HDI Dune Smart D1

Started by frankp, November 21, 2010, 20:07:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik1987

Weet je ook wanneer de release hiervan komt, anders is het misschien verstandiger hier op te wachten. XBMC voldoet sowieso aan mijn eisen, maar heb nog geen mediacenter gezien waar deze op draait met stereouitgang.


mutiara

ik merk de laatste tijd steeds vaker dat bij bepaalde films ( downloads avchd met instelbare ned.ondertiteling ) dat geregeld de ondertiteling weg valt.
de film speelt perfect geluid perfect echter ondertiteling begint goed vervolgens even weg dan weer goed etc.
zou dit aan de kwaliteit van de download liggen of een instelling in de dune?
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

quattronl

Hier geen enkel probleem met de subs. Ik heb de laatste fw.
Heb je het bij elke film? Of alleen bij AVCHD's?
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

mutiara

Alleen bij avchds van de laatste tijd niet bij allen dus zal wellicht aan bepaalde films van bepaalde mensen liggen, verder geen enkel probleem.
Subs staan ook mooi in beeld alleen verdwijnen voor ongeveer 10 seconden en gaan dan normaal verder, dit herhaalt zich steeds, ik zal eens proberen bij een avchd van iemand anders.
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

RamonB

Goedemiddag!

Even een vraagje; Ik heb sinds kort ook een Dune smart D1.
Ik heb via het menu de interne HD van 500gb geformatteerd als NTFS.
Ik moet deze nu toch gewoon kunnen zien als ik hem aansluit via de USB slave port? Display geeft aan dat hij verbonden is met USB.
Als ik de HD er weer uithaal en via een dock aansluit op mijn laptop ziet hij hem gelijk in de Finder.
Iemand een idee?

Alvast bedankt, Ramon.


frankp

Klopt, zou gewoon moeten werken.

Formatteer 'm eens met je pc als NTFS en dan in de Dune.

RamonB

zojuist gedaan.
weer in de Dune geplaatst, maar wordt nog niet gezien in windows...

frankp

Misschien toch iets niet goed met de usbpoort?

RamonB

hij doet het!
ik heb hem overgenomen van iemand en blijkbaar had diegene de sata kabels verwisseld.
Ik heb ze nu op de juiste plek gedaan en kan hem nu gewoon in de Finder zien.
Bedankt voor het meedenken!

gr. Ramon

patrick91

Er is hier een tijdje niet gepost volgens de topic waarschuwing.. zal ik het maar nieuw leven gaan inblazen..
Dune D1 overgenomen van iemand, moet de boel nog aansluiten maar ik kom vast dingen tegen die niet gaan zoals ik graag zou willen.. dit topic gaat me daarbij wel helpen. Huidige speler is de boxee box van d-link maar wilde wel eens wat anders. Mede door de looks en de chipset voor deze gekozen.
Er zit een hdd in van 1 tb. Voor mij ruim voldoende want ik bewaar films en series eigenlijk nooit.  Als het via de syno nas ook goed loopt haal ik de hd eruit en plaats die ook in de nas, plek voor 2 en er zit er maar 1 in.


frankp

Moet via de NAS prima lopen. In de Dune hoef je alleen maar een klein USB stickje te plaatsen als geheugen en de schijf kan je dan gewoon in je NAS plaatsen.

patrick91

Ik vertrouw erop dat het goed komt hoor!  :google:
:)

patrick91

#888
Hd die erin zat is eruit, die zit nu in de nas, kost allemaal wat tijd voordat het werkt en het is lekker weer dus niet 24/7 mee bezig:)
Volgende stap is een usb stick in de dune doen, die schijnt nodig te zijn voor internal storage. Standaard waar de hd opzat eruit gehaald en daar zit een mooi usb slot.. alleen past mijn usb stick er niet in, die is net wat te dik. Even op zoek naar een dun exemplaar dus.
Dat dune er niet een bij kan doen valt wat tegen eigenlijk maar goed.. we gaan daarna weer verder.

Gelezen dat een sd card ook gebruikt kan worden om als internal storage dienst te doen, die zit er nu dus in. Hoef dus niet gelijk een usb stick te scoren.


patrick91

#889
Update en wat hulp nodig.
Iso doet het wel via SMB, dus dat probleem is opgelost. Wat niet handig is: navigeren.
Tv en dune aan
bronnen
netwerkverkenner
smb
workgroup
diskstation
smb video (shared map)
movie
En dan kies je de film. Zo wil ik dat niet blijven doen. ben al in de weer geweest met yadis maar die herkent bijna niets van wat ik heb staan (en dat is niets bijzonders kan ik melden) ga zo met zappiti aan de slag.
Hoop dan eigenlijk op pagina 1 van de dune de films aan te treffen... soort van vraag of dat zo is maar daar kom ik straks wel achter, en anders: hoe doen jullie dat?

Ondertiteling, moet altijd aan staan. Als ik a good day to die hard aanzet krijg ik die niet. Via de sub knop op de AB kan ik wel voor NL kiezen en wordt dan ook weergegeven maar als ik via instellingen dit heb staan:
afspelen
ondertitel
Standaard dvd JA
bestandsondertitel JA
Voorkeuze extern
snelschakelen enkelvoudig NEE
Lijkt mij toch goed om auto subs te krijgen? Wat gaat hier fout?

Dan nog dit:
Map met film 17 again
Als ik die open krijg ik de melding: LEEG
Als ik op de pc kijk in die map zie ik keurig een audio en video_ts map staan. Film kan ik ook gewoon afspelen (VLC mediaplayer). Nu zou je denken: dat ligt aan de indeling.. video en audio_ts.. helaas, als ik een andere map pak met dezelfde indeling pakt hij die wel. Staat gewoon in de shared video map waar alles staat. en terwijl ik dit schrijf is dit probleem opgelost (wellicht heeft iemand er iets aan). Indeling was "" map 17 again"" daarin een map "17 again"" met daarin de video file. Nu teruggebracht tot 17 again met als inhoud de video en dat werkt. Dus niet map in map doen  :nowink:

Nu even aan de slag met zappitti..


Edit: ik las ergens dat je ook een leestest kan doen om te zien wat de snelheid van de dataoverdracht is. Dit zou je met de info toets moeten krijgen als optie als je op een film staat. Ik krijg helemaal geen opties maar alleen "OK" om te kiezen, zowel als ik op de map sta of op de file zelf.


RonG

Je kunt een shortcut maken van een map.
Browse naar een map met films en klik op de knop "popup menu"

Daar zou je die optie moeten krijgen.
De betreffende map is dan direct op het hoofdscherm beschikbaar als het goed is.

patrick91

Die short cut is een fijne tip. Daar ben ik blij mee :)

Zappi vind lang niet alles.. nu maar weer eens verder mee.

lukas

Hoi allen,
Zeer tevreden met de smart d1. Speelt idx sub ook synchroon af.
Totdat ik er een 2tb interne hdd ingebouwd heb. De idx sub bestanden staan er nog bij in het overzicht maar niet via de subtitel knop.
Daarnaast wordt de schijf niet herkend. Hij is niet zichtbaar bij bronnen. Op de pc wel. Heb m naar ext2 en weer naar nrfs geformateerd. Beide hetzelfde: niet zichtbaar.
Iemand een idee wat kan helpen?
Gr Lukas Koelikamp