Oude foto negatieven digitaliseren, welk apparaat ?

Started by addy, November 27, 2010, 15:21:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

addy

Heb er boven vele liggen, van die smalle tot brede negatieven.
Er is als bekend een apparaat om deze negatieven naar mijn computer over
te brengen, en deze daar op te slaan.
Er zijn diverse soorten en prijsklassen in deze apparaten.

Iemand een suggestie om voor een bepaald merk/type te kiezen ?
Als het kan een zo eenvoudig mogelijke uitvoering.
Hoe het precies werkt heb ik nog geen idee van, maar zal toch zelfs voor
mij toch wel te doen zijn.

brtram

Ik heb hier geen verstand van.
Maar mijn eerste vraag zou zijn, wil je ze ook als negatief opslaan of juist als positief (foto), of doe je deze nabewerking op de pc?

<topic kaapmodus on>
Zelf ben ik op zoek naar een snelle dia scanner.
Wat ik tot nu toe gezien heb, is traag en het zou me weken - maanden kosten om mijn dia's in te scannen. 
<topic kaapmodus off> 

x.studio

Ik heb zelf de Epson V500 en ben er erg tevreden over, knapt vervaagde kleuren naar wens al heel redelijk op. Je hoeft ook niet elk negatief stuk voor stuk te scannen, doet er meerdere tegelijk. Werkt ook prima om bestaande foto's te digitaliseren en dia's kun je er ook mee doen. Heb nog een paar schoenendozen met oude foto's liggen die nog moeten en moet me er wwer eens toe verzetten om het karwei af te maken. Scant en zet bestaande documenten ook prima om in pdf bestanden. Ik heb even vlug gekeken en de prijs zal op +/- 280,- euro liggen, misschien ook wel nog wat goedkoper ergens te krijgen.

addy

Quote from: x.studio on November 27, 2010, 17:35:51