Ervaringen met unRAID?

Started by Bolle, November 24, 2010, 15:23:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

Quote from: ritchard on April 26, 2012, 20:23:54
Ik probeer een upnp server te installeren maar krijg het niet voor elkaar.
http://lime-technology.com/forum/index.php?topic=3532.msg30476#msg30476
Ik wil graag muziek met mijn Android foon streamen naar me Arcam.
Is er iemand die het al voor elkaar heeft?
Gr. Ritchard


subsonic niets voor je?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

ritchard

#501
Nee lukt ook niet ik kom me server in met meerdere programma's.
wel met bv es file explorer maar niet met muziek streamers.
We puzzelen verder  8)
Bedankt Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

skank1

ik gebruik gewoon squeeze commander op mn android, ipeng op ipad, logitech media server op unraid, en de squeezebox om af te spelen
werkt perfect
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Ik ben bezig met een setup voor een vriend, graag comments

is dit iets:

Processors AMD A4-3300  57,70 € 
Geheugenmodules 4 GB DDR3 geheugen  24,66 € 
Moederborden ASRock A75M-HVS  57,60 € 
Harddisks/SSD's 2x Samsung Spinpoint F4 EcoGreen 2TB  291,04 € 
Behuizingen Bitfenix Merc Alpha  34,90 € 
Voedingen Be Quiet Pure Power L7 300W  38,78 € 
Voeg toe als wensenlijst  Gemiddelde totaalprijs: 504,68 €
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

nieuwe versie uit
5.0-rc1
terug een stap dichter bij de final
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Bolle

Ik hou het unraid forum niet zo bij, geef je ook een seintje als 5.0 definitief uit is?
Is het makkelijk om van 4.7 naar 5.0 te gaan?

Hoop dat de hard disk prijzen snel weer op normale niveau zijn, ik moet weer eens gaan uitbreiden!
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

skank1

Quote from: Bolle on May  7, 2012, 08:25:17
Ik hou het unraid forum niet zo bij, geef je ook een seintje als 5.0 definitief uit is?
Is het makkelijk om van 4.7 naar 5.0 te gaan?

Hoop dat de hard disk prijzen snel weer op normale niveau zijn, ik moet weer eens gaan uitbreiden!

Ja hoor, zeer makkelijk, de verschillende plugins zijn ook meer dan de moeite!
De rc2 die nu uit is , is zo goed als final ;)
Ik moet ook dringend hdds hebben, maar denk onmiddelijk voor 3 tb te gaan
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: Bolle on January 21, 2012, 19:15:47
*Vervolgens gebruik ik de volgende folders:
Lopende downloads: /mnt/cache/_Downloads/SABnzbd_incomplete. Deze folder heeft dus ook een underscore en blijft dus alleen op de cache. Wil niet de parity schijf belasten met lopende downloads.
Afgeronde downloads: /mnt/user/New_content/SABnzbd Deze folder heeft geen underscore, zodra een download compleet is en in deze folder zit wordt deze eerstvolgende keer om 03.00 volgens script van de cache naar de protected array gezet. Torrents komen in /mnt/user/New_content/Transmission dus er is maar een map die ik moet checken voor nieuwe content. In mijn geval staan in de New_Content map dus uitgepakte bestanden, als je uitpakken niet op je unraid server doet zullen hier de rar bestanden staan.
De map die sabnzbd checkt voor nieuwe nzb's is: /mnt/user/_Downloads/SABnzbd_nzb/

Wil je nu wat downloaden, maak een nzb file aan op bv www.nzbindex.nl, kopieer/sla deze nzb op in de map /mnt/user/_Downloads/SABnzbd_nzb/ en sabnzb zal dus de gewenste bestanden gaan downloaden.

Bolle, kan het zijn dat hierboven een fout staat?
Lopende downloads: /mnt/cache/_Downloads/SABnzbd_incomplete
Afgeronde downloads: /mnt/user/New_content/SABnzbd

Moet de afgeronde ook niet zijn /mnt/cache/New_content/sabnzbd ???
Als hij niet op je cache staat hoe kan je hem dan anders overzetten van je cache?
Idem voor de map die sabnzbd checkt voor nieuwe nzb's is: /mnt/user/_Downloads/SABnzbd_nzb/
die moet toch  ook /mnt/cache/_Downloads/Sabnzbd_nzb zijn?


Ik ben terug met die cache in mn hoofd bezig, zal er nu eindelijk eens een punt v maken
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Voor wie unraid heeft en een dune, auto-scraping is nu mogelijk

Zie:
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=28951
En
http://lime-technology.com/forum/index.php?topic=18770.msg186135#msg186135


Ik zou het wel willen proberen maar niet alleen :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: skank1 on June 21, 2012, 19:26:07
Voor wie unraid heeft en een dune, auto-scraping is nu mogelijk

Zie:
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=28951
En
http://lime-technology.com/forum/index.php?topic=18770.msg186135#msg186135


Ik zou het wel willen proberen maar niet alleen :)

yamj+ eversion op unraid blijkt echt mogelijk, alleen ,ik krijg het niet klaar :(
niemand hier die dit probeerT?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: skank1 on June 22, 2012, 15:17:57
yamj+ eversion op unraid blijkt echt mogelijk, alleen ,ik krijg het niet klaar :(
niemand hier die dit probeerT?
Is megelukt maar bevalt me niet
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

VRaagje voor de kenners. Ipad zonder jailbreak.
Hoe kan ik bv een nzb file downloaden met mn ipad en dan verplaatsen naar een netwérklocatie?
Ik kan de nzb downloaden naar mn dropbox, maar vandaaruit zit ik vast
Ik heb file explorer free en daarmee kan ik wel bestanden verzetten maar niet tss dropbox en netwerk tenzij ik het koop.
Dus ik zoek ofwel een manier om de nzb op mn local ipad op te slaan ipv via dropbox.
Ofwel een manier ol van dropbox naar mn netwk te kunnen overzetten (gratis)

Edit: net gezien dat er ook apps zijn , maw sabmobile of mynzb , die zijn wel goedkoper da de filebrowser aankoop. Maar ik heb er mn vraagtekens bij of dit zal gaan met mn unraid sab server.

Ik moet wel een manier vinden, dan kan ik vanaf ipad rustig ftdworld browsen, nzbtje opslaan en naar mn watched folder op mn server gooien en dan gebeurd al de rest automatisch ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

#513
Ik sla nzb's vanuit Frutselizer etc ook op in een dropboxfolder, de pc thuis met Newsleecher kijkt zelf óók naar die folder en begint dan meteen met downloaden. Of ik die nzb nu vanaf de iPad op dropbox zet of vanaf kantoor via mijn werklaptop :)

Dus je 'watched folder' IS je dropbox folder ;)

skank1

Quote from: jowi on July  1, 2012, 20:24:19
Ik sla nzb's vanuit Frutselizer etc ook op in een dropboxfolder, de pc thuis met Newsleecher kijkt zelf óók naar die folder en begint dan meteen met downloaden. Of ik die nzb nu vanaf de iPad op dropbox zet of vanaf kantoor via mijn werklaptop :)

Dus je 'watched folder' IS je dropbox folder ;)

Interesting, heb ik net die filebrowser voor niks gekocht.
De vraag is wel, hoe krijg ik die dropbox folder als watched folder?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Gewoon instellen in je newsreaderpakket... onder windows en mac verschijnt dropbox met al zijn folders gewoon in je explorer/finder. Niks moeilijks aan.

skank1

Quote from: jowi on July  1, 2012, 20:48:43
Gewoon instellen in je newsreaderpakket... onder windows en mac verschijnt dropbox met al zijn folders gewoon in je explorer/finder. Niks moeilijks aan.

Wel hoe doe ik dit dan?
Ik zie geen dropboxfolder op mn unraid.
Newsreaderpakket? Ik zoek gewoon via ftdworld.net
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

#517
Ik neem aan dat je op je unraid machine iets als sabnzb ofzo draait? Daar stel je het gewoon in. Je zult toch ergens die nzbs die je vind, mee moeten downloaden neem ik aan. Dat is je newsreader pakket...

dropbox voor unraid: http://lime-technology.com/forum/index.php?topic=15984.0

skank1

Quote from: jowi on July  1, 2012, 21:39:34
Ik neem aan dat je op je unraid machine iets als sabnzb ofzo draait? Daar stel je het gewoon in. Je zult toch ergens die nzbs die je vind, mee moeten downloaden neem ik aan. Dat is je newsreader pakket...

dropbox voor unraid: http://lime-technology.com/forum/index.php?topic=15984.0

Ik draai sabnzbd op unraid ja.. Daar kan ik folder instellen maar hoe nr dropbox?

Moet ik dan die dropbox op unraid ook installeren?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Quote from: skank1 on July  1, 2012, 22:23:30
Moet ik dan die dropbox op unraid ook installeren?
Yep :) dan kun je dropbox ergens mounten en er naar verwijzen.

Ik heb trouwens een aardige compacte kast gevonden voor 12 disks, die ik ook nog eens in mijn meterkast kwijt zou kunnen... ben nu wat aan het zoeken naar hotswap units, cpu, mobo... ik wil wel een energiezuinig ding maken, dus onboard vga, celeron cpu ofzo... leuk zoekwerk :)

skank1

Quote from: jowi on July  1, 2012, 22:34:52
Yep :) dan kun je dropbox ergens mounten en er naar verwijzen.

Ik heb trouwens een aardige compacte kast gevonden voor 12 disks, die ik ook nog eens in mijn meterkast kwijt zou kunnen... ben nu wat aan het zoeken naar hotswap units, cpu, mobo... ik wil wel een energiezuinig ding maken, dus onboard vga, celeron cpu ofzo... leuk zoekwerk :)

Yep, dus je hebt de knoop doorgehakt en gaat toch voor unraid?
Is idd leuk om samen te stellen, ik zal zelf dan die dropbox plugin installeren
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

#521
Haha nee nog geen knoop doorgehakt ;) ik ga even inventariseren wat eea gaat kosten en hoeveel werk het is. Ik wil ook een zo zuinig mogelijk systeem bouwen. Ook zijn niet alle componenten bij 1 shop te krijgen, en zijn er veel prijsverschillen, met name bij de hotswap units. Ook twijfel ik nog tussen een 12 bay unit of een 15 bay...

Ik heb ook nog wel wat unraid vragen...

- UPS support. Schijnt in orde te zijn, maar heeft iemand er ervaring mee?
- hoe maak je shares? Worden dat NFS shares? Of SMB?
- het is toch zo dat de unraid machine feitelijk 1 groot volume is? Dus ik zou feitelijk 1 share kunnen maken van 24TB ofzo?
- gebruiken jullie de cache mogelijkheid?
- gaat uitbreiden van de array eenvoudig/snel? Stel ik heb 8 disks en wil er later 4 bijvoegen, hoe lang duurt zoiets? Kun je doorwerken?
- wat ik erg verwarrend vind is dat er op de site geen screenshots te vinden zijn van hoe alles er uit ziet, met name de web interface etc. Is er een link waar dat allemaal goed te zien is, op het forum ofzo?

skank1

Quote from: jowi on July  2, 2012, 08:43:23
Haha nee nog geen knoop doorgehakt ;) ik ga even inventariseren wat eea gaat kosten en hoeveel werk het is. Ik wil ook een zo zuinig mogelijk systeem bouwen. Ook zijn niet alle componenten bij 1 shop te krijgen, en zijn er veel prijsverschillen, met name bij de hotswap units. Ook twijfel ik nog tussen een 12 bay unit of een 15 bay...

Ik heb ook nog wel wat unraid vragen...

- UPS support. Schijnt in orde te zijn, maar heeft iemand er ervaring mee? Geen ervaring mee
- hoe maak je shares? Worden dat NFS shares? Of SMB? gewoon aanmaken, je kan kiezen, ik prefereer smb
- gebruiken jullie de cache mogelijkheid? Ja hoor
- gaat uitbreiden van de array eenvoudig/snel? Stel ik heb 8 disks en wil er later 4 bijvoegen, hoe lang duurt zoiets? Kun je doorwerken? Plug n play, zeker met hotswaps, je steekt ze erin , 5sec? Laat ze preclearen, duurt lang afhankelijk v grootte, maar je kan gerust verder streamen enzo..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

#523
Ok nog een vraag; het systeem kan een kapotte disk rebuilden doordat er een parity disk is? Maar wat bedoelen ze nu PRECIES? Kunnen ze wat corrupte data op die schijf herstellen? Hoveel dan? Want ik neem aan dat 1 parity schijf lang niet genoeg data bevat om een hele disk van scratch te herstellen, laat staan genoeg info heeft om data op welke schijf dan ook te herstellen...

Als ik al zie hoeveel parity ik nodig heb met bijv. quickpar om een gedownloadde bluray te repareren waar 200MB van 50GB mist... als ik de HELE bluray kwijt ben, heb ik data nodig gelijk aan de HELE bluray om de HELE bluray (of hele disk) te herstellen... Hoe zit dat? Ik krijg het idee dat eea rooskleuriger wordt voorgesteld dan het echt is? Ik bedoel, als ik 11 disks heb van 3TB, en één parity disk van 3TB, hoe kan ik dan ooit met die 3TB parity een WILLEKEURIGE disk COMPLEET herstellen? Er wordt immers geen striping toegepast...

En wat als de parity disk ZELF kapot gaat?

skank1

Quote from: jowi on July  2, 2012, 09:25:56
Ok nog een vraag; het systeem kan een kapotte disk rebuilden doordat er een parity disk is? Maar wat bedoelen ze nu PRECIES? Kunnen ze wat corrupte data op die schijf herstellen? Hoveel dan? Want ik neem aan dat 1 parity schijf lang niet genoeg data bevat om een hele disk van scratch te herstellen, laat staan genoeg info heeft om data op welke schijf dan ook te herstellen...

Als ik al zie hoeveel parity ik nodig heb met bijv. quickpar om een gedownloadde bluray te repareren waar 200MB van 50GB mist... als ik de HELE bluray kwijt ben, heb ik data nodig gelijk aan de HELE bluray om de HELE bluray (of hele disk) te herstellen... Hoe zit dat? Ik krijg het idee dat eea rooskleuriger wordt voorgesteld dan het echt is? Ik bedoel, als ik 11 disks heb van 3TB, en één parity disk van 3TB, hoe kan ik dan ooit met die 3TB parity een WILLEKEURIGE disk COMPLEET herstellen?

En wat als de parity disk ZELF kapot gaat?
en toch is het zo, je mag de ganse disk laten crashen , hij zal hem volledig opbouwen., gelik welke disc, hoe het tchnisch in mekaar zit weet ik niet meer, maar ben 100% zeker dat het zo is..
Gaat parity zelf kapot dan steek je ook daar een nieuwe in, en herbuild hij
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii