Ervaringen met unRAID?

Started by Bolle, November 24, 2010, 15:23:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Martijn76

Zie ik daar nu gewoon een nieuwe stable release!   :headbanging:

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Woehoe  :clapping:
Jammer dat de gui er nog niet inzit..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Martijn76

Quote from: skank1 on August 29, 2013, 11:47:21
Woehoe  :clapping:
Jammer dat de gui er nog niet inzit..

Hmmm, misschien toch nog maar even wachten nog dan... dacht dat 'ie al compleet was, maar vroeg me ondertussen ook wel direct af waarom er i386 achterstond...

skank1

Wachten moet je absoluut NIET doen
De gui kun je gewoon update, lees maar de info die erbij staat
de i386 duid op het feit dat er in de toekomst een 64bit versie aankomt...
Maar dit gaat nog zeer lang duren

Je hebt absoluut geen reden om niet die final 5.0 te installeren
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Martijn76

Ga ik doen dan!

Wel spannend altijd, ben toch altijd huiverig dat het allemaal niet (meer) werkt...

Ben in ieder geval benieuwd naar jullie ervaringen, ik kom nu van 4.7 :)

skank1

Als je nu van 4.7 komt, gaat er een wereld voor je open  :D
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

ritchard

Iemand een tip welke PCI card ik het beste kan nemen om meer SATA aansluitingen te hebben?
Alvast bedankt,

Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

dennism

Ik zou aanraden: Check hoeveel poorten je denkt nodig te hebben (kaartjes zijn er vanaf 2 poorten, tot kaarten die met expanders 100+ schijven kunnen aansturen) ;)
Wanneer je het aantal poorten weet, kijk dan dan op de QVL van de leverancier van de software en kies een kaart uit die op de QVL staat :)

jantje112

Quote from: ritchard on September  2, 2013, 20:03:09
Iemand een tip welke PCI card ik het beste kan nemen om meer SATA aansluitingen te hebben?
Alvast bedankt,

Ritchard

m1015 en die flashen met andere software

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jaco

M1015 werkt niet in een PCI slot, die heeft echt een PCI-E nodig.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

riwi

Ik heb kwa PCI kaart wel goede ervaringen met een Promise Fasttrak tx4310.
Maar via PCI is de gecombineerde throughput van alle poorten maar 100MB/sec. En dat is nog gedeeld met andere PCI apparaten ook. Via Raid-0 met 4 disken haalde ik wel 80-100MB/sec.

Dus snel wordt het nooit met een PCI kaart. Maargoed je kan wel 4 extra disken aansluiten.


jaco

#1939
voor een M1015 heb je minimaal een PCI-E 2.0 x4 slot nodig..

En je kunt hem ook in NL kopen voor 118 euro en een paar centen (zonder verzendkosten)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

ikkeenjij36

Even een vraagje,ik gebruik nu zfsguru met 6x2 tb schijven
1 ssd voor cache
is unraid beter of zal ik gewoon bij zfsguru blijven?
Het gaat voornamenlijk voor sabnzbd met cs/cp en plex
Graag jullie advies.
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

dennism

In mij ervaring is Unraid enkel simpeler, ZFS kan een stuk sneller zijn en is ook veel robuster qua data veiligheid mits goed ingericht.

activ

Quote from: ikkeenjij36 on November  2, 2013, 21:28:29
Even een vraagje,ik gebruik nu zfsguru met 6x2 tb schijven
1 ssd voor cache
is unraid beter of zal ik gewoon bij zfsguru blijven?
Het gaat voornamenlijk voor sabnzbd met cs/cp en plex
Graag jullie advies.

Wat jij hebt is (technisch gezien) beter, dus ik zou lekker de boel zo laten als je het zo snapt.

riwi

Ik denk dat hij bedoelde dat hij graag sabnzbd en couchpotato en plex wil toevoegen en dat dat met de FreeBSD basis van ZFSguru lastiger is misschien, terwijl dat met de slackware/linux basis en de apps van unraid eenvoudig is.

Voor mij was dat een reden om niet ZFSguru te kiezen en voor een linux basis te gaan met ZFS-on-Linux. Kwa uitbreidbaarheid en flexibiliteit zal unraid veel handiger zijn.

De keuze is een kwestie van smaak denk ik.

jantje112

Mijn unraid draaide tot nu toe op 3*3. De andere schijven zitten er al in, maar ik wilde het aanschaffen van de licentie zo lang mogelijk uitstellen..

Nu dus maar de creditcard gaan opzoeken. Iemand nog interesse in een licentie (samen is goedkoper)

jaco

Pas maar op met licenties verkopen, de bouwer van unraid ziet je direct als een grote boef als je een licentie probeert te verkopen omdat je hem brood uit de mond stoot (volgens hem dan)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Bart_M

Wellicht een stomme vraag, maar ik wil het zeker weten zodat ik geen data verlies.

Ik wil 2 schijven uit mijn array halen, zoals ik het lees is dit de procedure:
- Zorg dat alle data van de betreffende schijven is
- Stop de array
- New config selecteren
(en nu wordt het onduidelijker voor mij)
- terug de overige schrijven assignen op de juiste en oude plek in de array, de 2 schijven die je wilt verwijderen niet meer invoeren.
- Restart de array

Klopt dit zo, of zie ik iets over het hoofd?

Bart_M

Niemand een idee of ervaring mee ???

Robbo

Kan ik je niet mee helpen.  Heb enkel een 2TB schijf vervangen door een 4TB:

- array gestopt
- prescans uitgevoerd
- disk assigned
- array gestart -> rebuilt start automatisch

Allemaal prima gedaan. 

Martijn76

Even een korte vraag met wellicht een simpel antwoord...

Heb de sabnzbd plugin geinstalleerd (laatste unraid stable versie) en deze krijg ik niet opgestart, in het logtekstje dat voorbij komt staat het volgende genoemd:

Sorry, requires Python module sqlite3
Try: apt-get install python-pysqlite2


Iemand toevallig een oplossing hier voor?