Welk type condensatoren voor filter gebruiken

Started by MasterTeejoo, November 14, 2010, 17:11:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MasterTeejoo

Hoi,

Welk type condensatoren moeten er gebruikt worden voor een speaker filter?
Ik ben bezig met een center speaker van visaton (center couplet).

Op de site van visaton staat een filter met de waarden voor de condensatoren, maar niet welk type.
Moet ik de bipolaire de MKT of de MKP hebben?

Alvast bedankt.

Gr Theo.

dre73

een beetje afhankelijk van de plaats in het filter.....
maar het komt een beetje neer op:hoe hogerht frequentiegebied hoe beter de kwaliteit.

doe maar eens een plaatje van het filter.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

MasterTeejoo


MasterTeejoo

Hmmm, verkeerde filter.

De laatste moet het zijn.

Interficior

Maar welk deel is niet duidelijk dan? Bij elke condensator staat erbij wat ze willen!
Take it or lease it

MasterTeejoo

Bij een condensator staat MKP.
Bij al die andere staat Spez. Moet ik bij deze condensatoren bipolaire de MKT of de MKP hebben?

dre73

de 6.8uF mag wel een beetje kwaliteit hebben.(mkp)
voor die andere zou ik mkt nemen of een elco.

voor de 22 zou je ook bv 15uF elco en 6,8uF mkp kunnen nemen(mijn voorkeur)

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.


dre73

misschien dat wima mkp10`s voor de laagdrivers ook een prima keus is.

oeps,erg prijzig zie ik :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Interficior

Quote from: MasterTeejoo on November 14, 2010, 19:00:09
Bij een condensator staat MKP.
Bij al die andere staat Spez. Moet ik bij deze condensatoren bipolaire de MKT of de MKP hebben?
Er staat "ELKO Spez.". Dus ze willen dat je er een elko indoet, en het spez. slaat waarschijnlijk op het feit dat het dus een bipolaire, en liefst met gladde folie moet zijn. In andere Visatonontwerpen hebben ze het namelijk over Elko Rauh als ik mij niet vergis.

Als je er echter een MKT indoet bijvoorbeeld is dat niet erg hoor!
Take it or lease it