Raafie's slaapkamer ht'tje - Update Mei foto's

Started by Raafie, November 21, 2010, 01:31:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

Quote from: Raafie on March 17, 2011, 19:10:00
Oke, bedankt allebij ( of allebei ? ) Dan ga ik voor de normale versie! Het grootste gedeelte zit toch onder de sub zoals je al zegt.

Beiden  ;D

Quote from: -chiel- on March 17, 2011, 19:10:22
En dezelfde als ik heb!
Heeft iedereen met zwarte kef's soms een matzwarte FF sub? :)

Die combi hoort gewoon  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Raafie

Haha wel toevallig. Ik heb trouwens gisteravond ook Band of Brothers op blu ray besteld en heb hem nu al in mn handen. Straks lekker kijken!
Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

Martijnst1990

Oh dat word genieten  8) Tip: wacht met kijken (als dat lukt) tot je BK staat te spelen en dan met name de aflevering is Bastogne  :thumbs-up:

Oh enne.. mooie keuze, die BK. Ken hem zelf niet, maar als ik de verhalen zo lees moet het echt een pracht sub zijn!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Rob Eric Blank

Gefeliciteerd met een BK, die heb ik twee weken terug besteld!

skyfox

Have fun met je nieuwe aanwinst!! Ik moet nog heel even wachten voordat ik zelf aan het echte sub-geweld kan beginnen.

En inderdaad, BoB - Bastogne is wel heeeeeel erg gaaf met een sub erbij. Hoop dat je huis na afloop nog staat  :angel:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Raafie

Dan ben ik benieuwd naar die aflevering met de BK. Vandaag trouwens ff een kastje gehaald voor mijn blurays e.d. Ze pasten niet meer in mn tv meubel!
Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

Robbert54

Bastogne is idd echt een goeie subscene! Ik zie trouwens dat je je center boven de tv opstaan, denk je niet dat je nog wat winst kunt halen qua surround bubbel door hem iets naar beneden te kantelen??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Raafie

Dat is inderdaad een goed idee. Hij stond eerst zelfs als naar boven gekanteld! Toen heb ik hem dus gewoon waterpas gezet maar inderdaad niet naar onder gekanteld. Morgen maar eens kijken of ik er iets onder kan leggen ofzo. Als ik uit huis ga dan ga ik sowieso mijn speakers allemaal beter plaatsen.
Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

Raafie

Ik heb alvast maar een Subdude aangeschaft voor als mijn sub arriveert!

Ik ben trouwens ook aan het kijken naar een nieuwe reciever of processor met losse amp. Tweedehands is ook een optie. Ik heb nog niet kunnen luisteren, maar over Marantz heb ik goede verhalen gehoord mbt stereo. Icm de KEFs klinkt Marantz denk ik wel lekker, wat warmer dan onkyo. Ik zat te kijken naar de sr6004 of sr6005 of de sr7005. Is dit niet overkill, zo'n dure reciever voor mijn KEFs? Of zal het echt vele malen beter klinken dan mijn onkyo sr508? Wellicht is een sr5004 met emotiva xpa5 ook een optie? Ik hoor graag jullie mening hier over.
Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

MLCinema

Quote from: Raafie on March 31, 2011, 15:02:11
Ik heb alvast maar een Subdude aangeschaft voor als mijn sub arriveert!

Ik ben trouwens ook aan het kijken naar een nieuwe reciever of processor met losse amp. Tweedehands is ook een optie. Ik heb nog niet kunnen luisteren, maar over Marantz heb ik goede verhalen gehoord mbt stereo. Icm de KEFs klinkt Marantz denk ik wel lekker, wat warmer dan onkyo. Ik zat te kijken naar de sr6004 of sr6005 of de sr7005. Is dit niet overkill, zo'n dure reciever voor mijn KEFs? Of zal het echt vele malen beter klinken dan mijn onkyo sr508? Wellicht is een sr5004 met emotiva xpa5 ook een optie? Ik hoor graag jullie mening hier over.

Mijn mening is dat je met elk van de genoemde types erop vooruit zult gaan ten opzichte van de Onkyo. Natuurlijk maak je met de SR7005 een mega stap en kun je je afvragen of je speakers wel het maximale uit de versterker halen. Andersom is dat natuurlijk wel zo. Maar dan wil je op een gegeven moment weer andere speakers etc... Meest optimale Marantz zou denk ik de SR6005 zijn. Ook die weet veel meer uit je speakers te halen als de Onkyo en je hebt minder het gevoel dat het overdreven is.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Raafie

Bedankt! Maar wat bedoel je met het goevoel dat het overdreven is?
Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

GijsP

Ik zou in dit geval ook gaan voor de SR6005. Maar hij bedoelt denk ik dat je met de SR7005 een reciever hebt die 'overkill' (zoals je het zelf zegt) is voor je speakers..
| Marantz SR7009 | Sony SDP3700 | Klipsch: 2 x Reference II R-28F/R-25C/2 x R-14S/2x Jamo S602 | Klipsch R-115SW + Anti-Mode 8033 + Auralex Gramma | Media Server + Plex

Martijnst1990

Gaat wel lekker snel met de upgrades hier zeg! Ik zit zelf ook te denken aan een nieuwe receiver. De SR6005 lijkt mij ook erg mooi en schijnt ook lekker te matchen met marantz. Als je voorlopig nog niet van plan bent om ook de speakers te upgraden dan lijkt de SR6005 mij en erg mooie optie.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Quote from: GijsP on April  2, 2011, 07:27:45
Ik zou in dit geval ook gaan voor de SR6005. Maar hij bedoelt denk ik dat je met de SR7005 een reciever hebt die 'overkill' (zoals je het zelf zegt) is voor je speakers..
Receiver is in geen geval overkill voor je speakers. Andersom kan wel. Denk dat je even toekomst gericht moet kijken. Denk je in de nabije toekomst nog een speakerupgrade te doen dan is de 7005 natuurlijk een voordeel, maar het moet gek gaan wil de 6005 tekortkomen.

Volgens mij ondersteunt je Onkyo alle nieuwe formaten dus je zou gezien je stereo voorkeur ook voor een stereoversterker met pass through functie kunnen gaan. Zal altijd beter klinken dan stereo op een receiver.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

GijsP

Quote from: The Vampire on April  2, 2011, 17:28:18
Receiver is in geen geval overkill voor je speakers. Andersom kan wel. Denk dat je even toekomst gericht moet kijken. Denk je in de nabije toekomst nog een speakerupgrade te doen dan is de 7005 natuurlijk een voordeel, maar het moet gek gaan wil de 6005 tekortkomen.

Ik ben het volledig met je eens! Dat was ook mijn redenering voor de 6005. (wat de overkill betreft; ook dat klopt, ik verwoorde alleen even wat ik dacht dat kamidio daar mee bedoelde ;))
| Marantz SR7009 | Sony SDP3700 | Klipsch: 2 x Reference II R-28F/R-25C/2 x R-14S/2x Jamo S602 | Klipsch R-115SW + Anti-Mode 8033 + Auralex Gramma | Media Server + Plex

Raafie

Thanks allemaal voor de reacties. Ik denk dat ik dan inderdaad beter voor de sr6005 kan gaan, aangezien ik nog geen plannen heb om nieuwe luidsprekers te kopen. Bovendien kan de sr6005 de meeste ook wel aansturen. En anders kan ik er altijd nog een amp aanhangen toch? Binnenkort maar eens gaan luisteren.
Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

Raafie

Heb tijdens het werk ff nagedacht over wat ik wil met mijn set. Ik wil hebben : Dikkere surround dan ik heb met mijn huidige onkyo en een betere stereo weergave.
Een surround reciever met goede stereo is erg duur.. Dus ik dacht, ik kan ook een losse stereo versterker erbij kopen. Dus bijvoorbeeld een Marantz sr5005/sr6005 combineren met de pm6003. Gaat dat werken dan? Ik wil niet de hele tijd van kabels wisselen. Maar hoe moet ik dit klaarspelen? Hopelijk weet iemand van jullie het.
Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

Robbert54

Quote from: Raafie on April  4, 2011, 17:30:40
Heb tijdens het werk ff nagedacht over wat ik wil met mijn set. Ik wil hebben : Dikkere surround dan ik heb met mijn huidige onkyo en een betere stereo weergave.
Een surround reciever met goede stereo is erg duur.. Dus ik dacht, ik kan ook een losse stereo versterker erbij kopen. Dus bijvoorbeeld een Marantz sr5005/sr6005 combineren met de pm6003. Gaat dat werken dan? Ik wil niet de hele tijd van kabels wisselen. Maar hoe moet ik dit klaarspelen? Hopelijk weet iemand van jullie het.
volgens mij wat ik eerder al aangaf. Stereo met passthrough functie, weet alleen niet of de PM6003 dit heeft.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Raafie

Heb helemaal over die reactie heen gelezen! Ik zal eens even zoeken welke Marantz dit heeft.

*edit: Zie dat de pm7004 passthrough heeft. Hoe gaat dit in zijn werk dan?
Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

screw

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Raafie

Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

screw

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Robbert54

Quote from: Raafie on April  4, 2011, 17:40:27
Heb helemaal over die reactie heen gelezen! Ik zal eens even zoeken welke Marantz dit heeft.

*edit: Zie dat de pm7004 passthrough heeft. Hoe gaat dit in zijn werk dan?
ow goeie! even denk hoe dit ook al weer gaat.

Volgens mij (als ik het fout heb hoor ik het wel) sluit je dan je fronts aan op je stereo. en eventuele bronnen (cd speler) en voor surround gebruik je dan een passthrough knop waardoor de stereo de fronts aanstuurt en je receiver de rest de decoding kan dan ook door je receiver worden gedaan. (Blu ray speler dus aansluiten op receiver)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Raafie

Dat klinkt wel oke opzich en helemaal niet ingewikkeld. Totaal prijs zou dan zo'n 1700 euro zijn, evenduur als de sr7500. Begin ik toch weer te twijfelen. Misschien moet ik even wachten totdat Marantz met de nieuwe modellen komt.. Die zullen toch wel in Augustus weer komen?
Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

Robbert54

Je kunt ook de tweedehandsmarkt in de gaten houden. Komt nog wel eens wat moois voorbij voor weinig. Maar hoeveel waarde hecht je aan surround? en wat mis je nu in surround met je onkyo?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo