Vraag Luxman L550

Started by WilliamB, November 21, 2010, 18:21:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WilliamB

Hallo,
Ik heb een vraag over een Luxman versterker.
Ben in bezit van een Luxman receiver L550 uit 1983.

Laatst had ik deze te koop staan.
Werd gelijk een bod gedaan van 400 euro!! Deze koper vertelde mij dat als mijn versterker 30 jaar oud is hij problemen begint te krijgen met het koelsysteem.
Hier zit olie in en deze verdampt langzaam.
Als dit gebeurd dan kan hij zijn warmte niet meer kwijt en gaat stuk.
Hij is dan niets meer waard en de kosten zijn dan zo hoog dat reperatie niet rendabel is.
Klopt dit ??
Weet iemand hoeveel zo`n versterker nog waard is?
Dit is puur interessese , waarschijnlijk ben ik toch niet van plan om deze te verkopen.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

SB MARANTZ

Je bedoeld de heat-pipe.
Het geen wat door die man wordt beweerd valt wel mee.

Wat de versterker waard is wordt zeker niet alleen door een smetteloos frontpaneeltje bepaald.
Soldeerverbindingen en elco'tjes slijten het hardst en zijn gezien de leeftijd wel aan vervanging toe.
Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
[email protected]

WilliamB

Dat dacht ik wel.
Klinkt verder nog goed
Nog bedankt voor je uitleg
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Geert

#3
Ik zag laatst een advertentie op marktplaats, geplaatst door Highender, van een Luxman L-570.  Ook dit was een klasse A versterker van 50 watt net als jouw L-550. Hier vroeg men de lieve somma voor van € 1.500. Veel geld voor een versterker van een jaar of twintig oud. Echter als ik deze had kunnen krijgen voor € 1.000 had ik het meteen gedaan.

Zelf heb ik namelijk een L-540 van Luxman gehad, waar ik ooit nog een keer mee in de Homestudio heb gestaan. Na deze een jaar of negen heb gehad te hebben was deze ook aan een reparatie toe vanwege oververhitting. Destijds heb ik deze voor een appel en een ei kunnen laten maken voor ongeveer € 250, waarbij ik dus duidelijk gematst werd door Paul Meerhof van Audioscript. Aangezien ik toen een heel goed bod kreeg om de L-540 te verkopen, heb ik deze toen verkocht voor ongeveer € 1000. Temeer omdat ik niet zat te wachten op nieuwe reparaties. Van deze verkoop heb ik tot op vandaag nog altijd spijt. Er zijn vele versterkers die goed klinken, echter bij dit soort versterkers klinkt het niet alleen goed maar leeft het geluid ook. Kortom een klasse apart dus. Ik kan me wel voorstellen dat je hier een bod op hebt gehad van € 400. Mocht deze nog goed werken, dan zou ik deze versterker zeker niet wegdoen en al helemaal niet voor € 400.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

frank2

wenw audio, de eigenaar heeft een lange tijd oude Luxmann verzameld, hij kan je precies zeggen hoeveel deze nog waard is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

SB MARANTZ

Knap zonder het apparaat aan een onderzoek onderworpen te hebben.
Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
[email protected]

ajbeefde

Quote from: SB MARANTZ on November 29, 2010, 15:01:47
Knap zonder het apparaat aan een onderzoek onderworpen te hebben.

;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

WilliamB

Ja klopt, het hangt inderdaad van veel factoren af. Uiterlijk zegt niet alles.

Had hem een aantal maanden geleden te koop staan op marktplaats samen met een Cassetedeck JVC DD-9.
Het liep storm met biedingen.
Heb later toch besloten om ze niet te verkopen en de advertentie verwijderd.

Er wordt nu nog steeds gemailt of ik deze toch niet wil verkopen.


SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

solitaire

Als er zo veel vraag naar is, omschrijf het apparaat tot in de puntjes, en laat de belangstellenden opbieden.



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

WilliamB

Het is weer een hele tijd geleden, maar ik heb mijn Lux toch gehouden.
De versterker is geheel gereviseerd, en afgeregeld, en ik ben blij dat ik deze niet heb verkocht.

Erg goed geluid voor zo`n versterker van 28 jaar.
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

TheoPrime

#10
Quote from: wbrands on March 27, 2012, 17:02:42
Het is weer een hele tijd geleden, maar ik heb mijn Lux toch gehouden.
De versterker is geheel gereviseerd, en afgeregeld, en ik ben blij dat ik deze niet heb verkocht.

Erg goed geluid voor zo`n versterker van 28 jaar.


Netjes hoor goed besluit. Ik laat de mijne (Technics) denk ik ook reviseren, is nu al zo'n 18 jaar oud, en met de nodige ouderdom verschijnselen.
Stereo: Mark Levinson No 532H - Classé cp-50, Sony xa-7es, Stello da100 Signature, JBL Century gold
      Kabels: Inakustik, Nordost, LAT International, Xindak, Supra Sword