Optoma EX774n

Started by WickedGame, November 22, 2010, 20:42:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Ik heb geen verstand van beamers, nooit in verdiept maar kan nu aan deze beamer komen voor nop.

http://www.optoma.co.uk/projectordetails.aspx?ShowMenu=B&PTypedb=Business&PC=EX774N

Hoe moet ik deze beamer zien, lijkt mij meer een beamer die vaak voor presentaties gebruikt word. Maar toch HD compliant (whats in the name). Is het wat?

WickedGame


roland p

De resolutie is 1024x768.

HD?
In 16:9 hou je met deze projector precies 576 beeldlijnen over...
Voor héél groot in 4:3 gamen lijkt het me een leuk ding :)
Zelf zou ik niet meer voor minder dan 1080p gaan. Ook 4300 lumen lijkt me wat veel voor in de huiskamer?
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

WickedGame

Quote from: roland p on November 23, 2010, 10:37:55
De resolutie is 1024x768.

HD?
In 16:9 hou je met deze projector precies 576 beeldlijnen over...
Voor héél groot in 4:3 gamen lijkt het me een leuk ding :)
Zelf zou ik niet meer voor minder dan 1080p gaan. Ook 4300 lumen lijkt me wat veel voor in de huiskamer?

Vergeet niet dat hij mij niks kost he ;) En ik eigenlijk helemaal niet naar een beamer op zoek ben of uberhaupt was. Kreeg dit aangeboden of ik er wat mee kon/wilde doen. Dus vroeg me af wat ik er dan zoal mee kan/kon.


WickedGame

HD komt meer omdat ze het in de brochure HD compliant noemen. Zoals ik al zei whats in the name. En ik denk dat ze ermee bedoelen wat in de brochure als volgt staat:

Video Compatibility PAL SECAM 625/576i\p, NTSC 525/480i\p, HD 720p/1080i

Dat die een HD bron tot 1080i accepteert. Stel ik ga een film kijken op de beamer is dit aan te raden of ga ik gek worden?  Of moet ik vriendelijk bedanken voor de gratis beamer  ;D


WickedGame

Heb de beamer geaccepteerd, dan zelf maar uitzoeken of het wat is  ;D


WickedGame

Dit weekend eens een test gedaan met de Optoma, en wat instellingen gedaan. En moet zeggen dat deze beamer een zeer acceptabel beeld op het scherm tovert. Had het slechter verwacht, en dat is zeer zeker niet het geval.

Vanwege de film modus waarbij de lichtsterkte sterk wordt gereduceerd is de beamer prima te gebruiken voor film doeleinden. Hij accepteert op de DVI ook netjes 1920 x 1080. Al met al een hele leuke beamer moet ik zeggen.

Het is zeker geen top! Maar ook zeker niet een instapbeamertje.