Ervaringen met unRAID?

Started by Bolle, November 24, 2010, 15:23:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

jowi

Yes! Mobo & controller zijn binnen, en de 4TB komt morgen :headbanging:
Ik zie trouwens nu pas dat de SAS2LP een SATAIII is, en de 4TB ook... Meer geluk dan wijsheid :D

FvP

Als de protectie niet in real-time moet, dan is er nog een leuk alternatief:

http://snapraid.sourceforge.net/

En de features:

http://snapraid.sourceforge.net/compare.html

Kan tot 2 disk failures beschermen!

jowi

Ruimte genoeg, mooi spul hoor, dat Supermicro board 8) Op de plek tussen het mobo en de voeding wil ik nog een bracket maken voor een 2,5" SSD (cache).

sj0er-D

Wow! Dat is nog eens mini!

EJ

Zooo, dat ziet er netjes uit!

jowi

De SAS breakouts nog een beetje netjes bundelen, en dan moet dit het zo'n beetje wel zijn...

sj0er-D

Nice! Leuk hè! ik denk dat de opbouw nog het allerleukst is van alles!

jowi

Ja het is leuk werk :) eens kijken of ik hem van de week eens aan een monitor kan hangen om te zien of alles het een beetje doet. Hij start in ieder geval nu al zonder fouten of errorpiepjes, das goed. En dan met unRAID aan de gang...

sj0er-D

van de week? serieus? van de week? Dat zou ik echt niet kunnen hoor. dat gevaarte zo in de hoek laten staan...

jowi

Ach, ik heb na het weekend 4 weken vrij :D dan moet ik ook wat te doen hebben...

jowi

#760
Realiseer me net dat het mobo IPMI heeft... dus ik hoef hem alleen maar aan het netwerk te hangen, ding kan headless werken, ik kan booten en bios etc in gewoon via het netwerk... geen keyboard of monitor nodig :D

Ik zou zelfs als het goed is, via het netwerk schijven en iso's moeten kunnen mounten zodanig dat het mobo/bios denkt dat ze daadwerkelijk als hardware bestaan... en dan zal unraid die ook zien... mmmm.... wat kunnen we daarmee? Soort supercache? Dat unraid een schijf ziet via het bios die in het echt gewoon in mijn windows pc zit :D

dennism

Mijn ervaring met de HP versie van IPMI (Ilo) is dat deze functie erg handig is voor remote  installaties, remote beheer waarvoor de console vereist is en out of band manament maar dat de snelheid ver te zoeken is bij het mounten van iso's. Mogelijk dat dit bij Supermicro anders is, maar verwacht er op voorhand weinig van qua snelheid. Verder wel ideaal om te hebben op een server zodat je inderdaad geen scherm e.d. nodig hebt.

gsuk

Quote from: jowi on July  8, 2012, 23:14:35
ja.

inderdaad bij mij ook
"verbinding maken"
bij de ene hdd wat langer dan de andere en ook elke keer dat in naar een ander hdd ga,ik heb 4 geshared met de dune.

waar ik wel achter kwam was dat met
netwerkverkenner/upnp ik de opnames op de hdd van mijn Humax ihdr5200c met de Dune kan afspelen ;D

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

FvP

Quote from: jowi on July  9, 2012, 21:39:03
De SAS breakouts nog een beetje netjes bundelen, en dan moet dit het zo'n beetje wel zijn...

grappig die breakouts, net een 8-baan

Gebruik zelf de 750W en 850W versies van jouw voeding in NASsen en zeer content van.
Nog een low-ripple versie van 650W voor de HTPC.


skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jaco

Ik las ergens een post op het unraid forum dat iemand issues had met 4 TB hdds en sata kabels als die te dicht op elkaar lopen/gebundeld zijn.
Ik snap niet wat dit uit zou moeten maken ten opzichte van 1 en 2 TB hdds die het bij hem wel doen. Ik kon zo de thread niet terug vinden..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jowi

Ik heb het ook voorbij zien komen, lijkt me niet logisch. Hij zal bij het bij elkaar binden de stekkers wel losgetrtokken hebben ofzo.

jowi

Ik denk ik zal hem eerst eens aan een monitor ofzo hangen, blijk ik gewoon geen VGA kabel meer in huis te hebben :D

Dan meteen maar via IPMI geprobeerd, geen idee hoe dat zou werken, maar poffedorie, da's gaaf... ik hoefde alleen de voeding aan te zetten en de ethernet kabel in de unRAID server, en de IPMI detect de machine, zet hem aan, laat in een console de startup en BIOS zien... amazing... remote control op z'n best 8)

Rob_Dingen

Quote from: jowi on July 10, 2012, 19:01:41
Dan meteen maar via IPMI geprobeerd, geen idee hoe dat zou werken, maar poffedorie, da's gaaf... ik hoefde alleen de voeding aan te zetten en de ethernet kabel in de unRAID server, en de IPMI detect de machine, zet hem aan, laat in een console de startup en BIOS zien... amazing... remote control op z'n best 8)

Zij ik toch super optie.

Rob

jowi


jowi

En niet alleen het mobo herkent de 4TB Hitachi, unRAID ook :headbanging:
Lang leve IPMI :)

sj0er-D

Uiteraard herkent Unraid hem :)

Ik dacht ook, die twee jaar oude 2tb schijf zal misschien moeilijk toe te voegen zijn. I boot Unraid, check de beginpagina en zie zowel mijn flashdrive als de disk gewoon staan. Super systeem :)

sj0er-D

Ik heb er alleen voor de 2tb disk in te stellen als 'disk1' ipv parity disk. Is dat erg? en wat is het verschil?

jaco

#773
Ik heb vandaag de norco HDR-5 rackjes binnen gekregen. Mooie 5 in 3 rackjes voor nog geen 15 euro, compleet met fan. Zullen wel lawaaimakers zijn, dus dat worden nog een paar mooie fans erbij.
Ook de Alternate doos met de hdd's. Dat is wel een aderlating, maar goed weer wat opslag erbij.
Edit: 15 euro per stuk
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jantje112

Quote from: jaco on July 10, 2012, 20:08:32
Ik heb vandaag de norco HDR-5 rackjes binnen gekregen. Mooie 5 in 3 rackjes voor nog geen 15 euro, compleet met fan. Zullen wel lawaaimakers zijn, dus dat worden nog een paar mooie fans erbij.
Ook de Alternate doos met de hdd's. Dat is wel een aderlating, maar goed weer wat opslag erbij.


waar?