Metrum NOS dac

Started by Alco, November 10, 2010, 19:34:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tubegear

De prijsstelling van Sonnet lijkt iets lager te liggen (oa behuizing meer basic) dus ben ook benieuwd wat ze met beide merken van plan zijn.

Pjotr27

Heeft iemand al een Metrum Onyx gehoord met DAC3 modules? Ben benieuwd of die beter klinkt dan een Sonnet Morpheus..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

brt

Quote from: Pjotr27 on July 31, 2021, 16:48:12
Heeft iemand al een Metrum Onyx gehoord met DAC3 modules? Ben benieuwd of die beter klinkt dan een Sonnet Morpheus..

Ik heb de Morpheus en ben daar erg tevreden over. Jaap Veenstra van Alpha Audio kent zowel de Onyx als de Morpheus en heeft onlangs ook de dac3 modules besproken. Je zou hem eens kunnen contacten.

De Morpheus vind ik een fantastische dac, zeker met een goede power cord eraan. Veel detail en een heel naturel en neutraal geluid, zonder scherpte.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Neverendingsearch

Iemand al wat ervaring met de Flint DAC van Metrum?

Ik speel momenteel rechtstreeks vanuit mijn Raumfeld op de Main in van de versterker en dat klinkt al aardig.
Maar ik wil graag een stap maken in kwaliteit en de versterker/speaker combi die matchen zo al erg goed.  Die wil ik niet kwijt.

Ik heb al een MF V90 DAC geprobeerd maar die was me wat te lief en te smooth.
Nu zit ik te twijfelen om de Flint DAC aan te schaffen , of de Chord Mojo. Maar de flint lijkt me wat beter weg te komen met moderne (pop / electronische) muziek.



Contour

Ik heb hier nog een mooie Metrum HEX DAC ongebruikt staan, best zonde.

Deze mag eventueel voor een zacht prijsje naar een nieuwe eigenaar. Een paar weken proef luisteren is wat mij betreft geen probleem, als je hem dan wel zelf komt ophalen (en eventueel weer terugbrengen) in Delft. Is voorzien van 2 stuks mooie SR Blue zekerningen trouwens.

Groetjes Walter

naish123

Quote from: Contour on January 10, 2022, 14:58:08
Ik heb hier nog een mooie Metrum HEX DAC ongebruikt staan, best zonde.

Deze mag eventueel voor een zacht prijsje naar een nieuwe eigenaar. Een paar weken proef luisteren is wat mij betreft geen probleem, als je hem dan wel zelf komt ophalen (en eventueel weer terugbrengen) in Delft. Is voorzien van 2 stuks mooie SR Blue zekerningen trouwens.

Groetjes Walter
Wel zonde om zo'n mooie dac niet te gebruiken.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Contour

Inderdaad, en om eerlijk te zijn staat er ook nog een Merging Hapi DAC ongebruikt in dezelfde kast, ben weer oldskool met een cd speler aan de gang gegaan.

Vhond

#2182
Quote from: brt on August 22, 2021, 20:40:18
Ik heb de Morpheus en ben daar erg tevreden over. Jaap Veenstra van Alpha Audio kent zowel de Onyx als de Morpheus en heeft onlangs ook de dac3 modules besproken. Je zou hem eens kunnen contacten.

De Morpheus vind ik een fantastische dac, zeker met een goede power cord eraan. Veel detail en een heel naturel en neutraal geluid, zonder scherpte.

Inmiddels is het al weer wat maanden later. Iemand ervaring met omwisselen van DAC2 naar DAC3 qua geluid??