Ervaringen met unRAID?

Started by Bolle, November 24, 2010, 15:23:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StefaanD

Quote from: jowi on July 22, 2012, 14:10:39
Ja erg prettig :) weet je of TM incremental backups maakt? Beetje OT maar ja.

*edit* ik zie het al; blijkbaar wel, de 1e keer zal natuurlijk de initiele, grote set zijn. Zie wel dat ie elk UUR (!!!) een incremental backup wil maken, man, zo lang staat die mac niet eens aan ;) Kan het ook niet instellen zo te zien, wekelijks zou voor mij al goed genoeg zijn. Ik neem aan dat als ik TM uit zet, hij de volgende keer als IK dat wil, gewoon gestart kan worden en alsnog een increment neerzet.

Standaard idd ieder uur. Maar er zijn legio tooltjes voor om dat te veranderen.

Je kunt het uiteraard ook regelen via de Terminal applicatie, zie hier

Als jullie die share publiceren hang je daar vermoedelijk ook een quota aan ? Is voor Time Machine in ieder geval wel aan te raden, TM neemt immers alles wat hij kan krijgen  ;)

StefaanD

Quote from: skank1 on July 18, 2012, 14:28:17
Ach shut up man, unraid is gewoon stukken beter, loop jij binnen paar maand vast met geen uitbreidingsmogelijkheden meer... Dan praten we wel verder.
Jowi, je komt er wel relax.

Nou, nou er werden hier de laatste paar dagen wat kilootjes gelaten door het vele zweet verlies  :D

Uitbreiidingsmogelijkheden, welke problemen ? Ik in ieder geval niet  :P

Ah UnRAID allemaal héél leuk hoor, voor mensen die er echt tijd in willen stoppen. Zit al de godganse dag in terminal op OS X Server of Unix bakken voor het werk, en dan hoef 'k thuis dit echt niet meer te zien ... Voila een Synology dus, gewoon opstarten, configureren en gebruiken waarvoor het ding dient. En nee dat is echt niet klooien met terminals en switches voor programma's en wat nog allemaal.

Squeeze op een Syno, simpel in de GUI in Package Management aanduiden, starten en de boel wordt gedownload en geactiveerd. BTW 'k gebruik Squeeze ook al niet meer, AirPlay is helemaal mijn ding  ;D

skank1

Ik wil ook nog van mn squeezebox af...
Ideaal zou een dune+squeezebox in 1 zijn...
Airplay ziet er leuk uit ja, maar dan moet ik wel een versterker hebben die het ondersteund, en die ga ik nu echt nog niet vervangen ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Ja ik heb ook lang getwijfeld en gedubt... uiteindelijk gaf toch de belofte (!) van simpele installatie en onderhoud, en de mogelijkheid van downspinnen van niet gebruikte disks (energie- en levensduur besparing), en vooral het feit dat bij grote problemen, de data op individuele disks niet verloren gaan zoals bij RAID, de doorslag... op zich is unRAID inderdaad simpel in te stellen, maar zodra je iets meer wilt, moet je geluk hebben dat alles meteen werkt, en zit je voor je het weet met zweet in je bilnaad terminal ellende in te tikken die je na uren zoeken op het inraid forum hebt gevonden, en geen idee wat je aan het doen bent... dat is wel jammer, daar zie je aan dat het gewoon nét niet genoeg is doorontwikkeld, het is nét geen commercieel toegankelijk produkt. Ik kan me goed voorstellen trouwens dat een bedrijf als Synology de unRAID techniek opkoopt, en het dan compleet maakt zoals ze met DSM gedaan hebben, dat zou geweldig zijn, want afgezien van de doorvoersnelheid vind ik het een mooiere oplossing dan RAID...

Raphie

Quote from: skank1 on July 24, 2012, 17:10:22
Ik wil ook nog van mn squeezebox af...
Ideaal zou een dune+squeezebox in 1 zijn...
Airplay ziet er leuk uit ja, maar dan moet ik wel een versterker hebben die het ondersteund, en die ga ik nu echt nog niet vervangen ;)
of gewoon een airport als accesspoint
JBL PRX Power!

skank1

Quote from: Raphie on July 24, 2012, 17:44:48
of gewoon een airport als accesspoint

Ik heb vroeger ook nog gekeken naar zon express ding, maar dat was het niet....
Nu back ontopic ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

#1206
Inmiddels zonder veel problemen Dropbox, Sabnzbd en Sickbeard geinstalleerd; nu eens kijken hoe dat allemaal werkt.
Ook nog wat icoontjes vervangen door gekleurde, ziet wat leuker uit zo :D

skank1

Om de een of andere reden wil mijn sabnzbd niet de bestanden opschonen, ook al staat het aan. Laat ff weten als je dit ook hebt jowi?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

sj0er-D

Quote from: skank1 on July 24, 2012, 17:53:02
Om de een of andere reden wil mijn sabnzbd niet de bestanden opschonen, ook al staat het aan. Laat ff weten als je dit ook hebt jowi?
Heb je hem al eens geupdate vanuit de settings van sannzbd?

jowi

Wat schoont ie niet op dan? En waar blijft het staan? Dan weet ik waar ik op moet letten...

skank1

Quote from: sj0er-D on July 24, 2012, 17:59:24
Heb je hem al eens geupdate vanuit de settings van sannzbd?

Ja hoor
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: jowi on July 24, 2012, 18:03:47
Wat schoont ie niet op dan? En waar blijft het staan? Dan weet ik waar ik op moet letten...

Nfo, jpg files enz, de brol die meekomt dus..
Het blijft gewoon in de map staan naar waar het uitgepakt is
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Dat is hier ook zo, maar ik heb nog nergens aangegeven/ingesteld wat en dat ie moet opschonen. Waar doe je dat?

skank1

Quote from: jowi on July 24, 2012, 18:26:01
Dat is hier ook zo, maar ik heb nog nergens aangegeven/ingesteld wat en dat ie moet opschonen. Waar doe je dat?

Onder general, Tuning, Cleanup list
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Heb je het goed ingevuld? Het is een comma separated list, en je hoeft alleen de extensies neer te zetten, zo dus:
srr, nfo, sfv, nzb

Ik zal het ook even proberen of dit bij mji werkt.

skank1

Quote from: jowi on July 24, 2012, 18:53:35
Heb je het goed ingevuld? Het is een comma separated list, en je hoeft alleen de extensies neer te zetten, zo dus:
srr, nfo, sfv, nzb

Ik zal het ook even proberen of dit bij mji werkt.

Jep
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Hoe gaan jullie om met apps als sabnzb en sickbeard, deze hebben een folder op een persistent storage (=disk) nodig voor settings, cache, data etc. Echter, als je op een disk een (root)folder aanmaakt, wordt het meteen een user share, en dat wil ik eigenlijk niet? Is er een truuk voor?

skank1

Quote from: jowi on July 24, 2012, 19:03:52
Hoe gaan jullie om met apps als sabnzb en sickbeard, deze hebben een folder op een persistent storage (=disk) nodig voor settings, cache, data etc. Echter, als je op een disk een (root)folder aanmaakt, wordt het meteen een user share, en dat wil ik eigenlijk niet? Is er een truuk voor?

Ik doe het met een cache disk he, dus die kopt echt niet aan mn data disks.. Beetje onlogisch ook dat een unfinished download parity protected zou zijn...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Maar als je op de cache disk een root folder aanmaakt, dan zal die toch ook als user share tevoorschijn komen, al was het maar na he move script... dus wat is de truuk? Moet er een . in de naam ofzo?

jowi

Quote from: skank1 on July 24, 2012, 19:01:43
Jep
Bij mij werkt het met de files zoals ik hierboven aangaf. Stonden er eerst nog in, na de aanpassing worden ze weggehaald.

skank1

Quote from: jowi on July 24, 2012, 19:44:12
Maar als je op de cache disk een root folder aanmaakt, dan zal die toch ook als user share tevoorschijn komen, al was het maar na he move script... dus wat is de truuk? Moet er een . in de naam ofzo?

Je kan elke toplevel folder zetten als cache only en dan maakt hij geen user share ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: jowi on July 24, 2012, 19:45:01
Bij mij werkt het met de files zoals ik hierboven aangaf. Stonden er eerst nog in, na de aanpassing worden ze weggehaald.

Damn waarom dan niet bij mij?!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Quote from: skank1 on July 24, 2012, 20:26:12
Je kan elke toplevel folder zetten als cache only en dan maakt hij geen user share ;)
ok, dat is dan iets wat alleen op de cache drive kan... ik zie wel dat dropbox een .dropbox folder op disk1 heeft gemaakt, die wordt ook niet als usershare gezien... probleem is dat apps als sabnzb je die optie niet geven... die maken een rootfolder, en dat is meteen een usershare. Kun je die usershare wel weer private maken natuurlijk... maar ja.

jowi

Quote from: skank1 on July 24, 2012, 20:26:38
Damn waarom dan niet bij mij?!
Heb je het echt precies gedaan zoals ik liet zien? Dus NIET zoals het voorbeeld in de webschil van sabnzb... maar echt alleen de extensies, zonder puntjes, en gescheiden door komma's.

skank1

Quote from: jowi on July 24, 2012, 21:00:30
Heb je het echt precies gedaan zoals ik liet zien? Dus NIET zoals het voorbeeld in de webschil van sabnzb... maar echt alleen de extensies, zonder puntjes, en gescheiden door komma's.

Zal het nog es checken maar dacht het wel, keep u posted
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii