HDI Dune Smart D1

Started by frankp, November 21, 2010, 20:07:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

quattronl

Werkt allemaal perfect via SMB. Eindelijk iso's afspelen  :pompom:
Thx Ron!  :worship:
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

RonG

Quote from: quattronl on January  5, 2013, 11:14:11
Werkt allemaal perfect via SMB. Eindelijk iso's afspelen  :pompom:
Thx Ron!  :worship:

Geen dank ;D

Erik1987

Hallo,

Aangezien hier veel ervaringsdeskundige op het forum zitten, leek mij dit de perfecte plek om mijn vraag te stellen.

Ik ben op zoek naar een mediaspeler die aan al mijn wensen kan voldoen en denk dat de Dune Smart DI een gegadigde is. Wat hij moet kunnen is het volgende:
- stereo geluid af spelen;
- bestanden van mijn NAS afspelen;
- eenvoudig te bedienen via android;

Nu weet ik dat de eerste geen probleem zijn, maar is hier iemand die weet of de bediening via android soepel is, een soort van iTunes idee?

Alvast bedankt.

Gr, Erik

gast2018

Via de DMC app. Kun je hem bedienen.

quattronl

De app 'Dune HD RC' werkt ook. Is feitelijk een grafische weergave van de ab. Handig om tekst te tikken.
Ik gebruik echter de normale ab voor de bediening (speel er alleen films mee af).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

gast2018

Ik gebruik ook de normale ab. De dmc app is me te traag. Hoe het zou kunnen werken met alleen muziek zonder de tv aan geen idee gebruik ik niet.

Erik1987

Ik wil hem juist met name gebruiken om al mijn muziek van mijn NAS af te spelen, zonder de tv aan te hebben. Dan moet ik dus wel eenvoudig door de muziek bestanden heen kunnen scrolen of kunnen zoeken.

Iemand die hier ervaring mee heeft, of een screenshot hoe de library waar de muziek in zichtbaar is eruit ziet?

Denon Focal

Ik doe dit met De RC voor Apple die er ook voor de android is.
Dit werkt aleen als de bestanden op de interne schijf van de Dune staan of op een USD schijf. Bij mij krijg in de Synology NAS bestanden niet te zien op de iPad.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

RonG

Quote from: Erik1987 on March 13, 2013, 10:03:28
Ik wil hem juist met name gebruiken om al mijn muziek van mijn NAS af te spelen, zonder de tv aan te hebben. Dan moet ik dus wel eenvoudig door de muziek bestanden heen kunnen scrolen of kunnen zoeken.

Iemand die hier ervaring mee heeft, of een screenshot hoe de library waar de muziek in zichtbaar is eruit ziet?

Ik weet niet wat je voor NAS hebt maar ik doe dit middels de apps van mijn synology nas.
Synology Apps op mijn Galaxy S3 en ipad
muziek op de NAS
Afspeel apparaat is mijn appleTV maar kan ook iets anders zijn volgens mij. Of de dune ook als afspeel apparaat kan fungeren weet ik helaas niet.

De apps voor de dune is enkel voor hem te bedienen, tenminste ik heb er tot op heden geen gevonden die kan wat jij wil.

Erik1987

Ik heb ook een synology NAS.

Maar ik wil mijn android/apple device gebruiken om door mijn media op de NAS te scrollen en dan af te spelen op de dune. Dit kan dus niet, ook niet middel DMJ (Dune Media Jukebox?).

Weet iemand of er een mediacenter is die dit wel kan, met stereo uitgang? (heb een stereo reciever namelijk)

gast2018

#860
Met DMC kan dat dus wel. (android) in elk geval voor films. Met yaDis op Synology.

Je krijgt dan eerst



daarna bv


RonG

Dat zijn films via Yadis toch? Erik wil muziek zo kunnen kiezen en dit lijkt me er niet echt geschikt voor.

gast2018

Quote from: RonG on March 13, 2013, 13:10:01
Dat zijn films via Yadis toch? Erik wil muziek zo kunnen kiezen en dit lijkt me er niet echt geschikt voor.

Erik had het over media.........

Ik heb het zo straks geprobeert met muziek maar krijg het binnen DMC nog niet voor elkaar, ook al is het maar alleen een alfabetische lijst.

Erik1987

Dat film overzicht ziet er wel heel erg goed uit. Maar met muziek werkt het dus nog niet?

Weet iemand misschien een alternatief wat mij kan voorzien van de juiste functies?

Tot nu iig bedankt voor de hulp!

Erik1987

Of zijn er wellicht andere apps die wel muziek af kunnen spelen op de Dune?

RonG

Quote from: Erik1987 on March 14, 2013, 08:32:22
Of zijn er wellicht andere apps die wel muziek af kunnen spelen op de Dune?

Ik ben bang van niet, misschien een appleTV icm met de synology apps? Want dit doet wat je wilt :).

gast2018

Quote from: Erik1987 on March 13, 2013, 11:24:19
Ik heb ook een synology NAS.

Weet iemand of er een mediacenter is die dit wel kan, met stereo uitgang? (heb een stereo reciever namelijk)

Als een SB of bv een Sonos (ZP80, 90) neemt kan dit wel. Deze apparaten kunnen alleen muziek streamen en hebben een goede ondersteuning met apps.

Erik1987

AppleTV heeft weer geen stereo uitgang, en een verloopstekker van optisch naar stereo heeft weer kwaliteitsverlies. Daarom dacht ik met de Dune een mooi all-inn appartaat gevonden te hebben!

Blijkbaar is er gewoon nog niet iets op de markt wat voldoet en mijn eisen.

frankp

Quote from: Erik1987 on March 14, 2013, 08:32:22
Of zijn er wellicht andere apps die wel muziek af kunnen spelen op de Dune?

DMC in combinatie met musicnizer zou moeten werken.
En anders hopen dat Yadis 3.0 er ooit nog komt.

Erik1987

ALs ik in de google play store de DMC app bekijk (http://nl.appbrain.com/app/dune-media-controller/babachan.android.dunemediacontroller#descriptionsection)

Dan blijkt toch wel dat ik muziek af kan spelen zonder de tv aan te hebben, dan moet ik alleen een van de volgende bibliotheken hebben: "Media library indexes generated by programs like Zappiti, yaDIS, iDune, Musicnizer adn others who create dune_folder.txt indexes are supported."

Deze kan ik dan bedienen middels mijn telefoon en dus door al mijn muziek heen bladeren en scrollen?

gast2018

Hey Erik

Ik heb het geprobeerd maar het lukte niet omdat wat zat te klooien met 2 bibliotheken en 2 dune's, wil daarom niet zeggen dat het niet kan. Zal een deze dagen nog eens een poging wagen.


frankp

Kan jullie vertellen dat het prima werkt. Instellen is alleen een $@#@!  :crazy:

Erik1987

Quote from: frankp on March 14, 2013, 14:39:28
Kan jullie vertellen dat het prima werkt. Instellen is alleen een $@#@!  :crazy:

Dus als het me niet lukt kan ik bij jou aankloppen?  ;)

htjan160756

Hallo,

Waarom is er geen XBMC voor de Dune?

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

frankp

Kloppen kan altijd  ;)

Wat betreft XBMC: draait niet op de sigma chips in de Dune.
HDI is wel bezig met een speler op basis van een Intel chip waar XBMC wel op kan draaien.