HDI Dune Smart D1

Started by frankp, November 21, 2010, 20:07:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Aeron

Kan iemand mij vertellen of ik via de Esata uitgang films via mijn laptop (eveneens met een Esata aansluiting) naar de interne Hdd van de dune kan overzetten?
Of is deze uitgang alleen geschikt om een externe Hdd op aan te sluiten?

WilcoL

Quote from: Durk on November 27, 2010, 18:07:40
wat is nu het verschil met de B1? Behalve dat de een een display/HD heeft en de ander een BR?

Quote from: frankp on November 27, 2010, 18:16:54
Verder geen verschil.

Quote from: Joost.P on November 27, 2010, 21:38:47
Interessant topic. De smart wekt zeker mijn interesse.

Paar kleine vraagjes:
- Worden ondertitels automatisch geselecteerd als er een srt beschikbaar is?
- Kan de delay van de ondertitels aangepast worden?
- Ik zie zelf niet echt een voordeel van de D1 boven de H1, de Dune staat achter de bank en je kijkt natuurlijk naar het scherm. Mis ik iets?

Allemaal waar, maar voor zover ik heb begrepen heb je wél een D1 als basis nodig als je ooit de extensions modules wilt gaan combineren: de D1 fungeert dan als de centrale eenheid.

@Joost.P: als ik vandaag wat tijd heb, zal ik eens naar je ondertitelvragen gaan kijken...

Groeten, Wilco
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Durk

Het enige voordeel van het display is wanneer je de dune gebruikt voor muziek. Voor mij hoeft dat display ook niet.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

frankp

Quote from: WilcoL on November 28, 2010, 10:29:46
Allemaal waar, maar voor zover ik heb begrepen heb je wél een D1 als basis nodig als je ooit de extensions modules wilt gaan combineren: de D1 fungeert dan als de centrale eenheid.

@Joost.P: als ik vandaag wat tijd heb, zal ik eens naar je ondertitelvragen gaan kijken...

Groeten, Wilco

Volgens mij heb je niet persé de D1 nodig, maar kan het ook met de H1 en de B1. Maar daar zullen we de verhalen vanzelf over horen.

Srt's heb ik ook nog niet getest, maar de delay van ondertiteling kan sowieso aangepast worden, zowel - als +

Het voordeel van het display heb ik ook nog niet gevonden, maar ik hoop dat er in de toekomst meer info getoond gaat worden.

Denon Focal

Zowel de H1, D1 als de B1 zijn basiseenheden waar andere op aan te sluiten zijn, extensie modules hebben 2 letters en een cijfer (1 is eerste gen. 2 wordt de gen. die werkt met de nieuwe sigma )
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

jowi

Het is natuurlijk 'gewoon' een dune in een minikastje, verder niets nieuws onder de zon... firmware etc. is hetzelfde als alle andere spelers. Pak een review over een andere Dune en je had al kunnen weten dat het een goed apparaat is :)

Wel een tip, ik zie aan de screenshots in de openingspost dat je geen gebruik maakt van de auto-framerate. Je bron is 23.97Hz en je speelt het nu hard af op 59.94Hz. Ik weet niet of dit komt omdat je tv wellicht geen 24Hz aan kan? Ander gewoon de autoframerate op 24/50/60 zetten.

frankp

Klopt, tv kan geen 24Hz aan. Autoframerate staat inderdaad op 24/50/60.
Volgende upgrade: nieuwe tv  8)

jowi


WilcoL

Quote from: frankp on November 28, 2010, 11:26:56
Klopt, tv kan geen 24Hz aan. Autoframerate staat inderdaad op 24/50/60.
Volgende upgrade: nieuwe tv  8)


Idem dito bij mij: wordt dan ook een tikkie groter. Maar dat zal nog even duren hier: eerst een ander huis...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

frankp

Heb helaas gisteren wel last gehad van wegvallend geluid bij het kijken van een DVD (video_ts).
Een keer of 3 tijdens de film dat er een paar keer achter elkaar een seconde geen geluid was.
Van de week eens testen of het bij een andere DVD ook is.

Jammer dat niet altijd alles te vinden is in HD formaat  :-X

jowi

Quote from: frankp on November 28, 2010, 12:37:52
Heb helaas gisteren wel last gehad van wegvallend geluid bij het kijken van een DVD (video_ts).
Een keer of 3 tijdens de film dat er een paar keer achter elkaar een seconde geen geluid was.
Van de week eens testen of het bij een andere DVD ook is.
Is een bekend probleem bij de huidige firmware, bij veel dvd's heb je nu een kleine geluidspauze tussen chapters. Wordt aan gewerkt.

frankp

Na wat problemen met standby en NAS heb ik van de aardige helpdesk mensjes van HDI een nieuwe firmwareversie gekregen welke blijkbaar
op stapel staat voor een snelle release.
Heeft iemand ander al ervaring met de firmware met versienummer 101203_2124_test?

Het lijkt erop dat er wat meer opties in zitten in de setup met als belangrijkste (vind ik) instellingen voor het display  :clapping:
Het is helaas nog niet zo veel, maar als in in het Home Screen een map selecteer komt nu de naam van die map in het display te staan, oftewel
we kunnen muziek afspelen zonder de tv/beamer aanzetten  :pompom:
Gaat dus de goede kant op!!

Voor de liefhebbers hier de downloadlink

Aeron

Hoi Frank,

Kun je mij vertellen welke problemen je ondervonden hebt met nas en standby, en hoe je deze hebt opgelost?
Ik krijg morgen namelijknde wifi adapters voor mijn dune smart en mijn ac ryan en wil dit ook gaan combineren.

Is de firmware die je nu gebruikt nog in beta?
Ik heb nu de laatste beta erop staan (via de site) en ik ondervind geen problemen.
Is er een changelog beschikbaar?

frankp

Ik zet de Smart altijd in software-standby zodat de NAS functie beschikbaar blijft en de interne schijf dus bereikbaar is.
Het probleem wat ik had was dat de Smart zichzelf soms vanuit software-standby in hardware-off zet, dus helemaal uit.
Erg irritant aangezien ik 'm dan weer aan moet zetten om de schijf weer bereikbaar te maken.

Maar zoals het er nu uit ziet is het probleem niet opgelost met de nieuwe firmware  :(

Ik denk dat de firmware die ik heb gehad de nieuwe beta gaat worden. Helaas geen changelog...

Joost.P

Quote from: WilcoL on November 28, 2010, 10:29:46


@Joost.P: als ik vandaag wat tijd heb, zal ik eens naar je ondertitelvragen gaan kijken...

Groeten, Wilco

Toevallig nog tijd gehad om er naar te kijken  :inlove:?

jowi

Quote from: Joost.P on November 27, 2010, 21:38:47
- Worden ondertitels automatisch geselecteerd als er een srt beschikbaar is?
- Kan de delay van de ondertitels aangepast worden?
Zoals bij alle Dune spelers; ja en ja. De srt moet wel dezelfde filenaam hebben als de source, en er kan er dus maar 1 (!) zijn. Wil je meerdere subtitles hebben, dan zul je ze in een container als MKV moeten muxen.

WilcoL

Quote from: Joost.P on December  7, 2010, 10:51:26
Toevallig nog tijd gehad om er naar te kijken  :inlove:?

Oei; heel slecht! Ik zal mijn bevindingen even delen.

Je kunt selecteren of je internal of external subs als default wilt laten weergeven, dus antwoord op jouw eerste vraag is "ja". Let wel: voor BD-ISO's of folders kun je géén externe subs gebruiken! Voor srt's kun je voort ook de delay aanpassen.

Player werkt echt enorm goed bij mij, ben zeer tevreden! Moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat sommige zaken best verborgen onder de knopjes op de afstandbediening zitten.

Voor de rest niets dan lof (en ik ga die beta-FW eens downloaden vanavond Frank!),

Groeten, Wilco
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Joost.P

Super. Beiden dank!
Nu zit ik alleen nog met de lipsync problemen..

WilcoL

Quote from: Joost.P on December  7, 2010, 14:23:28
Super. Beiden dank!
Nu zit ik alleen nog met de lipsync problemen..


Al wat BR's gekeken en nog niet één keer een lip-synch issue gehad!!! Gewoon kopen dat ding!!!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

frankp

Ook hier geen lipsync problemen. (Smart loopt via AV receiver en 15mtr HDMI kabel naar beamer)

Joost.P

Ook niet met 720 of 1080 rips?
Het lijkt toch vrij vaak voor te komen.
Zie bv.:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=106943.0
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=25699

Ik wil de speler voor mijn vader kopen maar die zit zeker niet te wachten op extra handelingen als het instellen van de lipsync.

WilcoL

Nee, helemaal nog niets gezien. Maar hangt wellicht ook samen met mijn Denon: ik heb überhaupt nog nooit lip-synch issues gehad...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Aeron

Ik heb zojuist de D-Link dwa-140 wifi adfapter aangesloten, en wat instellingen gedaan, zoals de ssid en de beveiliging plus de key (Kan dit niet automatisch by the way?)
Maar ik kan de dune nergens in mijn netwerk vinden.
Ik heb boven een AC Ryan Mini staan en deze kan de Dune ook niet vinden.
Kan iemand mij helpen?
Ben niet zo'n ster (Nog niet ;) ) in netwerk streamen!

WilcoL

Check het ip-adres in je Dune, maak dit statisch (als het dat al niet is, anders zelf iets invoeren in dezelfde range -dus alleen de laatste 2 of 3 getallen aanpassen- op je Dune) en zorg dat het subnetmask hetzelfde is als dat van je router. Dan zou het prima moeten werken eigenlijk...maar ik raad je wel aan om het eerst even bekabeld te proberen. Wifi can be a b*tch...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Aeron

Quote from: WilcoL on December  7, 2010, 19:20:10
Check het ip-adres in je Dune, maak dit statisch (als het dat al niet is, anders zelf iets invoeren in dezelfde range -dus alleen de laatste 2 of 3 getallen aanpassen- op je Dune) en zorg dat het subnetmask hetzelfde is als dat van je router. Dan zou het prima moeten werken eigenlijk...maar ik raad je wel aan om het eerst even bekabeld te proberen. Wifi can be a b*tch...

Dank je Wilco.
BedRaad is helaas geen optie op dit moment, vandaar de wifi adapter.
Kan ik dieinstellingen gewoonwijzigen in de setup-> netwerk?