Sons of Anarchy (RTL7)

Started by Alex Groningen, November 21, 2010, 20:36:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alex Groningen

Hoop goede verhalen gehoord over deze nieuwe serie die vanavond voor het eerst te zien is op de nederlandse tv.
Kan er zelf nog niet over oordelen maar wat ik er over gehoord heb en gezien via you tube
lijkt me dit weer een erg fijne serie om te gaan volgen.






Sons of Anarchy is een tv-serie uit de Verenigde Staten. De serie is van de hand van Kurt Sutter en gaat over de Sons of Anarchy Motorcycle Club. De uitvalsbasis van de Sons is het (niet-bestaande) stadje Charming in Californië. Hoofdpersoon van de serie is Jackson "Jax" Teller (gespeeld door Charlie Hunnam), de jonge vicepresident van de club die zich steeds meer afvraagt welke richting de juiste is voor de club en hemzelf. Sons of Anarchy werd voor het eerst uitgezonden op 3 september 2008 op het kanaal FX van de Fox Entertainment Group. Het tweede seizoen volgde precies een jaar later. In Nederland wordt de serie vanaf 21 november 2010 uitgezonden op RTL7.


svmnb

Seizoen 3 loopt nu en het blijft een goede serie. Aanrader dus.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Zaagstra

Ik kijk vrijwel nooit TV, maar gisteravond moest ik het kabelkassie even testen voor een programma dat ik vanavond MOET EN ZAL zien (en wat 99.9% van de HTForum lezertjes niet zal boeien ;-)). Kastje deed het niet, bleek dus dat ik de composite kabel voor het beeld na de interne verhuizing op een van de audio-uitgangen had geprikt. Zo krijg Waltertje geen mooie plaatjes... Maar goed, ik zag dus wat voorfragmenten van deze serie en ben prompt tot 12 uur opgebleven om beide afleveringen te zien, en dat voor iemand die normaal om 10 uur naar bed gaat. Het is inderdaad erg goed, goed genoeg dat ik dit zal blijven volgen. Ik vond vooral Peggy Bundy als motorchick een grote verrassing, het duurde even voor ik doorhad dat zij dat was! Het acteerwerk is uitstekend, met name het stukje dat de Nazi bendeleider de Mexicaan een hand moet geven vond ik erg goed.

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

henkt1

super serie. Heb de blu rays van seizoen 1 en 2 gekeken. Alleen voor het geluid en de mooie muziek al de moeite waard  :clapping:

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Deleted member

Eens, zeer goede en originele serie! :) Ik volg 'm ook maar dan uit de VS, ze zitten daar inmiddels in seizoen 3 en morgen aflevering 12.

Hanky Panky

Quote from: Antoine on November 22, 2010, 09:52:29
Eens, zeer goede en originele serie! :) Ik volg 'm ook maar dan uit de VS, ze zitten daar inmiddels in seizoen 3 en morgen aflevering 12.

Yep, weer terug naar Charming met zijn allen  :)

Viel me op dat de intro-song aangepast was aan het land waar ze zaten  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Deleted member

De tune kreeg idd. een makeover voor dat land, viel me ook op!  :D

VlisChris

Even een topic kicken.
Nog steeds mensen die de serie volgen?
Een tijdje geleden eigenlijk voor het eerst eens een aflevering van gezien, en die trok me niet. Maar ben vaak genoeg nog wakker wanneer het uigezonden wordt, dus langzamerhand meer en meer afleveringen voorbij zien komen op de achtergrond.
Moet zeggen ik tegenwoordig nog wel eens bewust naar RTL7 wil zappen om te kijken.
Serie is toch wel erg sterk met goed acteerwerk!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

screamhouse

yep net weer gezien, niet slecht, niet bijzonder.....maar kijk wel iedere week
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

