Blu-Ray: Pacific

Started by WillyP, November 17, 2010, 21:44:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WillyP

Indertijd kon de serie op televisie me niet zo bekoren. Op een gegeven moment kwam ik er niet meer aan toe. Doordat die stomvervelende reclame je steeds uit je concentratie haalde? Of doordat de kwaliteit op TV nu eenmaal niet zo denderend is?

Op BR heb ik nu alle afleveringen gezien en heb ik mijn mening toch bijgesteld. Veel afleveringen vond ik indrukwekkend, met name 9 hakte er wel in. Ik zal verder niets verklappen maar op een gegeven moment begin je gewoon een hekel aan de Japanners te krijgen. Extra's en zo ben ik nog niet aan toegekomen.

Over het beeld niets dan goeds (op een paar kleinigheden na, kom ik zo op terug). Wel moet ik nog steeds wennen aan die grassprieten die zo gedetailleerd in beeld verschijnen. Mijn BR speler is direct via HDMI aangesloten op mijn LCD scherm. Ik heb geen HDMI ingang op mijn voorversterker en ook geen by-pass dus het geluid komt gewoon binnen via coax. Dat vond ik goed genoeg. Wel valt me op dat in de sound track heel veel diep laag zit. Een beetje overdreven misschien.

Verder viel me iets eigenaardigs op. Ik ben serieus, het was dus echt geen bloed, maar twee maal traden er vreemde effecten op bij het beeld. Eenmaal bij iemands ogen en eenmaal bij iemands mond: er verschenen rode vlekken en het ging gewoon om mensen die liepen, het had dus niets met gevechten of andere bloedige zaken te maken. Het beeld werd gewoon vlekkerig.

Overigens kostte de set me 40 € bij MM. Bij Saturn was de prijs toen hetzelfde maar schijnt nu gezakt te zijn. Het zij zo.

Groet,

Willy

svmnb

#1
Velen met mij op dit forum keken reikhalzend uit naar deze serie.

Persoonlijk was ik niet lyrisch na de serie afgekeken te hebben. Het zag er mooi uit (720p dowloads) en was overduidelijk met liefde en zorg gemaakt. Het kon mij alleen maar matig boeien.

Wat ik bij Band of brothers had, miste ik in deze serie:personages met diepgang en dimensies. Kan aan mij liggen, maar BoB was tien keer boeiender om te kijken. Voor een paar tientjes zal ik de BD's wel oppikken en nog eens kijken, maar voorlopig ren ik niet naar de winkel.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

ajbeefde

Quote from: svmnb on November 18, 2010, 12:00:08
maar voorlopig ren ik niet naar de winkel.

Waarvan acte, we hebben de desbetreffende winkeliers geinformeerd....  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

MLCinema

Stiekem hoop ik dat mijn lieftallige vriendin mij deze cadeau doet :D..
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Nooff

Niets mis met deze serie, ik heb me erg vermaakt en zie dit dan ook los van BoB. Ik heb em mezelf al cadeau gedaan, top release!

mradem

Ik vermaak me tot nu toe met deze net zoveel als met BoB. Top serie wat mij betreft ;).
Geluid van de BD is echt geweldig.

german

Ik heb hem ook en vind deze serie zeer de moeite waard!
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

Zymotic

Quote from: mradem on November 27, 2010, 22:38:43
Ik vermaak me tot nu toe met deze net zoveel als met BoB. Top serie wat mij betreft ;).
Geluid van de BD is echt geweldig.

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Surrounds worden ook zeer goed gebruikt.

vik

Ik heb pas geleden de box op Blu ray gekocht en helemaal afgekeken.

Ik vind dit een top serie, en eigenlijk wel wat beter als BOB.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

blue-eyes

Stond vandaag bij de FRS voor 50 euro, normale prijs?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

celerontje

Als je goed rondkijkt is-ie stukken goedkoper te krijgen. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!