.
Lijmsoort een 2 componenten van bv. Sika.

mooi project , ga ik verder volgen.
succes, Ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

m9

heb je dat printplaatje ooit nog gemaakt en evt uitgetest?

Thesoundmen

Quote from: m9 on November 30, 2011, 20:45:16
heb je dat printplaatje ooit nog gemaakt en evt uitgetest?

Welk printplaatje bedoel je ?