VlisChris

Voor mijn gevoel was afgelopen aflevering wat harder dan wat ik de laatste weken gezien heb.
Ligt dat aan mij? De scene met de bekentenis was niet bijster subtiel ook al zag je niet eens zo heel veel :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Hanky Panky

De 1e twee seizoenen vond ik (nog) beter dan S3 dat we nu zien  :headbanging:

Dus als je niets te doen hebt: gooi de download eens aan  :)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

screamhouse

Quote from: Christiaan S on August 22, 2011, 00:19:46
Voor mijn gevoel was afgelopen aflevering wat harder dan wat ik de laatste weken gezien heb.
Ligt dat aan mij? De scene met de bekentenis was niet bijster subtiel ook al zag je niet eens zo heel veel :)

die heb ik dus gemist, moest de kleine voeden..... Ik vond alleen de afleveringen met de Ierse politie verre van realistisch, die zouden onmiddelijk schieten.
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

Xstream

Nou, ook even ingehaald, had deze nog niet gezien.
Ik vind 't een bovengemiddelde serie met echter wel een paar problemen:
Enerzijds proberen ze 't realistisch neer te zetten en doet 't me soms een beetje aan The Wire denken, en tegelijkertijd zit het vol met allerlei "arcade" momenten om 't zo maar even te noemen.
Qua productie is het niet geweldig vind ik persoonlijk, maar het verhaal, de karakters en het thema is boeiend genoeg om te blijven kijken.

Wel moet ik zeggen dat 't einde van S2 en S3 duidelijk minder boeiend werden. Met name dat hele Ierland gebeuren vond ik vrij matig gedaan.
Alleen het einde van S3 is dan wel weer bevredigend, dus maar 's kijken wat S4 te bieden heeft.

Toch als ik er nu naar terugkijk dan denk ik, tja, waar gaat 't nou eigenlijk over? Een stel bikers die min of meer in een herhaalbaar patroon zitten. Iemand doet de 1 wat aan, om de tafel, retaliate or not. Ik vind 't net wat te linear om 't echt een goede serie te vinden. Er wordt veel te weinig body gegeven aan de karakters en de organisatie. Ze creeren een onnodig klein wereldje en pas gedurende de seizoenen kom je er pas achter van he, dit is niet zo'n lullig motor clubje. Maar echt goede informatie of historie krijg je er niet over om 't wat indrukwekkender te maken, behalve dan 't verhaal van z'n pa en dat je steeds meer merkt dat 't groter is. Er mag wel iets meer gespeeld worden met meerdere verhaallijnen, of wat meer achterliggende info/aandacht om keuzes en handelingen begrijpbaar te maken. Nu vind ik 't soms wat willekeurig en vervolgens kom je er later dan soms wel achter, ow, daarom dus. Qua continuiteit en timeline vind ik 't niet altijd even sterk.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Alex Groningen

Quote from: Xstream on September 30, 2011, 16:53:51
Nou, ook even ingehaald, had deze nog niet gezien.
Ik vind 't een bovengemiddelde serie met echter wel een paar problemen:
Enerzijds proberen ze 't realistisch neer te zetten en doet 't me soms een beetje aan The Wire denken, en tegelijkertijd zit het vol met allerlei "arcade" momenten om 't zo maar even te noemen.
Qua productie is het niet geweldig vind ik persoonlijk, maar het verhaal, de karakters en het thema is boeiend genoeg om te blijven kijken.

Wel moet ik zeggen dat 't einde van S2 en S3 duidelijk minder boeiend werden. Met name dat hele Ierland gebeuren vond ik vrij matig gedaan.
Alleen het einde van S3 is dan wel weer bevredigend, dus maar 's kijken wat S4 te bieden heeft.

Toch als ik er nu naar terugkijk dan denk ik, tja, waar gaat 't nou eigenlijk over? Een stel bikers die min of meer in een herhaalbaar patroon zitten. Iemand doet de 1 wat aan, om de tafel, retaliate or not. Ik vind 't net wat te linear om 't echt een goede serie te vinden. Er wordt veel te weinig body gegeven aan de karakters en de organisatie. Ze creeren een onnodig klein wereldje en pas gedurende de seizoenen kom je er pas achter van he, dit is niet zo'n lullig motor clubje. Maar echt goede informatie of historie krijg je er niet over om 't wat indrukwekkender te maken, behalve dan 't verhaal van z'n pa en dat je steeds meer merkt dat 't groter is. Er mag wel iets meer gespeeld worden met meerdere verhaallijnen, of wat meer achterliggende info/aandacht om keuzes en handelingen begrijpbaar te maken. Nu vind ik 't soms wat willekeurig en vervolgens kom je er later dan soms wel achter, ow, daarom dus. Qua continuiteit en timeline vind ik 't niet altijd even sterk.

In het begin was ik enorm enthousiast over deze serie, maar vanaf de Ierland tijd ben ik afgehaakt.

WimB

Blijft het een geweldige serie vinden waarbij je een heleboel tegestrijdige gevoelens van kan krijgen.
Aan de ene kant krijg je een soort van sympathie voor de spelers, terwijl het ook gewoon een criminele bende is die je het liefst gewoon in de cel ziet verdwijnen.
Vind t verder wel mooi dat t juist van iets kleins steeds groter wordt door steeds meer verhaallijnen en informatie.

Xstream

#15
Quote from: WimB on October 25, 2011, 14:00:16
Blijft het een geweldige serie vinden waarbij je een heleboel tegestrijdige gevoelens van kan krijgen.
Aan de ene kant krijg je een soort van sympathie voor de spelers, terwijl het ook gewoon een criminele bende is die je het liefst gewoon in de cel ziet verdwijnen.
Vind t verder wel mooi dat t juist van iets kleins steeds groter wordt door steeds meer verhaallijnen en informatie.
Mja, ik verlies te vaak de sympathie, welke ik in 't begin nog wel had.

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

WimB

Quote from: Xstream on October 26, 2011, 14:52:35
Mja, ik verlies te vaak de sympathie, welke ik in 't begin nog wel had.

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Ik snap jouw verhaal. Maar je moet het ook zien in de context van een motorbende. Dat zijn vaak toch mensen met een criminele inslag die heel simpel denken en waarbij drugs, moord en doodslag voor de club de normaalste zaak van de wereld zijn. Alles voor de club. De achtergronden zijn ook net weer anders als bij een serie als the Wire.

Xstream

Quote from: WimB on October 30, 2011, 13:53:01
Ik snap jouw verhaal. Maar je moet het ook zien in de context van een motorbende. Dat zijn vaak toch mensen met een criminele inslag die heel simpel denken en waarbij drugs, moord en doodslag voor de club de normaalste zaak van de wereld zijn. Alles voor de club. De achtergronden zijn ook net weer anders als bij een serie als the Wire.
Mja, maar het thema, en wat ik interessant vond, waren de hoofdpersonages die in allerlei conflicten leven en daarin hun weg proberen te vinden. Dat ging in de eerste 2 seizoenen nog goed, en vanaf eind S2 en S3 gaat het dus een kant op dat ik denk, ehm, right. Ineens wordt alles overboord gegooid waar het in de serie over ging. En natuurlijk is een motor club geen stelletje schatjes, dat was in The Wire immers ook niet zo (waarschijnlijk nog harder). Het gaat mij ook niet om dat 't hetzelfde moet zijn zoals The Wire, het is immers een andere serie. Ik probeer alleen aan te geven dat de achtergrond, situaties en karakters beter neergezet werden waardoor je er makkelijker sympathie voor op kon brengen. En dat het meer simpele zielen zijn, prima. Dat vind ik best, maar zo werd 't initieel niet neergezet en in het vervolg worden ze alleen maar simpeler. Dat is een beetje de omgedraaide wereld.

Maargoed, het einde van S3 vond ik dan wel weer goed. Dus eerdaags S4 maar 's aan slingeren, kijken of ze weer de weg inslaan die ik wel weer kan waarderen. Er is potentie, maar die lijken ze niet in te lossen. Daarom is 't zo jammer. Anders zou ik hier niet eens aandacht aan besteden :P
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

mradem

S4 vind ik 1 van de betere. Goede serie!

WilcoD

Quote from: mradem on October 30, 2011, 17:09:36
S4 vind ik 1 van de betere. Goede serie!

Mee eens, vandaag aflevering 8 gezien en het gaat er behoorlijk hard aan toe.
Ook vind ik dat er een redelijk uitgebreide verhaallijn in zit al is die helaas niet heel heel erg diepgaand, het blijft vermakelijk zeer zeker  :thumbs-up:

Alex Groningen

Als ik het hier allemaal zo lees dan mis ik dus een hoop.
Zal d'r binnenkort weer eens mee beginnen om deze serie verder te gaan bekijken.

WilcoD

Quote from: Alex Groningen on October 31, 2011, 06:12:14
Als ik het hier allemaal zo lees dan mis ik dus een hoop.
Zal d'r binnenkort weer eens mee beginnen om deze serie verder te gaan bekijken.

Hele verstandige keuze  ;D

Zaagstra

Ik moet bekennen dat ik het met aflevering 5 voor gezien hield. De scene waarin bij een vent de tatoeages net niet in close-up afgebrand worden ging me te ver. Ik vond het ook op bepaalde momenten erg ongeloofwaardig. Een politieman een slaapmiddel geven? Kom nou. En dan de vent die zijn maten in gevaar bracht door ze ongeladen wapens mee te geven, ik kan me niet voorstellen dat die er bij een echte gang zo licht vanaf zou komen (als hij het al zou overleven). Wel jammer, het acteerwerk was puik.

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

henkt1

smaken verschillen. daarover geen discussie. Maar vind het altijd wel leuk dat we series als Lost of Star Trek wel ok vinden en dan S.O.A. niet omdat het niet geloofwaardig zou zijn... :D :D
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Xstream

#24
Quote from: henkt1 on October 31, 2011, 12:38:57
smaken verschillen. daarover geen discussie. Maar vind het altijd wel leuk dat we series als Lost of Star Trek wel ok vinden en dan S.O.A. niet omdat het niet geloofwaardig zou zijn... :D :D
Mja, 't gaat om de perceptie van realisme, geen daadwerkelijk realisme. Dan kun je net zo goed docu's gaan kijken. Het moet "geloofwaardig" zijn om indruk te maken, dat hoeft dus niet realistisch te zijn :)
Met Sci-fi stel je gewoon bepaalde alternatieve regels. Binnen die regels bestaat dan realisme. Als ze dan ineens afwijken van de regels zonder toelichting, dan kun je 't ervaren als "ongeloofwaardig" of "onrealistisch".

En SOA hanteert niet direct alternatieve regels, het is immers in onze wereld, met echte mensen, en echte motoren. Dan ben je dus kritischer en redeneer je vanuit het dagelijks perspectief van onze wereld.
Alleen de regels van de "club" zijn anders dan wij dagelijks ervaren, dus op dat vlak kennen we wellicht niet 't echte reilen en zeilen. Dus in hoeverre dat realistisch is bepaald onze eigen perceptie en evt. de kennis die we er over hebben.

En ik ben 't wel met Alex eens, al kan ik dan misschien iets makkelijker een oogje dichtknijpen.
Perfect is de serie zeker niet. Wel bij vlagen vermakelijk. Puntje van m'n stoel? Dat niet echt. Daarvoor is 't net te voorspelbaar en linear.

Als je dan toch een serie wilt kijken dan zou ik zeggen, probeer Justified eens. Erg sterk!
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub