klank arcam c30 voorversterker

Started by silver89, November 23, 2010, 16:18:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

silver89

Hallo,

Ik draai op dit moment met een arcam c30 en een arcam p25 eindversterker op een set paradigm studio 60 en heb het idee dat het wat tam klinkt .
De muziek blijft wat aan de speakers plakken en komt niet echt los .
Nu heb ik het idee dat het aan de eindversterker ligt omdat de voorversterker en de speakers niet echt terughoudend klinken naar mijn inziens.
Zijn er mensen met  dezelfde ervaringen met de arcam pre/eind die ze met me willen delen hoor ik ze graag .
Alvast bedankt en groeten ,
Silver

chansig

Misschien eerst wat gaan schuiven met je speakers alvoresn te gaan denken aan andere versterkers ed.

Al was het maar om erachter te komen of de versterking wel je probleem is....misschien zit het wel in je speakers ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

silver89

hallo,

Ik heb al heel veel geschoven met de speakers en ook al veel kabels gewisseld maar niet met het gewenste resultaat.
Als je naar de nieuwprijs kijkt van het geheel  vind ik het niet naar waarde klinken en zijn er budget setjes die beter klinken .
groeten silver

chansig

Dan ben ik bang dat het de combi (speaker/ruimte) is en dat je dan kan blijven zoeken naar een juiste versterker. Het lijken ook niet de meest moeilijke speakers te zijn om aan te sturen..dus de Arcam voldoet in mijn optiek wel. Maar er zullen vast mensen komen die je bepaalde versterkers gaan aanraden...Het is maar waar je je prettig bij voelt. Ik zou eerder denken aan een andere speaker.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

silver89

Quote from: chansig on November 23, 2010, 16:43:30
Dan ben ik bang dat het de combi (speaker/ruimte) is en dat je dan kan blijven zoeken naar een juiste versterker. Het lijken ook niet de meest moeilijke speakers te zijn om aan te sturen..dus de Arcam voldoet in mijn optiek wel. Maar er zullen vast mensen komen die je bepaalde versterkers gaan aanraden...Het is maar waar je je prettig bij voelt. Ik zou eerder denken aan een andere speaker.

Gr Hans

De speakers zijn zeker niet de meest moeilijke dus de arcam combi zou die moeiteloos moeten kunnen aansturen .
Misschien is het de combi speaker/ruimte het wel zoals je zegt.
Ik wacht maar af of er mensen zijn met ervaringen en hoor hun adviezen graag aan zodat ik daar mijn conclusies uit kan trekken .
En misschien gaan we weer eens war veranderen in de set ,altijd leuk.

chansig

Veranderen is altijd leuk..zeker als het dan beter wordt. In ieder geval eerst even proberen. Of je nu een speaker, cd speler of speaker gaat proberen.

Succes.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Palu

GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL