Meet & Greet @ The Chamber of Dreams (13-11-2010)

Started by CoSo, November 14, 2010, 19:36:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

celerontje

Quote from: HTip on November 15, 2010, 19:55:14
Overigens voor stereo mogen de nagalmtijden zelfs nog wat hoger liggen...
Chinese Gong in je HT zetten? ;D

De grafiek is inderdaad jaw-dropping, maar het toont ook pijnlijk hoe zo verrekte lastig het is om het laag onder controle te krijgen.
Ik zou inderdaad ook de puntjes op de i zetten, want ik heb zelf gehoord dat je verrekte close zit, net even het laag iets meer halt toeroepen zou fantastisch zijn! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Sonic Circle

Quote from: celerontje on November 15, 2010, 20:18:24
You said it, man. Nobody fucks with the Bossche Bol! ;D

Dat kan ik me goed voorstellen, want ik vond het netjes opeten van zo'n bol al moeilijk genoeg ;)

advr

Quote from: Sonic Circle on November 15, 2010, 20:58:46
Dat kan ik me goed voorstellen, want ik vond het netjes opeten van zo'n bol al moeilijk genoeg ;)

oefening baart kinst... :coffee: :coffee: :clapping:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

CoSo


Sonic Circle

Quote from: advr on November 15, 2010, 21:01:31
oefening baart kinst... :coffee: :coffee: :clapping:

Jullie nemen de originele tekst niet letterlijk genoeg in relatie tot mijn reactie :D. Of figuurlijk, eigenlijk.

advr

Quote from: Sonic Circle on November 15, 2010, 21:06:52
Jullie nemen de originele tekst niet letterlijk genoeg in relatie tot mijn reactie :D. Of figuurlijk, eigenlijk.

de wens in de vader van de gedachte :P :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

kermit

Hele mooie verslagen heren. Leuk om te lezen. Vandaag dus geen HD950 kijken maar flink lezen...... ;D :coffee:

Sonic Circle

Quote from: advr on November 15, 2010, 21:31:39
de wens in de vader van de gedachte :P :P

Ik heb een chocolade-slagroom fetish inderdaad ;).

Excuses Philip, zal weer back on topic gaan! :D.

SV..S

Wat een verslagen, heerlijk geschreven met veel humor en informatie.
Het duizelt me gewoon een beetje. :o

In gedachten zit ik al smullend van een Bosse bol, terwijl de lasagne nog steunt in mijn maag te genieten van the black knight die af en toe weg duikt achter Jaap's gordijntje  :D

ik raak wel heel benieuwd naar dit HT-Paradijs  :inlove:




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

celerontje

Quote from: Sonic Circle on November 15, 2010, 21:36:56
Ik heb een chocolade-slagroom fetish inderdaad ;).
Hopelijk reikt die fetish niet tot de slaapkamer; wordt zo'n rommeltje... ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Niet actief

Quote from: advr on November 15, 2010, 14:26:15@Thingman: "operatie Moorkoop"..... dat valt me dan weer tegen van je. Dat is zoiets als The Chamber of Dreams vergelijken met jouw surround set! :o :o
Een Bossche Bol is GEEN Moorkop :-X :-X :-X
Voor de rest een prachtig verhaal en helemaal waar!
Ad,

Oeps, linguïstisch zijspoortje wordt me niet vergeven...   :nopompom:
Operatie Moorkop vond ik lekkerder bekken dan Operatie Bossche Bol...

Was het verschil niet pure choco voor de Bossche Bol en melkchoco voor de Moorkop?

Niet actief

Quote from: HTip on November 15, 2010, 19:39:22Erg leuk om te lezen hoe begaan je bent (geweest) met ons project en dat je eigenlijk net zo blij met het resultaat bent als wij.
Het heeft ook sterk te maken met verantwoordelijkheidsgevoel. Bij mijn grootste project heeft een klant op mijn aanwijzingen een dedicated ruimte letterlijk uit de grond gestampt en die investering in bouw en akoestiek kostte hem in totaal 90.000 euro en ontelbare werkuren, terwijl de ruimte zelf een set van bijna 250.000 euro herbergt.
Dat ging over deze ruimte: http://www.soundscapes.nu/design.html
Het verantwoordelijkheidsgevoel slaat natuurlijk terug op die investering: wat als het niet naar wens zou zijn... als het niet goed genoeg zou klinken...
Ik realiseer me uiteraard dat alles relatief is, en dat ook een investering van 3000 euro in akoestiek voor veel mensen een aderlating is die evengoed m'n uiterste inzet en integriteit in advies vergt, maar bij het bovenstaande project, dat 4,5 jaar in beslag nam en plaatsvond in een stadium waarin het kennisniveau minder uitgebreid is als nu, heb ik best weleens overwogen naar welk land ik zou vluchten, mocht het nergens naar klinken.  :angel:

Quote from: HTip on November 15, 2010, 19:39:22Jouw professionele verslag ga ik in mijn eigen topic plaatsen. Ik heb reeds een indeling in mijn hoofd, dus dat gaat goedkomen. Ik ben vereerd met een plaatsje op jouw referentiepagina en zal jouw bezoekers dan makkelijk naar het eindrapport leiden, zonder 320 pagina's te hoeven afstruinen. Verder zit ik aan te denken om de delen die te maken hebben met de akoestiek ook in die sectie van de inhoudsopgave op te nemen, zodat ook de werkzaamheden die hebben geleid tot het resultaat duidelijk te volgen zijn.
Ik zag het framework dat je hebt gemaakt al. Dat wordt ook een mooi afgerond geheel om naar te kunnen verwijzen.

Quote from: HTip on November 15, 2010, 19:39:22Vanzelfsprekend ben je welkom als we de volgende stap in akoestiek en beeld hebben gemaakt, maar dat hoor je tegen die tijd wel. Je hoeft wat mij betreft ook niet te wachten tot een volgende M&G. Kom je gewoon weer lekker wandelen in onze mooie omgeving.
Dat zal ik zeker onthouden! En mocht je vervoersproblemen hebben met de Broadband dan kan en wil ik eventueel ook iets regelen met een aanhanger, aangezien ik een trekhaak heb...

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Het is weer een gezellige boel weer hier :pompom:

Quote from: SV..S on November 15, 2010, 21:47:06
In gedachten zit ik al smullend van een Bosse bol, terwijl de lasagne nog steunt in mijn maag te genieten van the black knight die af en toe weg duikt achter Jaap's gordijntje  :D
:clapping: Prachtige zin :worship:

Quote
ik raak wel heel benieuwd naar dit HT-Paradijs  :inlove:
De wachtlijst is lang, maar als je bereid bent te wachten, dan wil ik je er best opzetten ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: ThingMan on November 16, 2010, 01:02:56
Het heeft ook sterk te maken met verantwoordelijkheidsgevoel. Bij mijn grootste project heeft een klant op mijn aanwijzingen een dedicated ruimte letterlijk uit de grond gestampt en die investering in bouw en akoestiek kostte hem in totaal 90.000 euro en ontelbare werkuren, terwijl de ruimte zelf een set van bijna 250.000 euro herbergt.
Dat ging over deze ruimte: http://www.soundscapes.nu/design.html
Het verantwoordelijkheidsgevoel slaat natuurlijk terug op die investering: wat als het niet naar wens zou zijn... als het niet goed genoeg zou klinken...
Ik realiseer me uiteraard dat alles relatief is, en dat ook een investering van 3000 euro in akoestiek voor veel mensen een aderlating is die evengoed m'n uiterste inzet en integriteit in advies vergt, maar bij het bovenstaande project, dat 4,5 jaar in beslag nam en plaatsvond in een stadium waarin het kennisniveau minder uitgebreid is als nu, heb ik best weleens overwogen naar welk land ik zou vluchten, mocht het nergens naar klinken.  :angel:
Ik heb dat project vanaf de zijlijnen meegemaakt en ik weet nog dat je me gezegd had dat je daar "nachtmerries" van hebt gehad. Dit was zo'n project dat niet mocht falen. Lijkt me onaangename hoge druk, maar het is je wel gelukt!

Quote
Ik zag het framework dat je hebt gemaakt al. Dat wordt ook een mooi afgerond geheel om naar te kunnen verwijzen.
Ik heb jouw eindrapport in mijn topic geplaatst en de bezoekers van jouw site op een eenvoudige wijze door de meer dan 320 pagina's geloodst. Ik ben nog niet helemaal klaar met de inhoudsopgave, maar ook dat is In Progress ;)

Quote
Dat zal ik zeker onthouden! En mocht je vervoersproblemen hebben met de Broadband dan kan en wil ik eventueel ook iets regelen met een aanhanger, aangezien ik een trekhaak heb...
Bedankt voor het aanbod! Ik heb ook een trekhaak en zelfs een aanhanger. Ik zal dit weekend het een en ander meten en dan zal ik je dat laten weten (via een antwoord op jouw mail). Komt helemaal goed. Ik denk trouwens dat we voor jouw advies gaan en dus 1 module van 30-5000Hz, maar dit weekend weet ik dat zeker.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Niet actief

Quote from: HTip on November 16, 2010, 23:05:30Ik heb dat project vanaf de zijlijnen meegemaakt en ik weet nog dat je me gezegd had dat je daar "nachtmerries" van hebt gehad. Dit was zo'n project dat niet mocht falen. Lijkt me onaangename hoge druk, maar het is je wel gelukt!
Klopt, het is boven elke verwachting geworden, maar ik wist dat uiteindelijk ook pas nadat ik er voor het eerst daadwerkelijk muziek heb kunnen beluisteren.
Voordien en nadien heb ik nooit meer zo overtuigend gereproduceerde muziek gehoord. Het is bij die ene luisterervaring gebleven, maar dat is goed genoeg...

Quote from: HTip on November 16, 2010, 23:05:30Bedankt voor het aanbod! Ik heb ook een trekhaak en zelfs een aanhanger.
Gelukkig... ik vond het me toch een end, afgelopen zaterdagavond op de terugrit naar mijn eigen woonplaats...  ;D

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!


SV..S

Quote from: HTip on November 16, 2010, 22:57:05

De wachtlijst is lang, maar als je bereid bent te wachten, dan wil ik je er best opzetten ;)

ik zou kunnen zeggen ''ik ben een geduldig iemand'' maar dat ben ik niet :D

ik kan misschien voordringen door mijn tegelsnijder mee te nemen >:D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

blue-eyes

Wie weet, ik heb beloofd dat ik de maanden december en januari ook in Limburg ga helpen, dus wie weet ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HTip

Quote from: SV..S on November 17, 2010, 19:37:13
ik zou kunnen zeggen ''ik ben een geduldig iemand'' maar dat ben ik niet :D

ik kan misschien voordringen door mijn tegelsnijder mee te nemen >:D
Wat jullie allemaal niet verzinnen om bovenaan de wachtlijst te komen :clapping:

Maar je hebt gelijk. Die tegelvloer moet eindelijk eens worden afgemaakt. Tegelijk met een dorpel tegen het licht vanuit de andere kelder. Nu nog de tijd vinden. Heb tussen kerst en nieuwjaar een weekje vrij en dat lijkt me een ideaal moment ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Blue-Eyes on November 17, 2010, 19:46:56
Wie weet, ik heb beloofd dat ik de maanden december en januari ook in Limburg ga helpen, dus wie weet ;)
Als je je een keer verveelt en niet 's avonds hoeft te werken, dan weet je waar je naartoe kan. En in januari hangt dan misschien ook al de HD950!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive