Author Topic: Ervaringen met unRAID?  (Read 310754 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline StefaanD

Re: Ervaringen met unRAID?
« Reply #2050 on: February 14, 2020, 09:47:27 »
Ondertussen even het energie verbruik gemeten van mijn unRAID server en moet zeggen, dat valt héél goed mee. Wel nog geen stress test gedaan op de CPU om dan het verbruik te meten, maar eerlijk gezegd de keren dat dit zou voorvallen dat de CPU serieus moet rekenen, zullen zéér zeldzaam zijn. Mijn Core i3-9100 heeft genoeg reserves om de taken die hij nu moet uitvoeren zonder enige last ook uit te voeren.

44 Watt   in gebruik en SABnzbd unpar lopend wat dus de nodige belasting genereert
33 Watt   idle en alle schijven in spindown (niet meer draaiend), en dan wat later terugvallend naar 24 Watt
3 Watt   in S3 Sleep stand, ventilatoren staan uit, alle LEDS uit, enige wat je nog kan zien is de LED voor de Ethernet poort

[edit]
Niet onbelangrijk om te melden wellicht, momenteel draait de server met 2 HDD en 1 SSD
[/edit]

Offline Jack_D

« Reply #2051 on: February 14, 2020, 12:15:50 »
Blijf je nu op unRAID draaien of zit je nog in de test fase

Offline StefaanD

« Reply #2052 on: February 14, 2020, 16:05:47 »
Ja ik blijf bij unRAID, mijn 12-bay DS2413+ met 8x4TB schijven staat ingepakt om verzonden te worden. Ben vooral content dat in slaap-modus mijn server maar 3 Watt verbruikt, vond ik wel verrassend eigenlijk.

Wel nog bezig met een trial key van unRAID maar eerstdaags maar eens een licentie aankopen.

Eén ding waar ik niet meteen rekening had gehouden was dat ik ook HyperBackup had lopen naar de C2 cloud backup van Synology zelf  :blush: Maar ondertussen opgelost door eerst eens een probeer versie bij Wasabi te gebruiken en Duplicati als backup programma. Maar hopen dat Wasabi aan hun leuze voldoet van $5,99 voor 1 TB S3 storage.