Rare fratsen WLAN & Windows 7

Started by WilcoL, November 22, 2010, 23:31:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WilcoL

Ik word er helemaal gek van!

Ben best bekend met configuratie van WLAN etc., maar heb eigenlijk al tijden problemen met mijn WLAN en een 64-bit Win 7 Vaio-laptop. Een Acer netbook op Win XP heeft altijd 'n probleemloze draadloze verbinding, maar de Vaio heeft zo'n verbinding eigenlijk nooit!

Even het lijstje:
Router: Belkin FD8235-4 V2 Wireless N-router (voorzien van meest recente FW en schijnbaar Windows 7 compatible)
Security: WPA-PSK, TKIP (draait dus op 54Mbps G-modus)
DHCP ingeschakeld (Synology NAS en mediaspeler met statische adressen, beiden bedraad aangesloten op de router)
Adapter Vaio: Intel 5100 AGN (voorzien van meest recente drivers en schijnbaar Windows 7 compatible)
Adapter Acer: Atheros AR5007EG

Bedraad gaat het allemaal prima met de Vaio, maar draadloos is het een regelrechte ramp! Ziet mijn netwerk en ook veel meer netwerken in de nabijheid dan de Acer, maar bij het verbinding maken en het intoetsen van mijn wireless wachtwoord geeft ie consequent de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Ook onbeveiligde nabije netwerken en het instellen van mijn eigen netwerk op "Open" lost niets op. Adapter verwijderen, laptop opnieuw opstarten en de standaard Vaio-drivers laten installeren werkt af en toe, maar zodra de laptop opnieuw wordt opgestart of uit de standby komt kan ik wederom niet mijn draadloze netwerk benaderen. Geen enkele andere machine heeft ooit problemen met de verbinding (ook een draadloos verbonden PS3 niet) en ik weet echt niet meer wat de oplossing kan zijn.
Ik neig naar het aanschaffen van een andere router: ik heb het idee dat er iets in de communicatie van de specifieke apparaten gewoonweg niet goed gaat. Maar, ik heb ook het idee dat Win 7 andere, in het verleden gemaakte connecties\profielen ergens  blijft bewaren en zomaar switched naar deze oudere instellingen. Ik heb uiteraard al het een en ander ge-Googled en om een of andere reden levert dat meestal vage threads op van Microsoft-engineers  die vervolgens slechte suggesties doen en mensen niet echt helpen.

Ik ben er ook wel achter dat de WLAN-card in de Vaio niet tot de beste behoort, maar vindt het toch raar dat de goedkope Acer gewoon een goede verbinding tot stand brengt en de dure Sony Vaio VGN-FW51 notebook maar niet probleemloos kan functioneren!!

Iemand eye-openers? Iemand?

Bedankt, Wilco
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear