Ervaringen met unRAID?

Started by Bolle, November 24, 2010, 15:23:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

rippen, is veel makkelijker en mooier via yadis ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

beta 5.12 is uit , lijkt heeeeeeel stabiel te zijn !!! :devil:
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jantje112

Ik zie dat je voor 30 dollar extra een 2e key kan bestellen. Iemand toevallig belang om er samen 1 te kopen? Wil binnenkort ook over op unraid. Vooral de bruikbaarheid van losse disc's vind ik erg belangrijk. Ben ook aan het kijken voor ZFS, maar ik ben toch wel huiverig voor 10tb dataverlies als er meerdere discs klappen.

Ik wil voor een e3300 of i3 2100 setup gaan. Zuiniger dan een ATOM en veel sneller in CPU. Ook twijfel ik nog aan de HP Microserver met 6*3tb. De server haal je voor 130 euro als je vrienden in de UK hebt..

Jeroen de Waal

Quote from: jantje112 on August 31, 2011, 21:38:00Ook twijfel ik nog aan de HP Microserver met 6*3tb. De server haal je voor 130 euro als je vrienden in de UK hebt..

Vertel.


Jeroen.

EJ

Precies, daar pasten toch ook maar 4 disken in?

jantje112

Quote from: Jeroen de Waal on September  1, 2011, 18:34:59
Vertel.


Jeroen.

Cashback van 100 pond als je in de UK woont.. Dan kost die je 99 pond

jantje112

Quote from: EJ on September  1, 2011, 18:47:17
Precies, daar pasten toch ook maar 4 disken in?

Je kunt er 1 in een 5,25 breakout zetten en met een beetje hobby kun je daaronder ook 1 kwijt. PCI kaartje erbij in en je hebt 6*3

EJ

En je weet natuurlijk zeker dat de 3 TB disken ondersteund worden? En jammer van dat ontbrekende PCI slot waar je een kaartje in had willen duwen.  :D

jantje112

Quote from: EJ on September  1, 2011, 20:52:43
En je weet natuurlijk zeker dat de 3 TB disken ondersteund worden? En jammer van dat ontbrekende PCI slot waar je een kaartje in had willen duwen.  :D

Ja je gaat ervan uit dat als anderen 3tb discs werkend krijgen dat mij dat ook moet lukken.. En gezien je opmerking over pci sloten? Weet je misschien niet wat een computer is?

jantje112

Hier een foto. Voor de " mensen"  die niet weten wat PCI is...

EJ

#360
Quote from: jantje112 on September  1, 2011, 22:07:57
Ja je gaat ervan uit dat als anderen 3tb discs werkend krijgen dat mij dat ook moet lukken.. En gezien je opmerking over pci sloten? Weet je misschien niet wat een computer is?

De door jou genoemde computer heeft geen PCI sloten voor het geval je de specs nog steeds niet gelezen hebt... Alleen PCIe. En laat daar een PCI kaart nou niet in te frutten zijn tenzij met een hamer.

Enne, heb niet meer dan een jaar of 26 professionele ervaring, weet een klein beetje van hardware en ook een klein beetje van software.

AbZ

Quote from: EJ on September  1, 2011, 22:43:32
De door jou genoemde computer heeft geen PCI sloten voor het geval je de specs nog steeds niet gelezen hebt... Alleen PCIe. En laat daar een PCI kaart nou niet in te frutten zijn tenzij met een hamer.

Enne, heb niet meer dan een jaar of 26 professionele ervaring, weet een klein beetje van hardware en ook een klein beetje van software.
for a=1 to 5; LoL; next a.

jantje112

Quote from: EJ on September  1, 2011, 22:43:32
De door jou genoemde computer heeft geen PCI sloten voor het geval je de specs nog steeds niet gelezen hebt... Alleen PCIe. En laat daar een PCI kaart nou niet in te frutten zijn tenzij met een hamer.

Enne, heb niet meer dan een jaar of 26 professionele ervaring, weet een klein beetje van hardware en ook een klein beetje van software.

Of met een adaptertje, maar daar heb je in 26 jaar nog nooit van gehoord blijkbaar..

jantje112

Mijn Dign x15 staat al zeker 3 jaar in de kast, dus die vandaag eens opgezet met wat testhardware.

Setup is nu een e3300, asrock dual vsta 775 en 2 gb geheugen. Als harddisk 2*1gb, staat nu te rebuilden.. Wat duurt dat lang..

Energieverbruik is nu 100 watt :( dat kan niet goed zijn. Alle voltages op low, en cpu op 133 fsb nu 93 in " werkstand"

Omdat ik veel goede dingen lees over de i3 een i5 wat betreft energieverbruik lijkt de keus te gaan vallen op een i2100 of toch een microserver, die weer veel minder cpu power heeft :(

Zijn er fabrikanten die mooie kleine towertjes leveren voor 6 of 8 bay hotswap?

RonG

Raar probleem,
Gisteren de eerste volledige BR fim vanaf mijn unraid server willen kijken (X-men first class) en dat ging het eerste uur zonder problemen, plots schokte het beeld even en bleef hakkelig en het geluid liep niet meer synchroon.
Meerdere malen getest en altijd op het hetzelfde moment in de film ontstaat dit probleem.

Wanneer ik dezelfde film cq file vanaf de externe HDD afspeel is er geen probleem.

netwerksnelheden zijn goed,
schrijven naar de disks rond 25MB/s en lezen met rond 70MB/s.

Iemand een idee? Op die manier heb ik niet zo'n vertrouwen in unraid (ervan uitgaande dat het daar aan ligt). Ik gebruik unRAID OS version 5.0-beta12.

thnx!

Ron

skank1

Quote from: RonG on September  5, 2011, 09:34:09
Raar probleem,
Gisteren de eerste volledige BR fim vanaf mijn unraid server willen kijken (X-men first class) en dat ging het eerste uur zonder problemen, plots schokte het beeld even en bleef hakkelig en het geluid liep niet meer synchroon.
Meerdere malen getest en altijd op het hetzelfde moment in de film ontstaat dit probleem.

Wanneer ik dezelfde film cq file vanaf de externe HDD afspeel is er geen probleem.

netwerksnelheden zijn goed,
schrijven naar de disks rond 25MB/s en lezen met rond 70MB/s.

Iemand een idee? Op die manier heb ik niet zo'n vertrouwen in unraid (ervan uitgaande dat het daar aan ligt). Ik gebruik unRAID OS version 5.0-beta12.

thnx!

Ron

ik ging net zeggen, ligt aan je rip maar als het via externe hdd niet zo is mmm
raar
heb je problemen met andere rips ook?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RonG

Quote from: skank1 on September  5, 2011, 10:15:55
ik ging net zeggen, ligt aan je rip maar als het via externe hdd niet zo is mmm
raar
heb je problemen met andere rips ook?


Tja, was mijn eerste volledige film welke ik keek, andere waren tests, dus korte stukjes van films en geen problemen ondervonden, ook niet met films met hoge bitrate.
Komende tijd geen tijd helaas (nou ja helaas :D) gezien ik vannacht met vakantie ga.

skank1

Quote from: RonG on September  5, 2011, 11:39:53
Tja, was mijn eerste volledige film welke ik keek, andere waren tests, dus korte stukjes van films en geen problemen ondervonden, ook niet met films met hoge bitrate.
Komende tijd geen tijd helaas (nou ja helaas :D) gezien ik vannacht met vakantie ga.


ik heb hem (xmen) zelf ook staan op unraid, laat het hier dan wel horen ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RonG

Vreemd,

volgende test uitgevoerd,

streamen vanaf unraid geeft op exact hetzelfde moment het probleem (1 uur en 1 sec ongeveer (net voor de flipperkast ;))
streamen vanaf de pc ook dit probleem, op exact hetzelfde moment, dus ligt niet enkel een unraid,

nu ook nogmaals getest vanaf de externe HDD en ook daar NU hetzelfde probleem :o, Dit is raar gezien ik gisteren wel verder kon kijken :confused:.

Maar conclusie is dan lijkt me toch de rip zelf, misschien dat ik gisteren op een ander punt (paar seconden) verder gegaan ben met de film en zich dan herstelde.

skank1

Mogelijks, raar, ander rip proberen
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Rob_Dingen

Hoi Jantje

Waar heb je de stroom verbruik mee gemeten?

Rob

skank1

Quote from: RonG on September  5, 2011, 11:56:39
Vreemd,

volgende test uitgevoerd,

streamen vanaf unraid geeft op exact hetzelfde moment het probleem (1 uur en 1 sec ongeveer (net voor de flipperkast ;))
streamen vanaf de pc ook dit probleem, op exact hetzelfde moment, dus ligt niet enkel een unraid,

nu ook nogmaals getest vanaf de externe HDD en ook daar NU hetzelfde probleem :o, Dit is raar gezien ik gisteren wel verder kon kijken :confused:.

Maar conclusie is dan lijkt me toch de rip zelf, misschien dat ik gisteren op een ander punt (paar seconden) verder gegaan ben met de film en zich dan herstelde.

ik heb net ook gekeken
en bij mij identiek
op 1 uur en 1 sec, aan de flipperkast...

is jouw rip ook de remuxed versie?

ik heb het dus ook :( bah !
geluid liep wel nog synchroon, enkel kleine hapering daar aan de flipperkast en dan niks meer
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jantje112

Quote from: Rob_Dingen on September  6, 2011, 09:39:46
Hoi Jantje

Waar heb je de stroom verbruik mee gemeten?

Rob

Hoi Rob,

Met een cresta metertje van de gamma. Kwam uit de keuring van de cons bond als beste. Heb gemeten met een 5 watt 60 en 100 gloeilamp en dat komt prima overeen met de meetwaardes

Rob_Dingen


jantje112

Quote from: Rob_Dingen on September  7, 2011, 08:25:47
Klopt Jan die is goed.

Rob

Heeft de atom voldoende power?

Ik twijfel nog over de cpu. Een I3 2100 is het zuinigst en vele malen sneller. Echter kost een atom 100 euro minder.. :( En de VIA PV530 lijkt het ook leuk te doen voor 40 euro inclusief board :)

Kortom er is keuze zat, en een NAS staat natuurlijk bijna altijd stil.