Up to date maken Denon Pma-970 zinvol?

Started by Get, November 15, 2010, 11:26:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Get

Ik heb een Denon PMA-970 uit waarschijnlijk 1981 of daaromtrent. Hij is tot '98 op specificatie gehouden door de importeur (ten tijde van vorige eigenaar). Ik heb 'm lange tijd ongebruikt laten staan en heb nu bij gebruik gemerkt dat hij niet meer okselfris klinkt. Zou een servicebeurt met vervangen van (misschien alle) elco's en evt. nog wat versleten onderdelen zin hebben als je ervan uitgaat dat dat toch laten we zeggen €600,- kost (schatting ook met vervangen sommige aansluitingen)? Het is een niet te beantwoorden vraag eigenlijk, maar ik zou graag willen weten of de verschillen enorm kunnen zijn. Iemand een goed inschattingsvermogen? (Ik heb een andere versterker gekocht, maar die valt nogal tegen vooralsnog zeker ivm de al te horen potentie vd Denon, dus vandaar mijn wikken en wegen tussen upgrade of een andere kopen).
JMR Offrande Supreme - Ecosse MS2.3 - Euphya Alliance 280 -  Furutech G-320Ag - C.E.C. TL51XR - L.A.T. IC-200 Mark II  - Dual CS731Q - Audio Technica AT33ML - Luxman T-115 - vdHul Integration Hybrid

Kjelt

Heel lastig aangezien ik me serieus afvraag of het geluid dat jij in gedachten hebt (van de oude Denon) niet een soort van herrinnerings geluid is net als dat die ene fles wijn die je ooit op vakantie in Frankrijk dronk zo lekker was maar nu niet meer te drinken is?
Maar stel dat dit niet het geval is dan zou ik gewoon eens gaan luisteren naar wat modernere versterkers, er is nogal wat veranderd de laatste 30 jaar (bv Denon gebruikt nu FETS in de eindtrappen ipv transistoren). Het zou me niets verbazen als je dat geluid wat killer vind dan je oude versterker. De kast is tegenwoordig in ieder geval niet meer voorzien van warm notenhout  :D
Reparatie zou ik dan eens doen bij een wat goedkopere persoon, ik ken wel iemand die je een vrijblijvende prijsopgave kan doen, als je me PM'd dan geef ik je wel zijn email adres.

Get

Ik ken de versterker pas een paar weken. Had hem gekocht, omdat het er een was die ik zo nodig MOEST hebben (idd wijn uit lang vervlogen jaren), maar ik was toendertijd helemaal niet met hifi bezig. Ik heb ook een pma-777 die ik al wel lang heb en die is in verhouding een lachertje (te oud misschien) en ik heb een 2ehands Unico gekocht wat iig een modernere is. Die versterker doet het bij mij niet goed (totaal geen controle over een wollig waardeloos laag en midden/hoog lijkt achter een muur te zitten). Ik krijg waarschijnlijk vandaag nieuwe buizen binnen, maar verwacht niet dat het daardoor op 970-niveau komt. Ik pm je wel even voor het adres.
JMR Offrande Supreme - Ecosse MS2.3 - Euphya Alliance 280 -  Furutech G-320Ag - C.E.C. TL51XR - L.A.T. IC-200 Mark II  - Dual CS731Q - Audio Technica AT33ML - Luxman T-115 - vdHul Integration Hybrid