Office 2011 voor de Mac

Started by CineSmurf, November 11, 2010, 14:27:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CineSmurf

Ik zag dat de Engelse versie inmiddels uit is en de Nederlandse binnenkort komt.

Op dit moment werk ik (thuis) met Office 2008 voor de Mac en op mijn werk met 2007 voor Windows. De verschillen vind ik echt irritant groot. Ik hoop dat de nieuwe office versie voor de Mac meer op de windows versie lijkt (het liefst zou ik die gewoon op mijn mac draaien, maar dan wel onder osx...). Weet iemand of je ergens een proefversie kan downloaden om te zien hoe de nieuwe Office is?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

HAL

Quote from: CineSmurf on November 11, 2010, 14:27:44
Ik hoop dat de nieuwe office versie voor de Mac meer op de windows versie lijkt

Grappig. Ik hoop het tegenovergestelde. Dat de Macversie dus niet meegaat in dat rare lintgedoe en zo. Maar ze schijnen nu als 2 druppels water op elkaar te lijken heb ik begrepen. Inclusief de add on om het lint weer om te zetten naar de oude lay-out... :)

CineSmurf

Ik ben vooral bang dat ik straks voor veel geld een officepakket koop en het niet echt een verbetering tov 2008 versie is...

Je zou een soort button moeten hebben dat ie er Mac-achtig uitziet of juist Windows-achtig. Ik loop me op de Mac altijd een breuk te zoeken naar de juiste commando's.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Rednaxela

Als het goed is, is hij vandaag in NL uitgekomen.

http://tweakers.net/nieuws/70458/microsoft-brengt-office-for-mac-2011-uit.html

Ik heb zelf nog geen Office voor de Mac, dus ben wel van plan om deze aan te schaffen.
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

Audiofiel

Quote from: HAL on November 11, 2010, 14:41:28
Grappig. Ik hoop het tegenovergestelde. Dat de Macversie dus niet meegaat in dat rare lintgedoe en zo. Maar ze schijnen nu als 2 druppels water op elkaar te lijken heb ik begrepen. Inclusief de add on om het lint weer om te zetten naar de oude lay-out... :)

Geen add-on nodig, je kunt dit in de voorkeuren gewoon aanzetten. Lint of menubalk (doe mij de laatste maar).

Ik ben 3 weken geleden bij M$ geweest voor een demo van Office 2011 en het is weer meer van hetzelfde. Weinig revolutionairs. Behalve de prijzen en licenties, die zijn voornamelijk omhoog gegaan. :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Ik gebruik al tijden OpenOffice, probleemloos, (relatief) snel en GRATIS!

Audiofiel

Ik gebruik liever iWork eerlijk gezegd. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

CineSmurf

En toch blijf ik de behoefte houden 'm even te willen proberen voor ik 'm koop.  :nopompom:
Kan je 'm niet ergens als trial downloaden ofzo?

MM is wel een tip. Ga eens kijken of ze 'm bij mij bij de Saturn geinstalleerd hebben.

Bij Surfspot is ie trouwens 56 euro (UK versie met Outlook).
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

garmtz

Quote from: Audiofiel on November 11, 2010, 15:06:48
Ik gebruik liever iWork eerlijk gezegd. ;)

Nooit mee gewerkt... Opent die ook xls, doc etc.?

Audiofiel

Wat ik trouwens mateloos irritant vind aan het nieuwe Office is het logo van Powerpoint. Dat klopt niet en dat willen de account managers in Schiphol maar niet begrijpen. Ik ben na de demo vertrokken zonder dat ze snapten wat er mis mee was. Ook de hint naar Powerpoint versie Escher bleef onbegrepen.




Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HAL

PP is sowieso het meest misbruikte programma van M$. Vreselijk al die goedbedoelde presentaties...

Audiofiel

Quote from: garmtz on November 11, 2010, 15:10:19
Nooit mee gewerkt... Opent die ook xls, doc etc.?

Zeker. En uiteraard ook xlsx, docx, pptx bestanden. En je kunt zowel MS Office bestanden inlezen als wegschrijven (naast het eigen formaat).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Quote from: Audiofiel on November 11, 2010, 15:11:49
Wat ik trouwens mateloos irritant vind aan het nieuwe Office is het logo van Powerpoint. Dat klopt niet en dat willen de account managers in Schiphol maar niet begrijpen. Ik ben na de demo vertrokken zonder dat ze snapten wat er mis mee was. Ook de hint naar Powerpoint versie Escher bleef onbegrepen.






Zie eigenlijk ook niet waarom het niet zou kunnen...

garmtz

Quote from: Audiofiel on November 11, 2010, 15:18:59
Zeker. En uiteraard ook xlsx, docx, pptx bestanden. En je kunt zowel MS Office bestanden inlezen als wegschrijven (naast het eigen formaat).

Stoer!

Audiofiel

Quote from: garmtz on November 11, 2010, 15:19:33
Zie eigenlijk ook niet waarom het niet zou kunnen...

Blijven kijken :hehe:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Joep


HAL


JeKa

Volgens mij is de P de enig die niet klopt wanneer je ervan uitgaat dat er met een "lint" wordt gewerkt?

Audiofiel

Knip eens een smalle strook papier uit en probeer dan alle logo's te maken. Bij eentje loop je stuk. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: JeKa on November 11, 2010, 17:01:52
Volgens mij is de P de enig die niet klopt wanneer je ervan uitgaat dat er met een "lint" wordt gewerkt?

Precies.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

VlisChris

Schitterend foutje. Dat ze dat niet gezien hebben joh.
Ach, zo zie je maar dat het mensenwerk is. Ook boeken die uitgegeven worden door grote uitgeverijen staan regelmatig schrijf/typfouten in, ondanks dat ze door een hele zwik mensen bekeken en gelezen worden om juist dat eruit te halen ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

CineSmurf

Inmiddels Office voor de Mac (incl. outlook) besteld bij Surfspot voor 55 euro  :clapping:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

CoSo

Quote from: CineSmurf on November 19, 2010, 11:10:10
Inmiddels Office voor de Mac (incl. outlook) besteld bij Surfspot voor 55 euro  :clapping:
Outlook gaat alleen niet werken met MobileMe en volgens mij ook niet met iTunes.

botsen

P = gelukt

Wat is nou het probleem met die lintletter?

Pjotr

Ik heb 'm gisteren binnengekregen. Wat een verademing t.o.v. Office voor Mac 2008! Eindelijk hebben ze fasoenlijk het lint overgenomen in de Mac versie. Ik vind dit in Office 2007 en 2010 erg prettig werken. In Office voor Mac 2008 zocht ik me rot naar bepaalde mogelijkheden. Maar nu kan ik probleemloos aan de slag op m'n mac.

Quote from: CineSmurf on November 19, 2010, 11:10:10
Inmiddels Office voor de Mac (incl. outlook) besteld bij Surfspot voor 55 euro  :clapping:
Da's nog veel :D...ik heb 'm voor €18,75 bij Surfspot (ben medewerker van een hogeschool).
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+