Ervaringen met unRAID?

Started by Bolle, November 24, 2010, 15:23:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jowi

Quote from: Rob_Dingen on July  8, 2012, 17:36:49
Ik zou gewoon 2 licenties voor jezelf nemen dan heb je sowieso een reserve mocht de usb kapot gaan.
En wat fijner is daar kun je naar hartelust mee experimenteren.
Hoe bedoel je? Ik heb maar 1 set hardware. Wat valt er dan te experimenteren, behalve op de echte machine zelf?

skank1

Gewoon met 1 kopen en 1 verkopen ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

sj0er-D

Hoppaa, werkt! ik heb de plg's in de map packages geplaatst, een keer rebooten, instellen en het staat nu vrolijk te downloaden met 10,5MB/s :)

skank1

Quote from: sj0er-D on July  8, 2012, 18:43:07
Hoppaa, werkt! ik heb de plg's in de map packages geplaatst, een keer rebooten, instellen en het staat nu vrolijk te downloaden met 10,5MB/s :)


Super he
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

sj0er-D

haha ja zeker! Wel tegen een probleempje aangelopen.. Hij slaat de configuratie niet op. Na een reboot is alles wat ingesteld is aan sabnzbd weg en kom ik weer in de wizard. Bij de settings wordt hier al voor gewaarschuwd:

WARNING: Your data directory is not persistent and WILL NOT survive a reboot. Please locate Data Directory on disk for persistency

Ik heb er een 2tb schijf aan hangen en een usb stick. Voor zover ik kan zien is de plugin op de usb stick geïnstalleerd. de 2tb schijf is puur storage, de usb stick is os.

iemand een idee? Ik moet de plugin inclusief zijn extensies toch gewoon op de stick kunnen opslaan?

jowi

#730
Daar heb je dus o.a. de cache disk voor nodig...
Nee dus ;) gewoon op een schijf in de array installeren zo te lezen... anders Skank vragen ;)

1. How bad / slow is it to install apps (I plan on having sabnzb , sickbeard , par , rar and maybe couple more) on the flash drive (4GB cruizer)?
Depending on how much the application writes to the flash drive it can be very bad for it.  My suggestion is to install that kind of stuff to disk1, disk2, etc in the array instead of onto the flash drive.

http://lime-technology.com/forum/index.php?topic=10888.msg103592#msg103592

skank1

Quote from: sj0er-D on July  8, 2012, 19:51:03
haha ja zeker! Wel tegen een probleempje aangelopen.. Hij slaat de configuratie niet op. Na een reboot is alles wat ingesteld is aan sabnzbd weg en kom ik weer in de wizard. Bij de settings wordt hier al voor gewaarschuwd:

WARNING: Your data directory is not persistent and WILL NOT survive a reboot. Please locate Data Directory on disk for persistency

Ik heb er een 2tb schijf aan hangen en een usb stick. Voor zover ik kan zien is de plugin op de usb stick geïnstalleerd. de 2tb schijf is puur storage, de usb stick is os.

iemand een idee? Ik moet de plugin inclusief zijn extensies toch gewoon op de stick kunnen opslaan?

Ik zet hem daarom op mn cache , gn probs dan
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: jowi on July  8, 2012, 19:53:41
Daar heb je dus o.a. de cache disk voor nodig...
Nee dus ;) gewoon op een schijf in de array installeren zo te lezen... anders Skank vragen ;)

http://lime-technology.com/forum/index.php?topic=10888.msg103592#msg103592

Toch wel lol
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

#733
haha ja ik had het ergens gelezen dacht ik maar kon het niet vinden... :D
Loop je dan niet het risico dat de move actie ook je sabnzb dingen automatisch naar de array verplaatst? Of geldt dat niet voor de gehele cahce schijf maar voor een instelbaar gedeelte ofzo?

sj0er-D

idd verstandiger een andere schijf aan te koppelen denk ik. Even kijken of ik nog een mooi 2,5 schijfje kan scoren. Ik heb er nu een 2tb schijf in zitten. Ik denk dat ik met nog een 2tb schijf er bij in raid en daarnaast een kleine cacheschijf een aardige nas heb :)

Heb voor nu op disk1 een extra dir aangemaakt waarin ik zowel de applicatie als de ini opsla.

Thanks heren!

jowi

Hoe zit het met bestandsbeheer? Is er een web based soort van explorer ofzo, zoals bij Synology? Ga me niet vertellen dat je files moet copieren en moven via de command line... want dat wil ik absoluut NIET... ook geen tekstgeorienteerde jaren 90 norton commander ellende asjeblief...

sj0er-D

Quote from: jowi on July  8, 2012, 20:41:43
Hoe zit het met bestandsbeheer? Is er een web based soort van explorer ofzo, zoals bij Synology? Ga me niet vertellen dat je files moet copieren en moven via de command line... want dat wil ik absoluut NIET... ook geen tekstgeorienteerde jaren 90 norton commander ellende asjeblief...
gewoon met de verkenner van je client. wanneer je een cut of move actie doet in de verkenner zal samba slim genoeg zijn om gewoon de file te laten staan waar hij staat op de disc, maar alleen aan te geven 'dat hij nu in een andere map staat'. Net geprobeerd vanaf mijn mac met finder, mkv versleept van de ene (downloads) naar de andere (films) map en dat was binnen een halve seconde geklaard.

jowi

#737
Ok... ik hoop dat je gelijk hebt :) want dat zou voor mij een reden zijn om toch naar een Synology oplossing te gaan, het gebrek aan gebruiksvriendelijke tools, en het hoge hobby pruts gehalte op commandlines. Leuk voor de freaks en linux fanboys en andere mensen die nog in de jaren 70 leven met een terminal maar niet voor mij.

Nu weet ik ook wel dat als alles eenmaal draait, via luxe tools of command line, je er allemaal geen omkijken meer naar hebt vaak maar ja...

sj0er-D

Tja, voor mij is het ook gewoon een beetje aanprutsen met een oud werkstation (HP dc7800). Als het niet bevalt gaat voor mij hetzelfde op. Dan komt er waarschijnlijk een Synology DS212+.

skank1

Quote from: jowi on July  8, 2012, 20:06:58
haha ja ik had het ergens gelezen dacht ik maar kon het niet vinden... :D
Loop je dan niet het risico dat de move actie ook je sabnzb dingen automatisch naar de array verplaatst? Of geldt dat niet voor de gehele cahce schijf maar voor een instelbaar gedeelte ofzo?

Mappen met een punt voor verplaatst hij niet ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: jowi on July  8, 2012, 21:30:31
Ok... ik hoop dat je gelijk hebt :) want dat zou voor mij een reden zijn om toch naar een Synology oplossing te gaan, het gebrek aan gebruiksvriendelijke tools, en het hoge hobby pruts gehalte op commandlines. Leuk voor de freaks en linux fanboys en andere mensen die nog in de jaren 70 leven met een terminal maar niet voor mij.

Nu weet ik ook wel dat als alles eenmaal draait, via luxe tools of command line, je er allemaal geen omkijken meer naar hebt vaak maar ja...

Ik doe alles via windows en je hebt met simplefeatures ook een mooie gui
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jaco

Quote from: jowi on July  8, 2012, 13:38:24
Jaco, zullen wij een unRAID Pro licentie delen? Dat schijnt te kunnen begrijp ik, scheelt weer wat euro's... $149 voor 2 in plaats van $119 per stuk :) Hoeft niet meteen hoor, ik wil ook eerst even spelen met max. 3 disks en de gratis versie.
Ik weet het nog niet, kom er later op terug.

jowi

Geen haast. Ik ben ook nog niet zover.

Om nog even op het dune-refresh-shares verhaal terug te komen, met gebruik van SMB shares hoeft dat inderdaad niet meer :) wat me wel opvalt is dat de dune wel telkens de 1e keer een kleine popup laat zien met 'connecting' als je de share benaderd, alsof ie zelf even 'refreshed'. Daarna blijft ie alles gewoon zien, totdat ie weer in standby is geweest, dan zie je de eerste keer weer 'connecting'... maar dit werkt wel beter zo.

jowi

Nog maar iets wat me dan weer verbaasd over unRAID. Als je de unRAID boot software download voor op de usb stick, denk je dat je alles hebt toch? Maar nu blijk je weer ergens anders een pre-clear script en weer ergens anders iets als 'unmenu' vandaan te moeten halen en dat dan weer zelf bij dat stickie zetten. Is er een reden waarom ze dat apart houden? Ik bedoel iemand die er mee aan de slag gaat heeft die dingen toch nodig, het zijn geen optionele tools ofzo? Waarom doe ze dit?

gsuk

@jowi
Zie je dat op de dune zelf?
Ik zal eens kijken wat die van mij doet.
Groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

jowi


skank1

Quote from: jowi on July  8, 2012, 22:54:10
Nog maar iets wat me dan weer verbaasd over unRAID. Als je de unRAID boot software download voor op de usb stick, denk je dat je alles hebt toch? Maar nu blijk je weer ergens anders een pre-clear script en weer ergens anders iets als 'unmenu' vandaan te moeten halen en dat dan weer zelf bij dat stickie zetten. Is er een reden waarom ze dat apart houden? Ik bedoel iemand die er mee aan de slag gaat heeft die dingen toch nodig, het zijn geen optionele tools ofzo? Waarom doe ze dit?

Dat zijn addons en plugins
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: jowi on July  8, 2012, 22:45:12
Geen haast. Ik ben ook nog niet zover.

Om nog even op het dune-refresh-shares verhaal terug te komen, met gebruik van SMB shares hoeft dat inderdaad niet meer :) wat me wel opvalt is dat de dune wel telkens de 1e keer een kleine popup laat zien met 'connecting' als je de share benaderd, alsof ie zelf even 'refreshed'. Daarna blijft ie alles gewoon zien, totdat ie weer in standby is geweest, dan zie je de eerste keer weer 'connecting'... maar dit werkt wel beter zo.

Dat heb ik totaal niet, zeer vreemd
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Shit, heb ik net bij mobile-harddisk.nl een Hitachi 4TB disk online besteld, omdat ie nergens anders te krijgen was voor die prijs, zie ik dat Alternate ze nu ook heeft, nog goedkoper ook, €264,- ik was er zaterdag nog, ik had hem dus meteen in huis kunnen hebben. Nu moet ik er op wachten... misschien een tip voor anderen.

jaco

Ik heb er ook een paar gekocht bij Alternate, hopenlijk komen ze deze week aan :)