HT7 speakers?

Started by Erik, October 5, 2003, 13:39:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Zijn er hier ook eigenlijk nog leden (op frank na :D ) die met bazuinen of oktaven hun muziek afluisteren? Na even zoeken hier en op google blijkt dat ik er nergens iets over tegenkom. Het is allemaal B&W en KEF wat de klok slaat.  
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Martin_M

#1
Ik heb ook tijden met de HT7 Bazuin en Oktaaf-center gedraaid.
En met veel genoegen moet ik zeggen.

Het is een speaker met een zeer goede prijs/prestatieverhouding. Qua geluid erg neutraal met een bas die lekker laag doorgaat (de bazuin dan).
Door die neutraliteit laten ze echter wel goed horen wat ervoor hangt.
Ik had eens met m'n grote mond een stel Oktaven meegenomen voor een test. Deze jongen had een Philips-set met bijpassende speakers. De Oktaven zouden deze wel even wegspelen.
Helaas, het klonk voor geen meter :-\ De onderdelen in de Philips-set waren zo op elkaar afgestemd dat het geheel wel klonk maar individueel klopte er niet veel van en dat was met de Oktaaf ook goed te horen ook.

Ik zou me niet teveel aantrekken dat de naam niet zo bekend is. Velen houdt dit tegen en dat is jammer. Ik zou  eens een ritje Emmeloord doen om ze zelf eens te horen en gewoon je eigen oren geloven.

Waarom heb ik ze weer weggedaan zal je je wel afvragen; Wel, het was tijd voor een upgrade en ik heb ze vervangen door speakers die normaal (ik heb ze 2e hands) het 10 voudige van de Bazuinen kosten. Dan mag het ook wel beter klinken.

Medeforummer Sultan (Den Haag) heeft de Bazuinen en Oktaaf center van me overgenomen. Wellicht kan hij nog wat over ze vertellen.

Martin

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

#2
Een naamgenoot van je uit het zuiden van Flevoland, midden tussen de appels, heeft volgens mij ook bazuinen. Omgeving Dronten ;)

Hij komt hier regelmatig, maar post wat minder.

Update:

Oeps, geen naamgenoot, maar heet "gewoon" ( ;D ) Alex.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

SulTan

#3
Hoi,

Hier de Sultan dan aan het woord, met een heel verhaal. Ben ziek en kan niet zo goed nadenken, dus vergeef mij voor mijn spelfouten of incorrecte zinnen.

Ik heb dus de Bazuinen en de oktaaf van Martin overgenomen en dan voor de achterspeakers nog eens een paar oktaven aangeschaft bij Frank. Wat kan ik over deze speakers zeggen?
Zij zijn fantastisch. Ik heb naar vele andere boxen geluisterd(budget toen: prijsklasse tot 1500 Euro, waaronder B&W, AE, Infinity en anderen), maar geen  luidspreker kon mij helemaal overtuigen, zij gaven gewoon niet het geluid waar ik van hield. Of de bas was te overdreven, of het hoog was niet mooi genoeg. De Luidsprekers van Frank had ik een tijdje terug beluisterd bij Frank en ik vond ze toen wel mooi klinken, maar ik aarzelde altijd maar weer, omdat ik toch beinvloed werd door anderen dat ik het bij B&W moest houden of andere A-merken, want dan is het altijd goed, niet dus!.

Op een gegeven moment(ik heb een gezin, dus moet ik ook op mijn financien letten als alleenverdiener) heb ik me tevreden moeten stellen met een set B&W speakers uit de 600 serie(LCR600, 603,602) puur uit geldnood en omdat ik ze wel goed vond klinken tov mijn oude AE's. Een aantal weken gingen voorbij en toen vond ik ze weer niet zo mooi klinken en daar zat ik dan met een set speakers die ik dan eigenlijk niet wilde. Weer een paar weken later toonde een vriend van mij interesse in mijn B&W set en ik heb ze toen zonder aarzeling aan hem verkocht met verlies en vroeg Martin of hij met zijn HT-7 speakers bij mij wilde komen voor een demo, omdat ik zijn post op het forum al een tijdje had zien staan dat hij zijn speakers verkocht. Toendertijd had ik een PIONEER 909 receiver icm de 737-PSM-1. Ik moet zeggen dat ik het nog steeds top vond dat Martin van zover langs kwam met zijn speakers en heeft hij toen het een en ander laten horen en heb ik zelf wat cd's geluisterd en natuurlijk wat filmstukjes bekeken. Ik moet zeggen dat er onwijs veel dynamiek, openheid en helderheid te horen was. ook de bas was lekker strak en niet overdreven. Maar ook een soort van autoriteit en de stemmen uit de oktaaf klonk erg fantastisch tov andere speakers. Maw ik was meteen verkocht, zeker nadat ik ik de bazuinen hoorde icm de KRELL KSA50 van Martin! ;D
In die tussen tijd heb ik mijn pioneer verruild voor een LEX MC-1 8) icm een eindversterker van 5 maal 125 W. Het geluid is er nog flink meer op vooruit gegaan, zou wel moeten met zo een upgrade >:(, maar ik wil toch de eindversterker veranderen, omdat ik vind dat ik lang niet alles uit de bazuinen/octaven haal, maar dat staat toch achteraan op het verlanglijstje, wil eerst met de "VISION" een stap omhoog. ;)

Ik heb nu een hele lange verhaal verteld, met misschien teveel dingen die niet interessant zijn, maar goed................. Het is hier wel vaker gezegd, maar koop nooit speakers, zonder ze eerst te beluisten(op jouw eigen set als het kan). Het kan jouw klank zijn of ook weer niet. Probeer ze uit, want dan weet je het zeker of een bepaalde luidspreker goed past in jouw configuratie. Ik heb jou mijn indruk gegeven en het is aan jou om een afspraak te maken met Frank en ze eens te beluisteren en dan jouw conclusies trekken. Ik weet dat ik er zeer tevreden mee ben. Natuurlijk zijn er betere speakers, die zijn er zeker! Maar voor zijn prijs(en zeker voor wat ik ervoor betaald heb) presteren zij erg goed. En nee, ik verkoop ze niet en ook niet in de toekomst(tenzij ik de lotto win, en dan koop ik een paar  ???......................hmmmmmm :-\, moeilijk, zeer moeilijk.

Mvg,
Khalid

   


 

Erik

Bedankt voor jullie reacties, zodra ik voor 5 kanaals ga. Zal ik de oktaven mee nemen in een luister test, eens kijken of ze beter klinken dan mijn huidige b&w matrix 805.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill