Rare Beeldformaten BBC

Started by Communicator, October 4, 2003, 14:23:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Communicator

Sinds enige weken valt me op dat de BBC rare beeldformaten hanteert. BBC 1 heeft op mijn BB-TV standaard onder en bovenaan balken, maar is GEEN Widescreen uitzending (althans, mijn Pana geeft dit niet aan). BBC 2 maakt het nog bonter: Daar heb ik ook aan de zijkanten balken.........

Meer mensen hier  'last' van?

Gaeje

gebruikt bbc niet 14:9 ofzo
veel tv's hebben 14:9 optie
en iedereen vraagt zich altijd
af waarvoor dit dient

J.A.F._Doorhof

14:9 is vaak een zgn non-linear strech optie om van 4:3 nog een beetje redelijk breedbeeld te maken.

Wat het kan zijn is dat je overscan niet geheel goed is op je TV, heb je hetzelfde probleem wel eens met DVD's ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

StrayDog

Is bij mij pcies hetzelfde bij BBC 1 en 2 op een Philips BB.
Nooit op andere zenders of dvd's gezien.

mindset

BBC doet bijna alles in 16:9. Via de satelliet werkt dat hier perfect, ze sturen netjes mee wat wel en niet widescreen is.

Op de kabel is het hier in elkaar gedrukt naar 4:3 letterbox, niet altijd even handig. Zeker omdat veel BBC content (zeker dingen als het nieuws) zo gekaderd zijn dat je ze goed met pan&scan kan weergeven zonder echt iets te verliezen van het beeld. Wel erg zonde dat ze er niet palplus oid van maken voor de kabel, dat lijkt me technisch niet zo'n probleem als je een anamorphe 16:9 bron hebt.

Communicator

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  4, 2003, 18:09:42
14:9 is vaak een zgn non-linear strech optie om van 4:3 nog een beetje redelijk breedbeeld te maken.

Wat het kan zijn is dat je overscan niet geheel goed is op je TV, heb je hetzelfde probleem wel eens met DVD's ?

Nog nooit eerder last gehad, nooit problemen met DVD. Bekijk jij de overscan niet met een cali?

crazyman

Die rare beeld formaten heb ik ook sinds een jaar of zo.
Dit ligt echter aan de kabelboer. Deze gebruiken tegenwoordig BBC van de satelliet en niet meer via straalverbinding.
Aangezien er ook nog steeds mensen zijn met een 4:3 tv ( ik dus  ;) ) heeft de kabellaar de ontvanger op letterbox ingesteld. Maar zo nu en dan krijg je, denk ik, al letterbox opgestuurd van de BBC wat resulteerd in een beeld in een zwartkader (zowel boven als onder zwart dus).

Ik zie dit beeld (zwart kader) vaak bij sport wedstrijden ...

mzzl, Remco
Spank  your own monkey all you want, but leave your hands off of mine !
(Beavis & Butthead)
Mijn DVD Shit

Communicator

Helder.......Ik kijk er toch nauwelijks naar, alleen TopGear...maar daar heb ik geen lest mee......... ;D

Shorty

BBC gebruikt een soort gemiddelde tussen 4:3 en 16:9 zodat iedereen een beetje hetzelfde beeld krijgt.

VrGR,

Bart J.

PaulB.

Quote from: Communicator on October  6, 2003, 19:54:38
Helder.......Ik kijk er toch nauwelijks naar, alleen TopGear...maar daar heb ik geen lest mee......... ;D
Precies, zet de tv op wide dan. Die dikke kop van Jeremy Clarkson is al dik genoeg ;D ;)

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!