Frutselizer

Started by jowi, November 12, 2010, 14:32:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jowi

Frutselizer 1.8
http://frutselizer.20ten.nl/download/frutselizersetup1.8.msi


//1.8
// - freeware version, no popups.
//
//1.7.3
// - series: check for '...' (married ... with children) etc.
// - series: result column sorting on xx hour(s) went wrong
// - music: if no cd cover art available, previous cover art was used (if any). Replaced with 'sorry no pic' image
// - series: added searchmode for specific A*H*T* discussions like c-dex501, c-hous7e11, c-fris3e17 etc
// - series: removed 'german' from seriesfilter (e.g. Family Guy - German guy episode mimatch and others)


-------------------------------------------------------
Frutselizer 1.7b

Downloadlink: http://frutselizer.20ten.nl/beta/FrutselizerSetup1.7b.msi

Daar is ie dan, versie 1.7. Nog even als beta, er is zoveel veranderd dat ik hem nog niet helemaal 100% final durf te noemen, maar ik wil ook niet langer wachten met releasen. Dus, als je hem wilt proberen, hou rekening mee dat e.e.a. misschien nog niet helemaal goed gaat.

In grote lijnen bevat deze versie nu naast de al bekende HDTV series zoekmogelijkheden, nu ook de mogelijkheid om naar (full) bluray's te zoeken en hoge kwaliteit HDTV materiaal zoals films etc. Dit kan aan de hand van informatie van info van http://www.themoviedb.org/ . Ook hier natuurlijk weer de bekende 'HQ' knop om te kunnen wisselen tussen hoge kwaliteit en de mindere (x264 etc) kwaliteit. Naast bluray/films is er ook de mogelijkheid om naar muziek te zoeken, mbv album info van o.a. Last.FM en Discoggs. Je kunt zowel naar albums zoeken, als naar performances en optredens, concerten live registraties etc.

Voor alle duidelijkheid, in feite is de tool een luxe zoekmachine rondom NZBindex, alles wat de applicatie doet zou je ook met de hand kunnen vinden, echter... dan ben je wel een tijdje bezig. Met de tool is het een kwestie van aanklikken en gaan. Dat is ook meteen het verschil met FTD of spotnet, deze tool bevat (nog) geen 'spots' en dergelijke, het is puur een applicatie die jou zoekcriteria probeert te matchen aan een NZB bestand. Ik denk wel dat het programma met deze opties een stuk volwassener en completer is, en nog meer toevoegt boven het met de hand zoeken :)

Ik heb veel aandacht gegeven aan de wijze van zoeken van met name blurays en movies om zo goed mogelijk zaken te herkennen, ook dingen die niet zo voor de hand liggen. Ook wordt er, indien aanwezig, in de .NFO bestanden gekeken voor informatie als bijv. IMDB tags, als bijv. de naam klopt maar de IMDB niet, is het geen match. Ook wordt er gefilterd met info uit de NFO bestanden, als je bijv. HQ zoekt, en uit de gevonden naam blijkt niet dat het geen HQ is, maar in de NFO staat bijv. 'x264' dan wordt ie alsnog verwijderd uit de selectie, dat soort dingen. Jammer genoeg kun je nooit alles gaan vinden, sommige posters gebruiken om begrijpelijke redenen onherkenbare namen. Daarvoor zul je echt bij de diverse communities moeten zijn. Wie en wat dat zijn laat ik aan je eigen fantasie over :)

Hou er verder wel rekening mee dat alle info die je ziet, van services van derden afkomstig is, en soms gaat dat niet even snel.

Voor de freaks wat release notes:

// 1.7
// - major UI overhaul colors and controls
// - feature: added movie search (based upon TMDB)
// - feature: added music search (based upon Last.FM)
// - removed banners for tmdb, tvdb and last.fm
// - optimalisatie: betere afhandeling rssreader/download/details via xmlnodes
// - sorteren van favorieten lijst
// - movie: 4 voudige search zowel op volledige naam, naamdelen, acroniemen en consonanten
// - movie: deep search op .nfo inhoud als aanwezig (check op IMDB overeenkomst indien en steekwoorden)
// - vertaling 'uur dagen dag bestanden delen missend' naar engels in resultaatviews
// - bugfix uncheck HQ vóór er een movie is gezocht geeft crash
// - removed 'nl' from seriesfilter, too small for filtering and too common acronym
// - info (NFO) viewer voor series/music/movies (indien NFO aanwezig)
// - added 'prefer HQ' setting for series/music/movie for using HQ on or off by default (more results means more items with less quality)
// - filter/size/results settings voor movie/music uitgebreid en toegevoegd
// - preferred sortmethod toegevoegd aan settings (resultaten default sorteren op size of age)
// - bugfix: sorteren views ging mis na vertaling 'dagen uren etc'.
// - bugfix: movie sorting werkte niet na meervoudige nzb rss feed
// - series met : of - werden niet altijd gevonden
// - series: nfo deep checken op x264 xvid etc
// - series acronyms... e.g. 'spartacus: gods of the arena' --> c-sgota
// - series resultview sorting en checken op dubbels zoals movies
// - simplified download context menu, just 1 option, 'download'
// - Soundex algorithm for comparing acronym movie search results
// - bugfix: app crashed on some machines due to obfuscation settings
// - download progress bar toont nzb/srt filenaam(en)
// - movie: 5e zoekmethode bd-naam en c-naam als naam is 1 woord
// - added app.manifest for UAC control and autorun as admin (request) if needed
// - betere disclaimertekst / follow me on twitter icon toegevoegd + links naar tvdb, tmdb, discoggs, lastfm etc
// - music: concert live performance etc. filter in settings
// - show details/NFO menu alleen enabled voor single item selectie niet voor multiple
// - music: caching van discogs findartistimage
// - series: Come Fly With Me (2010) --> "Come Fly With Me", V (2009) --> "V 2009" dilemma solved
// - theTVDB initialisatie: language standaard op English (scheelt opstarttijd)
// - series id nummers uit de zoekresultaten, net als bij favorites


Wat screenshots:

Opstartscherm:


Het icoontje met de 'i' geeft aan dat er een NFO bestand is, die kun je met de rechtermuisklik bekijken:




Downloaden van de NZB's laat nu ook de namen zien:


Uitgebreide settings voor series etc in aparte tabbladen:


Zoeken van bluray's:


En HDTV movies, in dat geval een low quality item, met .NFO info:
(low quality omdat het een custom/re-encode is)


Settings voor movies/blurays op apart tabblad:
(let op de zoekresultaten, bd-tlkgn voor 'The Long Kiss Goodnight' bluray 8)


Zoeken naar muziek:


Muzieksettings op apart tabblad:


Zoeken naar concerten, live performance etc van een artiest, zo vind je bijv. van Pearl Jam op deze manier een 1080i HD aflevering van Saturday Night Live waarin ze een optreden verzorgden:


(bij switchen naar concerts/performances wordt het album gedeelte gedisabled)



Have fun :)

Automaat

Reading the HTForum is learning every day!!

jowi

downloadlinkje staat trouwens onderaan de post. Het is een RAR bestand maar even naar zip hernoemd omdat ie anders niet mee mag.
Het is een heel kleine windows .NET executable geschreven in C#.

svmnb

Goeie actie, jowi. Vanavond maar eens proberen. Klinkt veelbelovend, maar een selectieve lijst maken met eigen shows zou zeker welkom zijn. :clapping:
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

jowi

Quote from: svmnb on November 12, 2010, 15:37:55
Goeie actie, jowi. Vanavond maar eens proberen. Klinkt veelbelovend, maar een selectieve lijst maken met eigen shows zou zeker welkom zijn. :clapping:
ja dat was ook de bedoeling, maar ik krijg die calendersite waarin je je series aan/uit kan zetten ( http://pogdesign.co.uk/cat/showselect.php) niet goed gescraped binnen... als ik direct in de browser kijk gaat het goed, haal ik hem zelf in de software binnen dan staan de checkboxjes bij de series er niet, die worden denk ik ergens lokaal via een cookie ofzo opgehaald, eens kijken wat ik daar aan kan doen :)

Pos

Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

jowi

#6
Dropdown toegevoegd voor seizoensselectie, en de HQ filtering wat strakker gezet. Seizoensselectie is niet realtime, ik ben bezig om die info bij http://thetvdb.com vandaan te halen, samen met wat artwork, maar daar moet ik even goed induiken. Heb ook het max aantal resultaten naar 100 gezet.

In ieder geval kun je nu wat makkelijker de afleveringen onderscheiden. Zal later iets maken zodat je een heel seizoen in 1x kan downloaden. De nzb dan bedoel ik :)

(oh ja de zip even hernoemen naar rar)

blue-eyes

#7
Quote from: jowi on November 12, 2010, 14:32:15
Weet niet of dit een goede plek is, en of het uberhaupt 'mag' van de admins...

maar ik heb even heel snel iets in elkaar geflanst als opzetje voor een wat grotere 'tool' om op een wat vriendelijker manier tv series te kunnen downloaden. Let wel, de tool download geen content, maar haalt alleen de NZB op die je wilt. Downloaden moet je nog zelf. Het is een hele ruwe opzet, maar ik ben wel benieuwd wat jullie er van vinden :)

Nogmaals, als dit te ver gaat voor het forum, laat me even weten.

Geen problemen hiermee.
We hebben alleen problemen met de CONTENT plaatsing, uiteraard niet met de tooling waarmee dit gezocht kan worden.



Ik denk een mooi initiatief voor veel leden ;)



p.s. Ik heb hier niets aan ik, ik download niet. Maar als ik een verzoek in mag dienen :D :D :D (een mooie GRATIS :D :D)  CD, DVD en BD database progje. Beter dan freeware, net zo goed als de koop programmatuur. Simpel invoerscherm, etc. ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

EJ

PM, sommige domme breinlozen zijn het niet eens met zoek tools, kijk maar eens naar de f t d omgeving.

Jeroen de Waal

Ga het zelf niet gebruiken maar toch geprobeerd....

Opbouwende kritiek...werkt hier niet op Win7 64bit.


Jeroen.

blue-eyes

Quote from: EJ on November 13, 2010, 13:03:13
PM, sommige domme breinlozen zijn het niet eens met zoek tools, kijk maar eens naar de f t d omgeving.
Nog een opmerking:

Het progje graag wel hosten bij een ander provider, niet hier.
Dan zijn we wel zo goed als rond.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Pos

Quote from: Jeroen de Waal on November 13, 2010, 13:12:44
Ga het zelf niet gebruiken maar toch geprobeerd....

Opbouwende kritiek...werkt hier niet op Win7 64bit.


Jeroen.

Het werkt hier wel op win7-64.
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

jowi

#12
Quote from: Blue-Eyes on November 13, 2010, 13:22:18
Nog een opmerking:

Het progje graag wel hosten bij een ander provider, niet hier.
Dan zijn we wel zo goed als rond.
Doe ik! Ik zal de attachements uit de post weghalen.
Downloadlink op Rapidshare: http://rapidshare.com/files/430575113/SeriesFrutsel.rar

Het moet wel werken op win7/64. .NET 2.0 runtime niet aanwezig? Zou standaard moeten zijn op win7.

maxtrash

geinig programmaatje wat kan uitgroeien tot iets heel handigs.
op conceptueel niveau: denk ik dat de kracht van het programma zou kunnen liggen in het feit dat je zoekresultaten (m.n. tekst) gaat opsplitsen in de attributen die daarin gecodeerd zijn (serie, seizoen, episode, releasesgroep, formaat, grootte bestand, nieuwsgroep, leeftijd posting, etc.) en dat je dan via die attributen gegevens gaat collecteren van andere bronnen (bijv. plaatjes, omschrijvingen etc.). Bovendien kun je dan ontdubbelen (bijv. postings in meerdere nieuwsgroepen).

jowi

Quote from: maxtrash on November 13, 2010, 13:53:20
geinig programmaatje wat kan uitgroeien tot iets heel handigs.
op conceptueel niveau: denk ik dat de kracht van het programma zou kunnen liggen in het feit dat je zoekresultaten (m.n. tekst) gaat opsplitsen in de attributen die daarin gecodeerd zijn (serie, seizoen, episode, releasesgroep, formaat, grootte bestand, nieuwsgroep, leeftijd posting, etc.) en dat je dan via die attributen gegevens gaat collecteren van andere bronnen (bijv. plaatjes, omschrijvingen etc.). Bovendien kun je dan ontdubbelen (bijv. postings in meerdere nieuwsgroepen).
Dat is ook allemaal grotendeels de bedoeling :) dit is slechts een opzetje. Probleem met een opzetje is dat het snel gemaakt is, echter dan moet je het uit gaan werken... het is wel de bedoeling dat het wat meerwaarde heeft over het standaard zoeken op nzb's.

Jeroen de Waal

Quote from: jowi on November 13, 2010, 13:33:01
Het moet wel werken op win7/64. .NET 2.0 runtime niet aanwezig? Zou standaard moeten zijn op win7.

Ja werkt nu wel, denk dat ik te ongeduldig ben oid. Mijn probleem.


Jeroen.

Martinus

............

Jeroen de Waal

#17
Jowi's Serie Downlaod NZB Frutsel???  ;)


Jeroen.

jowi

hehe... tja... haastige speod he? :D

Jeroen de Waal

Ach ja zal niet van invloed zijn op het programma toch?............Alhoewel zie ik op het door jou geplaatste screenshot dat The Big Bang Theory omgekeerd (aflopend) wordt weergegeven.
Niet teveel omgekeerd doen he  :P >:D


Jeroen.

Wijx wondere wereld

Wat voegt het nou toe t.o.v. FTD?
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Madhouse

Jowi, wat doe je??? Zo komen we nooit van onze verslavingen af  :D

Goed werk!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jeroen de Waal

Quote from: Wijx wondere wereld on November 13, 2010, 15:38:56
Wat voegt het nou toe t.o.v. FTD?

Denk dat het grote verschil vooral is...dat je bij F T D afhankelijk bent van de posters en dat het progje van Jowi automatisch de nieuwste/beste nzb's van de gekozen serie weergeeft.


Jeroen.

jowi

#23
Precies... zelf zoeken is natuurlijk altijd beter, maar ik kreeg dit idee een beetje toen ik aan een vriend uit probeerde te leggen wat je allemaal moest doen om 'te downloaden met usenet'. Na het nzb verhaal haakte hij al af ;) toen dacht ik laat ik eens proberen iets te maken wat makkelijker of vriendelijker werkt. Maar goed of dat zo is moet maar blijken natuurlijk... het idee dat je de keuze beperkt door alleen voor series te kiezen, en de keuze kwalitatief te verhogen door de gebruiker niet lastig te vallen met allerlei tags, is denk ik wel aardig. Ook de (toekomstige) koppeling tussen calender/network info en meta-info (imdb etc) en de nzb is redelijk innovatief. Uiteindelijk moet je ook je favoriete series in kunnen stellen en laten monitoren :) En het is gewoon leuk om te maken :)

Ik heb inmiddels mijn Newsleecher zodanig ingesteld dat ie altijd draait, en dat ie een bepaalde folder monitort. Zodra ik met deze tool (of een andere) een nzb in die folder opsla (over het netwerk) dan pakt newsleecher hem meteen op, haalt hem binnen, repaired & extract... het gaat dan allemaal bijna automatisch.

Even als teaser, de connectie met theTVDB werkt ook al, inclusief plaatjes en series/episodes etc info.. nu dit nog integreren met de rest :)

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749