Special edition van Event Horizon

Started by J.A.F._Doorhof, January 17, 2002, 07:13:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Blij, dat ik nog niet de Event Horizon DVD gekocht heb (heb de LD). Voor iedereen die deze film nog niet kent.

Dit moet je echt gezien hebben, een zeer spannende Horror/SF film, met prachtige schrikeffecten en een ijzersterk verhaal.

Het nieuws:
While promoting his soon-to-be released Resident Evil film at the Fangoria Weekend of Horrors, director Paul Anderson (no, not the one who made Boogie Nights) mentioned that he will be working on a special edition DVD of 1997's Event Horizon. Expect to finally see the loads of deleted footage that was edited out of the final release. No release date was given for the disc.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

#1
Sorry, even tegengas geven: dit is m.i. een bijzonder slechte film. Een echte afrader. En ik ben nota bene een genrefan!
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

#2
Sorry,

Wat vondt je slecht aan de film.
Ik vondt Event Horizon echt helemaal te gek.

De schrikeffecten zijn intens, en de spanning en vaart zit er vanaf het begin goed in. Ook het gehele verhaal en de manier waarop het verteld wordt vondt ik verfrissend.

Ben benieuwd wat je er slecht aan vondt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

#3
Bij zo'n film verwacht ik minstens 1.5 uur geboeid te worden. Helaas.... ik had moeite om van de fast forward af te blijven en heb mezelf moeten dwingen om hem af te zien.
Ter vergelijk: ik heb dit weekend Aliens weer eens opgezet. Ik denk dat ik deze film al wel 7 of 8 keer gezien heb. Die film pakte me weer volledig, van begin tot eind. Alsof ik hem voor het eerst zag.

Tja, Event Horizon? Flinterdun verhaaltje, gaat eigenlijk nergens over. Alleen wat gemaakte spanning. Mijn goeroe zegt het altijd veel beter:
QuoteThe screenplay creates a sense of foreboding and afterboding, but no actual boding.

http://www.suntimes.com/ebert/ebert_reviews/1997/08/081501.html
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

ego

#4
Ahum,....

Mijn Ego zegt het, het best.

"The screenplay of Event Horizon creates a sense of foredooming, afterdooming, but especialy; an actual doom-scenario"

Mijn god wat is dat een 'scary movie'!  :o

Bedankt voor de info dus,...

Groet,

Ego

RuudG

#5
Ik ben bang dat ik het helemaal eens ben met FrankL. Niet veel soeps deze film. Maar ieder zijn smaak. Ik vind het alleen jammer, dat deze DVD die toch geen slechte uitgave was, nu al een rerelease krijgt. Er zijn zoveel grote films die smeken om uberhaupt een uitgave of om een heruitgave omdat de oorspronkelijke DVD een zwaar kl*te beeld/geluidskwaliteit had. Maar tot mijn verbijstering krijgt dit soort inferieure films (sorry Frank, nee niet gaan slaan  :) ) steeds weer opnieuw voorrang.

Groeten,

Ruud

J.A.F._Doorhof

#6
;D
Het maakt mij niet uit hoor
 ;D

Ik heb zowel van Aliens genoten als van Event Horizon.
Welke vindt IK beter............? Aliens, maar niet met een HELE grote voorsprong.

Slechte films ?
Ghosts of Mars DAT is een slechte film, maar ook daar zijn fans van, en om eerlijk te zijn ik vondt hem ook wel geinig.

Event Horizon is inderdaad wel een vreemde film, het is echt zo een film van You like it or you hate it.

ME, I LIKE IT !
Maarja, ik vondt Pitch Black ook helemaal te gek.

Het is wel leuk dat er steeds van dit soort titels opduiken. Kijk bv eens naar de VERSCHRIKKELIJK uiteenlopende meningen over The fast and the furious, sommige mensen beweren al dat het de slechtste film OOIT was (nog slechter dan Abraxxus  ;D, en da's ECHT erg), en tja, wederom ik vondt die film een 10 !

Event Horizon voor mij persoonlijk (en een paar met mij) een 9/10. Maar nogmaals dat is persoonlijk  ;D.

Huren is dan mischien een optie, voor de koop.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

#7
Ik vond Pitch Black wel erg goed. Ik zei toch dat ik een genre-fan ben  ;D
En dat ik een zwak heb voor Claudia Black (Farscape!) staat daar los van  ;D

Ik heb The Fast and the Furious in bestelling. Ik ben benieuwd wat ik daar aan vind.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

garmtz

#8
Ehhmmm... Ik vond Event Horizon ook zeker geen slechte film (ook Pitch Black vond ik goed). Verhaal boeit me niet bij zo'n soort film. Als je een verhaal wilt, kun je ook een boek lezen... :)  Nee, films als Species II en Mission to Mars, DIE zijn slecht.

Ook films als The Cell vind ik geweldig, puur om wat ze zijn: fantastisch geschoten zeer stijlvolle aaneenschakelingen van mooie beelden. Kan ik erg van genieten. Geen goed verhaal? Ach, who cares? Eraserhead is ook een verhaal van niets, maar een film om nooit te vergeten.

RuudG

#9
QuoteOok films als The Cell vind ik geweldig, puur om wat ze zijn: fantastisch geschoten zeer stijlvolle aaneenschakelingen van mooie beelden. Kan ik erg van genieten. Geen goed verhaal? Ach, who cares? Eraserhead is ook een verhaal van niets, maar een film om nooit te vergeten.

Helemaal mee eens, er zijn volkomen inhoudsloze films die puur door hun vorm erg interessant zijn. Ik moet zelfs toegeven, dat ik het laatste jaar van Miami Vice goed vond 8) Toen werd er nauwelijks meer geacteerd of een verhaallijn uitgezt, er was alleen nog maar vorm. Maar de vorm was voor een serie (en dan heb ik het alleen over het laatste jaar) soms erg verrassend.




cinepaulis

#10
Ben toch wel benieuwd naar de nieuwe DVD van Event Horizon. Ik vond het zeer goed te genieten. OK, verhaal is niet super-origineel, maar de sfeer en de effecten vond ik 'lekker'. Aliens is beter: JA ! Absoluut.

Pitch Black vond ik wel gaaf, maar als ze met z'n allen in het donker op pad gaan, dan gaat het in mijn ogen bergafwaarts. Om over het einde nog maar te zwijgen!!!

The Cell vind ik ook ECHT geweldig!

Goh! Toch best persoonlijk, die 'smaak'  ;)

groeten,
Paul

CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

FrankL

#11
Wat is er mis met het einde van Pitch Black? Ik geef hierbij alvast een SPOILER waarschuwing...

The Cell vond ik trouwens ook niet slecht. En een David Lynch fan ben ik ook. Ik geloof dat ik alleen Event Horizon slecht vind  ;)

Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

#12
Het einde was wat TE amerikaans.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"