Plasma enhacer pro storing?

Started by mauricebakker, November 13, 2010, 23:47:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mauricebakker

Vandaag mijn 60pk950 binnengekomen.....wow wat een waanzinnig groot beeld :o
Aangesloten op mijn UPC hd decoder, geeft de tv op 3 meter een prima beeld, zeker met de hd uitzendingen.

Nu is mijn vraag: enige maanden terug heb ik van een mede forum lid de PEP 1000-pro overgenomen en heb de PEP op de LG even aangeloten, maar wat mij opvalt is dat het beeld regelmatig even op zwart gaat (fractie van een seconde) tijdens tv uitzendingen, dit uitvallen gebeurt dus niet zonder de PEP en sluit ik een defecte kabel uit...

Heb ik een kat in de zak gekocht, of is dit een bekend fenomeen en staat er een instelling niet goed in de PEP (ik heb de PEP op fabrieksinstellingen gezet)?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Maurice

BarcoCRT

De PEP 1000-pro is uit het stenen tijdperk, als het om de scaling-engine gaat. Hij lijkt me geen toegevoegde waarde te hebben op een nieuw scherm, daar zal altijd een veel modernere scaler in zitten. De scaler kan geen echte HD signalen goed de-interlacen. Ofwel, leuk voor een plasma van 5 jaar oud of meer, maar anders heb je er niks aan in jouw setup.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

J.A.F._Doorhof

Voor sd materiaal scheelt het enorm op 99% van de plasma en tv's.
De faroudja is inderdaad beperkt voor sd maar doet dit wel enorm goed.

Je kan even experimenteren met de verschillende inputs en outputs, heel soms gebeurde het dat BV poort 1 niet goed werkte maar poort 2 wel.
Waarom is me een raadsel tot op de dag van vandaag.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mauricebakker

Tsja, vanwege het 1e antwoord ben ik gaan twijfelen....stenen tijdperk klinkt niet hoopvol voor mijn nieuwe plasma?

Gaat mijn beeldkwaliteit nu wel of niet vooruit met de pep aangesloten op mijn upc hd ontvanger (waarop ook sd uitzendingen zijn)

ook heb ik een dv12s2 dvd speler, ga ik hier verbeteringen in zien, anders verhuis ik de pep naar de afdeling "te koop"

alvast bedankt voor het meedenken..

J.A.F._Doorhof

Gewoon uitproberen.
SD materiaal word er gegarandeerd beter op, HD materiaal doet hij niets mee.
Ik snap dit soort reacties eigenlijk nooit, als iemand wat roept dan is dat toch geen reden om maar blind het apparaat weer te koop te zetten z?
Je hebt de plasma en je hebt de PEP, ik zou zeggen aansluiten en testen, vind je het niets dan kun je hem te koop zetten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"