HDI Dune Smart D1

Started by frankp, November 21, 2010, 20:07:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexander2

Quote from: htjan160756 on August 28, 2012, 23:38:52
Hallo,

Met geluid zal het wel werken, ik heb nu geen fil waar het geluid verkeerd loopt.
Maar ik heb gewoon gekeken met of het werkt met ondertitels maar dat kan ik niet vinden.
Ik kan sub kiezen maar meer niet.

Dan heb ik de nieuwste firmware erop gezet (was geen Bèta) maar mis nu wel het weer venstertje.

Groetjes J@n

J@n je staat hier niet alleen met dit probleem ook ik heb dit geprobeerd met MKV files geremux met srt en MKV en een externe srt beide kreeg ik het niet voor elkaar om de srt te timen.
Gelukkig hoef ik dat ook niet maar het zou soms wel handig zijn met bepaalde films.

hoekie

Daar is hoekie ook weer ;)

Na lange tijd vanavond weer een film gekeken met daarna even een demo van de hsdd.

Toch zou ik graag nog even willen terug komen op hikjes in het beeld.

Bij transforners 3 van de hsdd die ik via een hdd in de dune d1 afspeel krijg ik na een aantal seconden een hikje in het beeld alsof ik een frame mis.
Skip ik het beeld terug naar begin krijg ik het niet, wel, wel, niet,niet, wel, nie etc.
De ene keer dus hikje andere keer niet, geen pijl op te trekken dus.

Waar zou dit toch in hemelsnaam in zitten?

Met de xtreamer in combinatie met arcam600 en hd350 had ik het ook al.
Daarom juist oa overgestapt naar de dune, maar met deze heb ik het dus ook.

frankp

Gebruik je dezelfde HDD? Misschien ligt het daar aan?

hoekie

Nope
Zijn 2 totaal verschillende hdds

Ga morgen de dune wel even rechtstreeks op de beamer zetten kijken of ik het dan nog heb

Digi-Bert

Ik heb hetzelfde als ik van de HDD speel. zet ik het zelfde Dune HE kastje aan min PC en stream ik dan naar de Dune => geen probleem. HEt lijkt of de USB interface niet snel genoeg is voor de Dune.

Geen probleem voor mij, ik stream dus gewoon via m'n PC. Ik heb hetzelfde soms met USB stick (bij HD materiaal in geluid).

hoekie

Maar ik heb een interne HDD in de dune D1 zitten.... dat zou geen probleem mogen geven lijkt mij.

Stevox

sinds afgelopen week in het bezit van een Dune smart D1.
Van het begin af aan problemen om een verbinding te maken met mijn zyxel router/modem.

Alles met cat5 aangeloten , vast ip-adres dit ook aangegeven in de router.

Wanneer ik de Dune van achteren aan zet, gaan geen van beide ledjes branden van de rj-45 connector.
Wanneer de dune opstart lichten ze even op en gaan weer uit.

Als ik bij netwerk config kijkt in de dune, zie ik even dat hij een verbinding maakt en deze weer verliest.
Door het modem te resetten of de kabel opnieuw in te pluggen doet hij het soms.

Er is dan mogelijkheid om een verbinding met internet of met mijn pc maken.
Zodra als ik de Dune hellemaal uitzet is er negen van tien geen connection meer.

Wie heeft een idee waar het aan zou kunnen liggen.

Peter.

RonG

Heb je niet een laptop misschien? Sluit deze eens aan op dezelfde kabel en kijk of deze het wel doet.

tumbadora

Quote from: tumbadora on August 25, 2012, 23:05:21
Nu is dit wel opgelost. Ik heb nu weer een ander probleem en dat is dat ik bij 1 hardisk niet zie wat er op staat. Ik zie allemaal afbeeldingen van dvd schijfjes, maar er staat geen titel bij. Ik moet dus eerst op info klikken om te zien welke film het is. Op de andere 2 harde schijven zie ik wel gewoon de titels staan.

Nou ik heb het zelf opgelost. Ik vermeld het hier maar even. Er werd een tekstbestand (dune_ folder) aangemaakt  in de folder waar mijn films stonden. Toen ik deze verwijderd had was alles weer zichtbaar. Het zelfde had ik net ook met Zappiti. Zodra ik op een van de hoesjes klikte, kreeg ik weer een error met met melding dat de URL niet goed was. Ik keek toen weer in de map van mijn NAS waar de films stonden, en ja hoor daar stond ook weer het dune_folder tekstbestand. Deze ook weer verwijderd, en Zappiti werkt nu ook.

advr

Quote from: tumbadora on September 10, 2012, 16:26:28
Nou ik heb het zelf opgelost. Ik vermeld het hier maar even. Er werd een tekstbestand (dune_ folder) aangemaakt  in de folder waar mijn films stonden. Toen ik deze verwijderd had was alles weer zichtbaar. Het zelfde had ik net ook met Zappiti. Zodra ik op een van de hoesjes klikte, kreeg ik weer een error met met melding dat de URL niet goed was. Ik keek toen weer in de map van mijn NAS waar de films stonden, en ja hoor daar stond ook weer het dune_folder tekstbestand. Deze ook weer verwijderd, en Zappiti werkt nu ook.

self service :music:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Stevox

Probleem ondertussen zelf opgelost, Kabel ect is allemaal goed.
Probleem was of is het Zyxel router/modem, door tussen de Dune en Zyxel een switch te plaatsen 10/100Mbit.
Wanneer nu de Dune aan gezet wordt is er altijd een netwerkt verbinding.

Ander problem nu is met mijn synology Nas dat ik geen smb meer heb, met de Dune wel te benaderen NFS maar geen samba vanaf de Nas wel vanaf pc.

Peter.

advr

kan het met rechten te maken hebben?
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Jurgen79

#837
Hey, dit topic heb ik op een of andere manier altijd gemist ;D

Ik heb me altijd iets afgevraagd m.b.t het uitsturen van het geluid. Ik kan uiteraard bitstream of pcm uitsturen. Mijn Marantz SR9600 kan helaas niet overweg met de HD geluidsformaten via Bitstream over HDMI (de boel wordt dan gedownmixed volgens mij?). Normaal gesproken kan ik wel HD geluid via pcm sturen (zo doe ik het ook met de blu-ray speler), maar bij de Dune krijg ik dan alleen een stereo signaal. Zover ik kan zien staan alle instellingen goed, wat doe ik fout (of wordt er geen multichannel pcm uitgestuurd door de Dune?)
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

hoekie

De dune D1 gisteren rechtstreeks op de beamer gezet. (beamer was ff weg wegens wat problemen)
Demo hsdd transforners 3 wel 8x afgespeeld en geen 1x een hikje in beeld.
Dune achter de avr600 gezet en opnieuw de hsdd demo transformers 3 afgespeeld. Helaas daar waren de hikjes weer. Lijkt me nu wel uitgesloten dat het in de dune D1 zit.

chulin

#839
Sinds gisteren in het bezit van een Dune Smart D1.

Eerste indruk is goed, ik vind zowel beeld als geluid beter dan mijn oude mediaspeler (Xtreamer). Toch  heb ik een paar vraagjes?

Welke "jukebox" adviseerden jullie?

Ik heb wel internet verbinding op de Dune ( firmware update gedaan) maar mijn netwerk ziet de speler niet. (Netwerkdetentie is ingeschakkeld  ;) ) Moet ik ergens wat anders instellen?

Verder, zijn bepaalde instellingen waar ik op moet letten?


EDIT: Eindelijk is het gelukt!!!! Netwerk handmatig instellen op de Dune  ;D

Maar nu heb ik nog een probleem zowel met yadis als met Dune Explorer. Ik kan geen folder selecteren omdat de Dune een rare naam geeft naar mijn hardeschijf. Ik krigt  de foutmelding: illegal characters in path
Iemand?
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

chulin

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Ronin79

Mijn media speler is 2 a 3 maanden geleden kapot gegaan, en binnen kort wil ik daar graag een nieuwe voor hebben (eerst maar eens zorgen dat ik
mijn BR speler vervang voor een Oppo 103). Niet zo zeer voor mij zelf maar net zoals het verhaaltje met de Oppo, in een andere topic .. zodat oa. de dochter weer wat tekenfilms kan kijken,
die ik op een schijf heb gezet. En aangezien dat daar erg veel opstaan, is zo'n speler erbij wel weer handig.

Nu ben ik rustig aan het rondkijken, naar oa,. de Dune en de nieuwe A-400 van Popcorn.
Hij hoeft niet aankomende maand aangeschaft te worden, maar kan ook in het nieuwe jaar.
In de woonkamer wil ik dus op ten duur een vervangende, en in de slaapkamer wil ik er later ook een (ook daar kijken de vrouw en dochter wel eens,
als ik bijvoorbeeld voetbal kijk) Mocht later blijken dat de A-400 toch heel goed is, dan gaat die naar de woonkamer, en de Dune naar de slaapkamer.
Ten minste als ik voor een Dune kies. Als ik ervoor kies, wil ik er ook 2 H modulles bij, met in ieder een 3 TB schijf. In de Dune komt een Samsung 256 SSD.
Door 2 aparte modules er bij te kopen, kan ik die ook gebruiken om aan de pc te hangen, en ze vol te zetten. Maken de hardschijven in de modules
toch te veel geluid voor mij (ga ik niet weer uitleggen  ;) ), dan bied de ingebouwde SSD uitkomt. Zo heb je een flexibele opstelling.

Hoe is de Dune eigenlijk, nog wat probleempjes ... of verloopt alles goed ?

Het principe bij een eventuele A-400 word hetzelfde. 256 SSD inbouwen, externe USB 3 erbij.


alexander2

Quote from: SillentWolf on November 17, 2012, 17:30:43
Mijn media speler is 2 a 3 maanden geleden kapot gegaan, en binnen kort wil ik daar graag een nieuwe voor hebben (eerst maar eens zorgen dat ik
mijn BR speler vervang voor een Oppo 103). Niet zo zeer voor mij zelf maar net zoals het verhaaltje met de Oppo, in een andere topic .. zodat oa. de dochter weer wat tekenfilms kan kijken,
die ik op een schijf heb gezet. En aangezien dat daar erg veel opstaan, is zo'n speler erbij wel weer handig.

Nu ben ik rustig aan het rondkijken, naar oa,. de Dune en de nieuwe A-400 van Popcorn.
Hij hoeft niet aankomende maand aangeschaft te worden, maar kan ook in het nieuwe jaar.
In de woonkamer wil ik dus op ten duur een vervangende, en in de slaapkamer wil ik er later ook een (ook daar kijken de vrouw en dochter wel eens,
als ik bijvoorbeeld voetbal kijk) Mocht later blijken dat de A-400 toch heel goed is, dan gaat die naar de woonkamer, en de Dune naar de slaapkamer.
Ten minste als ik voor een Dune kies. Als ik ervoor kies, wil ik er ook 2 H modulles bij, met in ieder een 3 TB schijf. In de Dune komt een Samsung 256 SSD.
Door 2 aparte modules er bij te kopen, kan ik die ook gebruiken om aan de pc te hangen, en ze vol te zetten. Maken de hardschijven in de modules
toch te veel geluid voor mij (ga ik niet weer uitleggen  ;) ), dan bied de ingebouwde SSD uitkomt. Zo heb je een flexibele opstelling.

Hoe is de Dune eigenlijk, nog wat probleempjes ... of verloopt alles goed ?

Het principe bij een eventuele A-400 word hetzelfde. 256 SSD inbouwen, externe USB 3 erbij.

Als je zo allgergisch bent voor bijgeluid dan gooi je je al je bestanden op een externe schijf a la  Western Digital 2TB Elements Desktop 3.5" , PP en gaan met die banaan.
Misschien geen high tech maar stiller dan stil en werkt geheel probleemloos.
Eens in de tijd even afkoppelen en volpompen maar weer.
2Tb is meer dan genoeg voor een paar tv series en filmpjes.

Ronin79

#843
De schijven die jij noemde zijn niet altijd even stil te noemen, ik heb er namelijk 6 van. 2 in de kast, en 4 op  mijn bureau bij de PC.
Ik gebruik ze nu als opslag schijf, en als ik over een jaar of 2 (heb eerst andere kosten) een Server koop, dan dienen ze puur als backup schijven.
De server gaat dan naar de (eigenlijk te smalle) meterkast, en word verbonden met alles hier in huis. De computerkamer, woonkamer en slaapkamer.

De Element schijven heb ik niet allemaal aanstaan, alleen maar 2. Ik verwissel telkens de stroomstekker en de USB, als ik een andere schijf nodig heb.
Dus ik heb nog wat extra stroom adapters liggen voor de Elements. Wat ik totdat ik een centrale server heb .. kan gebruiken bij een mediaspeler.
Het enige waar ik altijd van baal, bij die WD Elements, is; dat er geen aan en uit-knop op zit.

Maar aangezien de planning hierboven, wil ik wel in mijn aankomende speler een SSD hebben. Dan is de speler helemaal stil te noemen.
Ook zal het Internet hier voor de kerst aangepast worden (of in Januari). Glasvezel ligt hier nu, alleen nog een abo afsluiten (100 down en up). Dus draadloos streamen zou ook nog een
optie kunnen zijn. Al ben ik meer een persoon van bedraad (noem mij maar ouderwets  ;)

alexander2

Quote from: SillentWolf on November 17, 2012, 22:34:52
De schijven die jij noemde zijn niet altijd even stil te noemen, ik heb er namelijk 6 van. 2 in de kast, en 4 op  mijn bureau bij de PC.
Ik gebruik ze nu als opslag schijf, en als ik over een jaar of 2 (heb eerst andere kosten) een Server koop, dan dienen ze puur als backup schijven.
De server gaat dan naar de (eigenlijk te smalle) meterkast, en word verbonden met alles hier in huis. De computerkamer, woonkamer en slaapkamer.

De Element schijven heb ik niet allemaal aanstaan, alleen maar 2. Ik verwissel telkens de stroomstekker en de USB, als ik een andere schijf nodig heb.
Dus ik heb nog wat extra stroom adapters liggen voor de Elements. Wat ik totdat ik een centrale server heb .. kan gebruiken bij een mediaspeler.
Het enige waar ik altijd van baal, bij die WD Elements, is; dat er geen aan en uit-knop op zit.

Maar aangezien de planning hierboven, wil ik wel in mijn aankomende speler een SSD hebben. Dan is de speler helemaal stil te noemen.
Ook zal het Internet hier voor de kerst aangepast worden (of in Januari). Glasvezel ligt hier nu, alleen nog een abo afsluiten (100 down en up). Dus draadloos streamen zou ook nog een
optie kunnen zijn. Al ben ik meer een persoon van bedraad (noem mij maar ouderwets  ;)

?
Ik heb er 10 in de kast liggen en zijn stiller dan stil door de behuizing.
Ik kan je niet helemaal volgen een ssd plaatsen in de Dune D1 is dat je bedoeling?

Ronin79

Wat voor de ene stil is, is voor de ander niet zo.
Daarnaast ligt het er soms ook aan; hoe lang de schijven aanstaan, of ze veel gebruikt worden etc.

Maar om even op de SSD in te gaan ...

Klopt, ik wil een SSD in een Dune of de A-400 plaatsen.
Waarschijnlijk een Samsung, maar dat moeten we nog even bekijken.

quattronl

Net een Dune D1 gescoord.
Machtig mooi apparaat maar toch loop ik tegen wat zaken aan.
Wel in dit topic gebrowsed maar kom het antwoord niet tegen.

Als ik naar m'n NAS browse via de verkenner (yadis moet ik nog instellen) dan zie ik al m'n films behalve de iso bestanden. Ze zijn niet zichtbaar, zowel dvd-, als br iso's.  :(
Systeembestanden staan aan, ik heb geen system storage.

Daarnaast: als ik een dvd met menu (en audi_ts en video_ts folder) wil starten dan krijg ik geen menu, hij speelt de losse bestanden af. Ik start het spelen door op de map te staan en op play te drukken.

Kan iemand mij een duw in de goede richting geven?  :angel:
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

mutiara

Hoi ik heb het zo gedaan;
Nas/multimedia/films/
Vervolgens een mapje met het iso bestand dus niet het losse iso bestand maar eerst een mapje met de filmtitel en daarin het iso bestand
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

RonG

Kan met DLNA te maken hebben. Ik kan hiermee ook geen ISO afspelen, via SMB wel.

quattronl

Quote from: RonG on January  4, 2013, 16:01:06
Kan met DLNA te maken hebben. Ik kan hiermee ook geen ISO afspelen, via SMB wel.
Aha. Ik benader de NAS idd via uPNP (=DLNA?)
Zal het eens via SMB proberen (wel eerst m'n netwerkpaden met de juiste syntax invoeren  :confused:). Thx!
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW