RU connected kabels getest door homecinema magazine & AVblog

Started by RU connected, November 10, 2010, 22:50:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RU connected

Vandaag is er een review verschenen van onze kabels op homecinema magazine en ze zijn erg positief. Lees hier de review van onze kabels.

http://www.homecinemamagazine.nl/2010/11/review-ru-connected-hdmi-coaxiale-en-optische-kabels/

Ook AVblog heeft de kabels van RU connected aan een test onderworpen:

Vaak ondergeschoven kindje, soms zwaar overgewaardeerd: de kabels tussen je audio-video apparatuur. Afgeschrikt door exemplaren van honderden euro's wagen de meeste mensen zich niet aan een zoektocht naar betere kabels.Test: HDMI en audio kabels van RU Connected

RU Connected is een nieuw merk dat claimt HDMI en andere av-kabels te leveren van "topkwaliteit zonder high-end prijzen". Maken ze dit waar – en zo ja: hoe dan?
Lees de review van de RU connected kabels op AVblog: http://www.avblog.nl/test-hdmi-en-audio-kabels-van-ru-connected/

DVDmartinDVD

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

contour3.0

Het zijn mooie kabels voor een zeer vriendelijke prijs.ongetwijfeld vergelijkbaar met wat hoger geprijst materiaal.
alleen om nu te zeggen dat ze getest zijn gaat mij te ver! ;D
okee de interlinks zijn besproken, maar was er vergelijkingsmateriaal en waarop berust de volgende opmerking?
geven de muziek nagenoeg zonder verlies weer?
ik wil de discussie niet opnieuw opstarten, maar deze beschrijving zegt mij helemaal niks! ;)

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

RU connected

Quote from: contour3.0 on February 20, 2011, 16:06:47
Het zijn mooie kabels voor een zeer vriendelijke prijs.ongetwijfeld vergelijkbaar met wat hoger geprijst materiaal.
alleen om nu te zeggen dat ze getest zijn gaat mij te ver! ;D
okee de interlinks zijn besproken, maar was er vergelijkingsmateriaal en waarop berust de volgende opmerking?
geven de muziek nagenoeg zonder verlies weer?
ik wil de discussie niet opnieuw opstarten, maar deze beschrijving zegt mij helemaal niks! ;)

Rob

Hoe een site of blad de kabels test en tot welke conclusies hij komt daar hebben we natuurlijk weinig invloed op.  Ik denk dat het ook goed is dat ieder op zijn eigen manier test.

Er zijn ook andere tests te vinden die wel dieper op de geluidskwaliteit in gaan. Onder andere op dit forum en op Alpha-Audio. http://www.alpha-audio.nl/2011/02/ru-connected-budget-interlinks/

Quote from: DVDmartinDVD on February 20, 2011, 14:06:26
Komen er nog XLR kabels van dit merk?
Op de lange termijn zullen XLR kabels er wel komen. Onze prioriteit ligt nu echter bij het uitbreiden van het aantal lengtes binnen ons huidige assortiment.

contour3.0

Daarom zegt een persoonlijke review op dit forum mij vele malen meer dan een review in een willekeurig tijdschrift. :D

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

RU connected

Quote from: W.Otter on August 16, 2011, 15:34:59
Komen er nog speakerkabels?

Op de lange termijn is dat wel de bedoeling. Eerst wilden ze na de zomer gaan aanbieden, maar het is op dit moment toch een te grote investering.

Wel zijn we het aantal lengtes van onze hdmi kabels aan het uitbreiden. Ongeveer half oktober zullen ze in 1, 2, 3, 5 & 10m beschikbaar zijn. Ook onze analoge interlink komt in 1 & 2m.

1969mach1

Super!
Heb straks nog een 10m HDMI nodig gok ik tussen beamer en Dune Max.
Top kabels!

RU connected

Quote from: 1969mach1 on August 16, 2011, 16:31:13
Super!
Heb straks nog een 10m HDMI nodig gok ik tussen beamer en Dune Max.
Top kabels!

Altijd fijn om te horen! Nog heel even geduld, maar we doen ons best om alles zo snel mogelijk klaar te hebben.
Zodra ze er zijn zullen we het zeker op het forum bekend maken.

W.Otter

Quote from: RU connected on August 18, 2011, 16:47:27
Altijd fijn om te horen! Nog heel even geduld, maar we doen ons best om alles zo snel mogelijk klaar te hebben.
Zodra ze er zijn zullen we het zeker op het forum bekend maken.
niet afraffelen he ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

RU connected

Quote from: W.Otter on October 11, 2011, 17:44:43
niet afraffelen he ;)

Het loopt allemaal een beetje vertraging op, half november zal de hdmi kabel in 1, 2, 3, 5 & 10 meter komen. Ook de analoge interlink komt dan in 2 meter.

19william85

Vandaag eens een HDMI kabel besteld van RUConnected. Ben benieuwd  8). Helaas geen kan er geen 0,5 meter worden geleverd, dus dan maar 1 meter.
Onkyo TX-NR809 - Boston A25 & A225C - JBL - Dune Smart D1 - LG42LH3300

RU connected

Quote from: 19william85 on December 21, 2011, 13:24:01
Vandaag eens een HDMI kabel besteld van RUConnected. Ben benieuwd  8). Helaas geen kan er geen 0,5 meter worden geleverd, dus dan maar 1 meter.
Ik weet niet precies welke bestelling van jou was, maar je kan hem morgen in de bus verwachten. Laat maar weten hoe hij bevalt.

edgnoj

Quote from: 19william85 on December 21, 2011, 13:24:01
Vandaag eens een HDMI kabel besteld van RUConnected. Ben benieuwd  8). Helaas geen kan er geen 0,5 meter worden geleverd, dus dan maar 1 meter.

Ja, en dat weerhoudt mij er eigenlijk van om zo'n kabel te bestellen. 1 meter is eigenlijk net wat te lang.
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

RU connected

Quote from: edgnoj on December 21, 2011, 16:21:31
Ja, en dat weerhoudt mij er eigenlijk van om zo'n kabel te bestellen. 1 meter is eigenlijk net wat te lang.
Hoe ver staan de apparaten van elkaar die aangesloten moeten worden? Sinds kort leveren we bij alle hdmi kabels trouwens klittebandjes mee, mocht een kabel ietwat lang zijn dan kan je hem hiermee netjes opbinden.

edgnoj

Ze staan op elkaar, een situatie die volgens mij steeds vaker voorkomt nu zoveel apparaten zijn voorzien van een hdmi aansluiting en alleen maar aangesloten hoeven te worden op een AV/receiver in hetzelfde meubel. Zo'n klittebandje is dan wel werkbaar, maar niet ideaal vind ik.
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

19william85

Quote from: edgnoj on December 21, 2011, 16:40:35
Ze staan op elkaar, een situatie die volgens mij steeds vaker voorkomt nu zoveel apparaten zijn voorzien van een hdmi aansluiting en alleen maar aangesloten hoeven te worden op een AV/receiver in hetzelfde meubel. Zo'n klittebandje is dan wel werkbaar, maar niet ideaal vind ik.

Mee eens.

Denk dat er veel animo is voor kabels van 0,5 meter. Maar ben toch benieuwd geworden naar deze kabel al is 1 meter wat aan de lange kant, maar voor deze prijs mag dat de de pret (hopelijk) niet drukken   :sigh:
Onkyo TX-NR809 - Boston A25 & A225C - JBL - Dune Smart D1 - LG42LH3300

19william85

Quote from: RU connected on December 21, 2011, 15:29:01
Ik weet niet precies welke bestelling van jou was, maar je kan hem morgen in de bus verwachten. Laat maar weten hoe hij bevalt.

Heb de HDMI kabel na 3 dagen mogen ontvangen. Vrees dat het iets met kerst te maken had dat het iets langer duurde.

Kabel zelf is netjes verpakt. Kabel ziet er netjes afgewerkt uit en is redelijk flexibel om te buigen. Toch blijf ik 1 meter aan de lange kant vinden om al mijn hdmi kabels te vervangen. Mochten er op korte termijn toch nog 0,5 meter kabels beschikbaar komen zal ik dit waarschijnlijk wel doen.

Verder heb ik het idee dat kleuren scherper worden weergeven dan mijn cheap ass oude hdmi kabeltje. Zal dit misschien later nog eens goed bekijken door een paar keer te wisselen.

Grtz!
Onkyo TX-NR809 - Boston A25 & A225C - JBL - Dune Smart D1 - LG42LH3300

RU connected

Quote from: 19william85 on December 26, 2011, 22:26:10
Heb de HDMI kabel na 3 dagen mogen ontvangen. Vrees dat het iets met kerst te maken had dat het iets langer duurde.

Kabel zelf is netjes verpakt. Kabel ziet er netjes afgewerkt uit en is redelijk flexibel om te buigen. Toch blijf ik 1 meter aan de lange kant vinden om al mijn hdmi kabels te vervangen. Mochten er op korte termijn toch nog 0,5 meter kabels beschikbaar komen zal ik dit waarschijnlijk wel doen.

Verder heb ik het idee dat kleuren scherper worden weergeven dan mijn cheap ass oude hdmi kabeltje. Zal dit misschien later nog eens goed bekijken door een paar keer te wisselen.

Grtz!

De kabel is wel dezelfde dag nog verzonden, PostNL is echter rond de kerst wel eens iets trager. Fijn dat de kwaliteit in ieder geval bevalt.
Bij de volgende productie zal ik kijken of we 0,5 meter ook kunnen aanbieden.

19william85

Quote from: RU connected on December 27, 2011, 12:14:00
De kabel is wel dezelfde dag nog verzonden, PostNL is echter rond de kerst wel eens iets trager. Fijn dat de kwaliteit in ieder geval bevalt.
Bij de volgende productie zal ik kijken of we 0,5 meter ook kunnen aanbieden.


Al enig zicht op kabels van 0,5 meter?  8)
Onkyo TX-NR809 - Boston A25 & A225C - JBL - Dune Smart D1 - LG42LH3300

RU connected

Quote from: 19william85 on March  6, 2012, 19:46:54

Al enig zicht op kabels van 0,5 meter?  8)

Het lijkt erop dat er voldoende vraag naar is, ik denk dat dit zo rond de zomer zal gaan worden.

clockwork

Hoe zijn de gebruikerservaringen van de 10m lange HDMI kabels?

Heeft iemand hier op het forum deze in gebruik?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

RU connected

Quote from: clockwork on March  8, 2012, 14:29:01
Hoe zijn de gebruikerservaringen van de 10m lange HDMI kabels?

Heeft iemand hier op het forum deze in gebruik?
Ron's Audio blog heeft een review van de 10m lange hdmi kabels gedaan: http://www.ronsaudioblog.nl/review-de-roundup/de-roundup-reviews-testen-besprekingen-ronsaudioblog/verlengde-kabeluitvoeringen-van-ru-connected-zal-de-kwaliteit-hetzelfde-blijven-ondanks-de-ruime-lengte/. Verder is de feedback die we van klanten krijgen zeer goed, ik geloof dat er ook enkele forumleden zijn die ze hebben.

clockwork

Quote from: RU connected on March  8, 2012, 14:43:29
Ron's Audio blog heeft een review van de 10m lange hdmi kabels gedaan: http://www.ronsaudioblog.nl/review-de-roundup/de-roundup-reviews-testen-besprekingen-ronsaudioblog/verlengde-kabeluitvoeringen-van-ru-connected-zal-de-kwaliteit-hetzelfde-blijven-ondanks-de-ruime-lengte/. Verder is de feedback die we van klanten krijgen zeer goed, ik geloof dat er ook enkele forumleden zijn die ze hebben.

oke. Ik ga het nog even bekijken. Je hebt genoeg op voorraad?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

RU connected

Quote from: clockwork on March  8, 2012, 14:51:18
oke. Ik ga het nog even bekijken. Je hebt genoeg op voorraad?
Ja hoor, we hebben er voldoende van liggen.